Według nowego badania firmy reklamy staną się jeszcze ważniejsze dla strategii streamingowych takich firm jak Disney, Netflix, Warner Bros. Discovery i Amazon PricewaterhouseCoopers.
W swoim raporcie Global Entertainment & Media Outlook 2024-2028 firma PwC prognozuje, że do 2028 r. „reklama będzie stanowić prawie 28% wszystkich przychodów usług przesyłania strumieniowego”, co oznacza znaczący wzrost w porównaniu z 20% sprzedaży reklam przesyłanych strumieniowo w 2023 r.
Szacuje się, że branża rozrywkowa i medialna, która według prognoz PwC osiągnie 3,4 biliona dolarów jako sektor do 2028 r., odnotuje wzrost globalnych subskrypcji usług OTT do 2,1 miliarda do 2028 r. z 1,6 miliarda w 2023 r. — 5,0% skumulowanego rocznego wskaźnika wzrostu (CAGR). Jednak prognozuje się, że globalny średni przychód na subskrypcję wideo OTT wzrośnie jedynie z 65,21 USD w 2023 r. do 67,66 USD w 2028 r.
Według raportu PwC „Ten brak wzrostu przychodów prawdopodobnie wynika z faktu, że konsumenci są przytłoczeni liczbą dostępnych usług przesyłania strumieniowego. Firmy reagują, oferując niższe opłaty abonamentowe w zamian za wyświetlanie reklam”.
Szacuje się, że wydatki na reklamy, które w ubiegłym roku przekroczyły wydatki konsumentów, w 2026 r. przekroczą 1 bilion dolarów i do 2028 r. będą rosły w tempie 6,7% CAGR. W tym momencie wydatki na reklamy będą prawie dwukrotnie większe niż w 2020 r.
„Kluczowym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę, jest wpływ i wkład reklamy w ekosystem” – powiedział amerykański partner PricewaterhouseCoopers, Bart Spiegel Różnorodność„Dzięki postępowi w technologiach monetyzacji danych, trwającej zmianie w kierunku platform cyfrowych i gotowości konsumentów do umożliwienia reklamom dotowania wydatków na rozrywkę, przewiduje się, że wzrost reklamy przewyższy nawet wydatki konsumentów począwszy od 2025 r.”
Spiegel dodał: „Według Global CEO Survey firmy PwC, 45% CEO uważa, że ich firma nie będzie rentowna za dziesięć lat, jeśli utrzyma się na obecnej ścieżce. Ta statystyka podkreśla potrzebę ponownego wynalezienia przez firmy swoich modeli biznesowych i zmiany pozycjonowania swoich portfeli zgodnie z przyszłymi strategiami. Wraz ze zmianami demograficznymi, rośnie nacisk na rozrywkę na żywo, immersyjną i doświadczalną. Podtrzymujemy przekonanie, że ten trend znacząco wpłynie na zaangażowanie użytkowników i będzie konkurował o czas i wydatki uznaniowe w sektorze rozrywki i mediów”.