Jest godny: Joey Logano zasługuje na 4. miejsce w Mistrzostwach

Joey Logano zapisał się już trochę w historii jako słabszy zawodnik w obecnym systemie play-offów NASCAR.

Zajmując 15. miejsce w klasyfikacji punktowej sezonu zasadniczego, jest kierowcą z najniższą liczbą punktów w sezonie zasadniczym, który dostał się do Mistrzostw 4 od początku ery punktów etapowych w 2017 roku.

Fakt, że nie miał najlepszych lat w karierze, wywołał krytykę dotyczącą tego, czy naprawdę jest kierowcą Championship 4.

I wyobraźcie sobie reakcję, gdyby Logano zdobył tytuł Pucharu po tym, jak zajmował 15. miejsce pod względem liczby punktów w sezonie zasadniczym, a następnie początkowo nawet nie dostał się do rundy półfinałowej, dopóki dyskwalifikacja Alexa Bowmana z Charlotte nie przywróciła Logano nadziei na mistrzostwo.

Statystyki nie kłamią:

–Logano ma w tym roku sześć miejsc w pierwszej piątce; żaden inny kierowca w tej rundzie nie ma mniej niż dziewięć, a Christopher Bell i Kyle Larson mają w tym roku 13.

–Logano ma 11 miejsc w pierwszej dziesiątce; żaden inny kierowca w tej rundzie nie ma mniej niż 15, a Bell prowadzi wszystkich z 21.

W tym roku Logano zajmuje ósme miejsce pod względem przewagi na milach i dziewiąte pod względem przewagi okrążeń. Logano prowadził 3,54 procent okrążeń, podczas gdy trzech kierowców prowadziło ponad 10 procent — Larson (18,64 procent), Bell (11,53 procent) i Denny Hamlin (10,64 procent).

Ale Logano ma na swoim koncie trzy zwycięstwa. Tylko jeden kierowca ma w tym roku więcej – Larson z sześcioma. Teraz można spojrzeć na zwycięstwa Logano — zwycięstwo w oparciu o strategię dotyczącą zużycia paliwa z pięcioma dogrywkami w Nashville, zwycięstwo na torze draftu w Atlancie, a następnie zwycięstwo w ramach strategii opartej na zużyciu paliwa w Las Vegas, które zapewniło mu udział w walce o mistrzostwo w ciągu kilku tygodni w Phoenix — i twierdzą, że nie wynikały one z dominujących występów.

Zwycięstwa są zwycięstwami. Właśnie to kierowcy i zespoły starają się robić co tydzień. Logano ma ich trzech i tylko z tego powodu powinno to wystarczyć, aby stwierdzić, że miał sezon, który nie umniejsza wartości statusu mistrza.

W zeszłym tygodniu Logano zauważył, że w erze nowej generacji dominujące pory roku są mało prawdopodobne. Powiedział, że on i jego syn przeglądają rocznik przed sezonem Next Gen i do Logano dotarło, jak bardzo różni się ten serial od 2022 roku.

„Zaczął czytać kolejność na mecie i pierwsza dziesiątka była prawie taka sama w każdy weekend (przed startem nowej generacji)” – powiedział Logano. „To byli ci sami kierowcy z pierwszej dziesiątki, a teraz, gdy spojrzysz na 10 najlepszych, co tydzień jest inaczej. Są ludzie, którzy wchodzą i wychodzą z tej sytuacji. To nie jest tak, że pomijasz 20-osobową dziesiątkę z pierwszej dziesiątki.

„10 samochodów robi to przez cały rok. To się już nie zdarza. Gra się zmieniła. Ten samochód całkowicie zmienił wszystko, co wiedzieliśmy o NASCAR, a ja po prostu jadę na nim, bo to po prostu najbardziej szalone rzeczy, jakie teraz robimy Spójrz na sposób, w jaki ścigamy się na torze, na tory, na które jeździmy – wymieniasz to i może się to zdarzyć.

Logano tworzący Championship 4 stało się faktem. I chociaż niektórzy mogliby chcieć powiedzieć, że Logano nie osiągnął poziomu mistrzowskiego, jego sezon był pod wieloma względami imponujący.

Nie bez powodu Logano rozpoczął ten rok z pewnymi wątpliwościami, czy uda mu się przejść do play-offów (jednym z nich był ten pisarz). Nowe nadwozie Forda nie zostało sprawdzone i spekulowano, że może nie będzie aż tak dużej poprawy.

Nie bez powodu Logano wszedł do play-offów, a niektórzy odrzucili go w pierwszej rundzie (jednym z nich był ten pisarz). Logano był czwarty wśród kierowców Forda w sezonie zasadniczym. Nie wbiegł na tyle do przodu, aby pokazać, że będą mieli wystarczająco dużo okazji do zdobycia potrzebnych punktów.

Ale teraz jego dwa zwycięstwa w play-offach dały mu trzy zwycięstwa, więcej niż jakikolwiek inny kierowca Forda w tym roku. Jedynym kierowcą Forda, który ma więcej niż jedno zwycięstwo, jest jego kolega z zespołu Penske, Ryan Blaney, który ma dwa zwycięstwa.

Zdobycie mistrzostwa w obecnym systemie wymaga, aby kierowca i zespół dawali z siebie wszystko i dawali z siebie wszystko. Logano i jego zespół dokonali tego i prawdopodobnie byli najlepsi w całej fazie play-off.

Podczas gdy inne zespoły doświadczały nieszczęść w pit-roadach lub brały udział w wypadkach, Logano uniknął tych nieszczęść, z wyjątkiem Talladegi, gdzie większość boiska była objęta wypadkiem.

Jeśli dobrze spisze się w Phoenix i zdobędzie tytuł, będzie to kolejny herkulesowy występ. Wiosną wystartował z 23. miejsca w Phoenix i miał problemy, zanim uległ wypadkowi. Wszystko wskazuje na to, że możliwy jest duży zysk — latem w New Hampshire, nieco podobnym torze o długości 1 mili, Logano zakwalifikował się na szóstym miejscu i był w pierwszej trójce na każdym etapie, zanim wypadek podczas ponownego startu zrujnował mu dzień.

Logano nie weźmie udziału w wyścigu o mistrzostwo jako faworyt i najprawdopodobniej postrzegany przez IS jako najmniej prawdopodobny mistrz.

Jeśli jednak zwycięży, zakładając, że uda mu się wygrać lub znaleźć się blisko przodu w Phoenix, będzie mistrzem zasługującym na pochwałę i szacunek za ważne osiągnięcie.

Nie miał najlepszego sezonu, ale miał taki, w którym wykorzystał wszystkie szanse i poprawił się do tego stopnia, że ​​w play-offach mógł odegrać ważną rolę. Pokazał hart ducha i determinację, a także występował wtedy, gdy miało to największe znaczenie — co było niezbędnym składnikiem mistrza.

Bob Pockrass reprezentuje NASCAR dla FOX Sports. Spędził dziesięciolecia pisząc o sportach motorowych, w tym ponad 30 Daytona 500, pracując dla ESPN, Sporting News, magazynu NASCAR Scene i The (Daytona Beach) News-Journal. Śledź go na Twitterze @Bobpockras.


Uzyskaj więcej z serii NASCAR Cup Obserwuj swoje ulubione, aby otrzymywać informacje o grach, nowościach i nie tylko




źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here