Dzielnica rozrywki w Arlington wkrótce będzie dostępna nowa technologia sygnalizacji świetlnej, która sprawi, że obszar będzie bezpieczniejszy i mniej zatłoczony zarówno dla pieszych, rowerzystów, jak i kierowców, w sam raz na Mistrzostwa Świata FIFA w 2026 roku.
Miasto wydało na zakup 600 000 dolarów detektory NoTraffic które wykorzystują sztuczną inteligencję do poprawy warunków ulicznych. Pieniądze pochodzą z poprzedniej obligacji, ale zostaną zwrócone na mocy umowy pomiędzy Arlington a Rada Rządów Północno-Środkowego Teksasu (NCTCOG).
Keith Brooks, dyrektor robót publicznych w Arlington, powiedział, że systemy działające w dzielnicy rozrywkowej są instalowane w przygotowaniach do Pucharu Świata ale nie zniknie po zakończeniu turnieju.
„Jednym z długoterminowych celów w zakresie zarządzania ruchem jest posiadanie tej zaawansowanej technologii ruchu drogowego nie tylko na potrzeby Pucharu Świata” – Brooks powiedział KERA News. „Pilotażowaliśmy tę technologię już wcześniej, zanim zostało to ogłoszone lub podobne rzeczy. W dłuższej perspektywie jest to cel dla całego miasta”.
Funkcja wykrywania NoTraffic wykorzystuje czujniki AI, zebrane dane i informacje o ruchu drogowym i polityce transportowej miasta, aby zoptymalizować przepływ ludzi, rowerów i pojazdów.
Brooks powiedział, że technologia zostanie wykorzystana do gromadzenia danych na temat m.in. godzin największego ruchu na skrzyżowaniach, rodzaju pojazdów poruszających się w określonych obszarach, czasu oczekiwania zarówno dla pieszych, jak i pojazdów oraz tego, czy są pory dnia, w których ludzi jest więcej. prawdopodobnie przejedzie na czerwonym świetle.
Podkreślił, że chociaż NoTraffic będzie wykrywać i śledzić liczbę pojazdów przejeżdżających na czerwonym świetle, a także trendy w zakresie przejazdu na czerwonym świetle, nie będzie robić zdjęć pojazdów ani rejestrować żadnych informacji identyfikujących. Kamery na czerwonym świetle nie są dozwolone w Teksasie i zostały również zakazane przez miasto w jego statucie.
Jak działa NoTraffic
Ze strony internetowej NoTraffic wynika, że można je wdrożyć w całym mieście i zmniejszać zatory oraz poprawiać przepływ pojazdów poprzez „optymalizację sygnalizacji świetlnej na poziomie sieci miejskiej”.
Wykorzystuje analizę danych i uczenie maszynowe do przewidywania przepływu ruchu, dostosowywania się do zatorów, podkreślania pozytywnych i negatywnych wzorców, a nawet komunikowania się między sygnalizacją świetlną, aby zapewnić płynniejszy przepływ pojazdów.
Platforma priorytetowo traktuje pieszych i rowerzystów, a także pojazdy uprzywilejowane. Według strony internetowej jest nawet w stanie wykryć, kiedy ktoś ma zamiar przejechać na czerwonym świetle, i wydłużyć czas, w którym skrzyżowanie jest wolne, aby uniknąć wypadków.
Chociaż Puchar Świata był katalizatorem zatwierdzenia systemów NoTraffic dla około 30 skrzyżowań w dzielnicy rozrywkowej Arlington, korzyści nie opuszczą miasta wraz z międzynarodowymi fanami piłki nożnej.
Brooks powiedział, że zmiany w obszarze będą początkowo subtelne, ponieważ miasto wykorzystuje dane do określenia oczekiwań dotyczących skrzyżowań. Ludzie w okolicy mogą nawet nie zauważyć zmiany, mimo że on spodziewa się, że będzie to duża zmiana.
