Unifrom przekształca historie kulturowe w zapach

Spacerując krętymi klatkami schodowymi sztokholmskich wieżowców, aromat wielokulturowych przypraw miesza się z dymem palącego się kadzidła. Każde piętro oferuje wyraźną mieszankę nostalgicznych zapachów i serdecznych historii, które przenikają przez szpary zamkniętych drzwi. To właśnie połączenie zapachu z tożsamością stworzyło dom zapachowy Unifrom urodził się z. Założona w 2019 roku przez Haisam Mohammed, którzy dorastali w otoczeniu piętrowych zapachów pośrednich przestrzeni tych szwedzkich wieżowców, marka stara się butelkować narracje kulturowe w minimalistyczne olejki perfumeryjne w kulce, kompaktowe stałe zapachy, wyczuwalne kadzidełka i luksusowe świece, rzucając wyzwanie tradycyjnemu podejściu wchodzi w interakcję z perfumami.

Każdym unikalnym zapachem wymyślonym w Sztokholmie, opracowanym w Paryżu i wyprodukowanym w Grasse – światowej stolicy perfum – Unifrom buduje nową generację dóbr luksusowych. Jego bezalkoholowe formuły i bazy olejowe są wolne od okrucieństwa i zaprojektowane tak, aby odżywiać wrażliwą skórę, zgodnie z formatem zapachów tradycyjnie przyjmowanym w Afryce Wschodniej. „W wielu kulturach olejki są tradycyjnym sposobem noszenia perfum, ale miałem wrażenie, że często są pomijane w głównym nurcie rozmów o urodzie” – Mohammed wyjaśnia swoją decyzję o destylacji zapachów w ten sposób.

Mohammed robi furorę w branży kosmetycznej, odchodząc swoją markę od zapachów eurocentrycznych na rzecz opracowania linii, która prezentuje aromat jako środek wymiany kulturalnej. Weź to ze sloganu Unifrom: „destylowanie kultury poprzez zapach”. Wszystko wyłania się z pierwszego wspomnienia założyciela o perfumach: podróży z matką po bazarze w Egipcie. „Patrząc wstecz, był to prawdopodobnie mój pierwszy krok w zrozumieniu, w jaki sposób zapach może uchwycić emocje, wspomnienia i chwile” – mówi.

Te ciepłe, dynamiczne i duchowe zapachy, które przywołują nawiedzającą zażyłość, są częścią codziennego życia i wzmacniają różnorodne kultury wspólne w jednej przestrzeni wspólnej (takiej jak klatka schodowa). Dorastając w Szwecji jako syn imigrantów z Erytrei, Mohammedowi nie jest to obce. „To właśnie te zmysłowe wspomnienia starałem się uchwycić w Unifrom – łącząc te różnorodne doświadczenia w coś, co ludzie mogą ze sobą nosić” – mówi.

Życie nocne Sztokholmu posłużyło jako wstępny poligon doświadczalny dla zapachów marki, demonstrując siłę zapachu w przestrzeniach społecznych. „Te wczesne noce, kiedy rozdawałem próbki na parkiecie, uświadomiły mi, że Unifrom to nie tylko produkt – chodziło o tworzenie wspólnych doświadczeń” – dodaje założyciel.

Tymczasem marka zachęca użytkowników do wykorzystania swojej kreatywności poprzez nakładanie wielu zapachów. Połącz zapachy konopi lub tytoniu ze skórą i kadzidłem, aby uzyskać aromat na noc lub ylang-ylang i szafran z pieprzem syczuańskim i cynamonem, aby uzyskać coś bardziej zmysłowego; opcje są nieskończone. A dla osób w podróży każdy produkt można połączyć z akcesorium – takim jak uchwyt na kadzidełka lub torba na perfumy – a marka opowiada się za zrównoważonym rozwojem, unikając nadmiernego użycia materiałów w minimalistycznym, skandynawskim stylu opakowań.

Olejki w kulce zapakowane są w eleganckie, srebrne fiolki z perfumami, a debiutancka kolekcja składa się z trzech zapachów: Maghrib, Cassis' i Limbo. Arabskie słowo „Maghrib” oznacza „zachód słońca”, a przetłumaczone na zapach łączy w sobie dymny aromat drewna i tytoniu z nutami jabłka i pieprzu. Nałóż ten delikatny olejek na nadgarstek, a przeniesie Cię w balsamiczny letni wieczór otoczony chmurami słodko pachnącego dymu sziszy. Z kolei „Cassis” zapewnia zielonkawy, rajski zapach, który łączy w sobie owocowe nuty fig, śliwki i kokosa z bazą z drzewa sandałowego i cedru. Ten pudrowy, ciepły olejek przeniesie Cię do chwili, gdy wysiadasz z samolotu na południu Francji i oddychasz świeżym, śródziemnomorskim powietrzem. „Limbo” oferuje najbardziej złożony z trzech zapachów i wywołuje uczucie bycia uwięzionym pomiędzy sanktuarium a niepewnością dzięki nieustraszonemu połączeniu rabarbaru, siana i ylang-ylang dla uzyskania rześkiego, drzewnego aromatu.

Wszystkie trzy zapachy są dostępne również w postaci stałej, zapakowane w ciężkie metalowe pudełko. Podobnie jak olej, produkt w postaci stałej wtapia się w skórę dzięki bogactwu masła shea i kakaowego zastosowanych w jego recepturze. Do wyboru są także ręcznie maczane kadzidełka, sprzedawane w opakowaniach po 15 sztuk, w sześciu różnych wersjach zapachowych, inspirowanych ulubionymi piosenkami założycielki. „Pewnego dnia, kiedy byłem w biurze i słuchałem Saida Najsłodsze Tabu, Postanowiłem rzucić sobie wyzwanie: Jak pachniałaby ta piosenka?” mówi Mahomet. „Rezultatem był korzenny, słodki i drzewny zapach”. Charakterystyczna dla marki, trwała świeca Winter Saga jest ręcznie wlewana do charakterystycznego ceramicznego pojemnika i zapewnia równomierne palenie przy minimalnej ilości dymu.

Co dalej z firmą, która zbudowała się wokół przełamywania granic w przestrzeni zapachowej? „Rozszerzamy naszą linię produktów, nie tylko o nowe zapachy, ale także badamy technologię w zapachach i inne sposoby przedstawiania naszej historii w życiu ludzi” – mówi Mohammed. „Wiele innowacji pojawia się także w sposobie komunikowania zapachu – na przykład przekładaniu go na dźwięk lub pracy nad wciągającymi doświadczeniami”. Unifrom dopiero się rozkręca.

Zdjęcia dzięki uprzejmości Unifrom. Kupuj Unifrom Tutaj.

unifrom.com



źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here