„Paleta artysty” to przewodnik po procesie powstawania wielkich obrazów — kolosalnych

Można argumentować, że każdy wielki obraz tworzy dwa dzieła sztuki: płótno i powierzchnię, na której mieszają się pigmenty. Paleta artystyktóry ukaże się 5 listopada nakładem Princeton University Press, zagłębia się w ponadczasowe narzędzie studyjne, odkrywając piękno tego procesu.

Tom, opracowany przez historyczkę sztuki i pisarkę Alexandrę Loske, zawiera pięćdziesiąt palet używanych przez wielkich historyków sztuki, m.in Edwarda Muncha Do Pauli Modersohn Becker Do Kerry’ego Jamesa Marshalla.

Ostatnia paleta Pauli Modersohn-Becker (1907), farby na drewnie i metalu. Dzięki uprzejmości Przyjaciół Worpswede, Kolekcji Käseglocke i Centrum Informacji Turystycznej Worpswede. Zdjęcie: Rüdiger Lubricht

Loske prezentuje fizyczne palety – wyschniętą farbę, zużyte krawędzie, dobrze wyćwiczone zawiasy, poplamione drewno i wszystko inne – obok jednego lub większej liczby obrazów każdego artysty. Analizuje także mieszaninę pigmentów, podkreślając zależności kolorystyczne, które rzucają światło zarówno na zastosowane metody, jak i wybory, które doprowadziły do ​​​​skończonego dzieła.

Na przykład paleta Modersohna-Beckera opowiada przejmującą historię artystki w przełomowym momencie jej kariery, która została przerwana, gdy zmarła przy porodzie córki. Opuściła pracownię pełną nowych i niedokończonych prac, wiecznie zamkniętą w momencie przejściowym – przypomnieniu o ciągłej ewolucji twórczości i kariery artysty.

Marshall włącza ten motyw do samych obrazów, przedstawiając czarnych artystów trzymających symbolicznie duże palety i prowokując pytania o rolę koloru w historii Czarnych i sztuce Zachodu.

Od wirtuozów impresjonizmu po mistrzów modernizmu, Paleta artysty śledzi historie wielu najważniejszych obrazów w historii sztuki. Zamów swój egzemplarz w przedsprzedaży w Kolosalny sklep.

rozkładówka książki z paletami artystów, ułożona w kratkę z paletami obok próbek kolorów użytej farby
paleta używana przez Gabriele Munter
Paleta Gabriele Münter (bez daty), farba na drewnie, 17 x 13 cali. Dzięki uprzejmości Fundacji Gabriele Münter i Johannesa Eichnera, Monachium
rozkładówka książeczki przedstawiającej zabytkowe tubki po farbach używane przez artystów
paleta używana przez Winifred Nicholson
Paleta Winifred Nicholson (bez daty), olej na drewnie. Dzięki uprzejmości prywatnej kolekcji. Zdjęcie © Powiernicy Winifred Nicholson
reprodukcja zdjęcia Edvarda Muncha trzymającego paletę
Reprodukcja zdjęcia Edvarda Muncha trzymającego paletę, wydrukowana w „Der Crosssection, rok 11” (1931)
rozkładówka książki o paletach artystów przedstawiająca obraz Kerry'ego Jamesa Marshalla przedstawiający czarną kobietę trzymającą dużą paletę
paleta używana przez Edwarda Hoppera
Paleta Edwarda Hoppera (bez daty), olej na desce, 14 x 10 cali. Dzięki uprzejmości Muzeum i Centrum Studiów Edwarda Hoppera w Nyack oraz Archiwum Rodzinnego Sanborn-Hopper. Zdjęcie: Dan Swindel
rozkładówka książki o paletach artystów przedstawiająca paletę JAM Whistlera obok obrazu
użycie palety przez Johna Singera Sargenta
Paleta Johna Singera Sargenta (bez daty), olej na drewnie, 22 1/4 × 15 cali. Dzięki uprzejmości Harvard Art Museum/Fogg Museum, Cambridge, Massachusetts. Zdjęcie dzięki uprzejmości Prezydenta i stypendystów Harvard College
okładka książki „Paleta Artysty”

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here