Wpływ na ruch uliczny stanie się bardziej oczywisty po zainstalowaniu systemu NoTraffic w innych częściach miasta, ale nawet w dzielnicy rozrywkowej systemy te będą nadal przynosić korzyści mieszkańcom i gościom Arlington jeszcze długo po zakończeniu turnieju FIFA.
Sygnalizacja świetlna już działa
Brooks powiedział, że Arlington już od jakiegoś czasu korzysta z NoTraffic. Platforma nie została jeszcze zainstalowana na wystarczającej liczbie obszarów, aby można było wykorzystać jej możliwości w zakresie kontroli ruchu opartego na sztucznej inteligencji, ale uzyskane dane pomagają miastu wprowadzić zmiany odpowiadające potrzebom Arlington.
Dane pomagają również ludziom Centrum Zarządzania Ruchem w Arlington. To właśnie tam pracownicy miejscy pracują w czasie rzeczywistym, kontrolując sygnalizację świetlną i reagując na zdarzenia takie jak wypadki.
Pracownicy mogą korzystać z danych NoTraffic, aby zobaczyć skrzyżowania, na których występują problemy i szybciej reagować, a miasto ocenia dane, aby dowiedzieć się, jakie zmiany należy wprowadzić.
Tam też pojawiają się informacje dotyczące przejazdu na czerwonym świetle. TRC może powiadomić policję w Arlington o tendencjach w zakresie przejazdu na czerwonym świetle, dając funkcjonariuszom szansę na monitorowanie obszaru i, miejmy nadzieję, zapobiegnięcie wypadkom na skrzyżowaniach.
Kto za to płaci
Fundusze na technologię NoTraffic w dzielnicy rozrywkowej Arlington pochodzą z 17,5 miliona dolarów z obligacji, która początkowo miała służyć poszerzeniu części Randol Mill Road w celu poprawy ulic, chodników i oznakowania wokół stadionu AT&T. Pieniądze te zostaną zastąpione przez NCTCOG, które w 2023 r. obiecało współpracować z miastem w celu zapewnienia finansowania federalnego dla projektu Randol Mill Road.
Oczekuje się, że rada miasta przeznaczy 17,5 miliona dolarów wymienione z miastem Arlington na zajęcie się operacjami, transportem, krajobrazem ulic i potrzebami w zakresie bezpieczeństwa przed obydwoma najważniejszymi wydarzeniami. Kwota na ulepszenia dzielnicy rozrywkowej obejmuje:
- 6 milionów dolarów na dodanie dynamicznych tablic informacyjnych, ulepszenie oprogramowania i ulepszenie sygnalizacji świetlnej.
- 3 miliony dolarów na ulepszenie stacji TRE Centerpoint, utworzenie przystanków autobusowych i inne ulepszenia transportu.
- 8 milionów dolarów na poprawę chodników, oświetlenia i przejść dla pieszych w pobliżu stadionu, a także dodanie oznakowania wskazującego drogę.
Rada zatwierdziła także decyzję o zakupie akumulatorów zapasowych za 165 000 dolarów. Baterie uruchomią się w przypadku utraty zasilania, dzięki czemu te same sygnalizacje świetlne w dzielnicy rozrywkowej Arlington będą działać do czasu przywrócenia zasilania.
Brooks powiedział, że miasto pracuje również nad chodnikami w dzielnicy rozrywkowej, częściowo w oczekiwaniu na wzmożony ruch pieszych w związku z mistrzostwami świata w piłce nożnej i instalując nowe sygnały dla pieszych, które wydają dźwiękowe instrukcje dotyczące czekania, ruszania i ilości czasu pozostałego na przejście przez ulicę.
Oczekuje się, że Departament Transportu Teksasu otrzyma kolejne 750 000 dolarów na oznakowanie wokół stadionu.
Ta historia zawiera informacje z archiwów KERA.