Pierwsze spojrzenie: plany San Antonio dotyczące dzielnicy sportowo-rozrywkowej

Inicjatywa – która jest wciąż w początkowej fazie i obejmuje różne projekty „kotwicowe” – obejmuje modernizację Alamodome i potencjalną nową arenę Spurs.

SAN ANTONIO — Każdy, kto w ostatnich miesiącach odwiedził centrum San Antonio, zauważył to na własne oczy: dźwigi budowlane zacieniają części centrum miasta podczas budowy nowych hoteli, Powstaje muzeum Alamo i powoli cały zakres Civic Park pojawia się.

Okazuje się, że te wszystkie pomarańczowe beczki i bariery mogą być jedynie zapowiedzią tego, co ma nadejść.

W czwartek rano członkowie Rady Miejskiej otrzymają pierwszą publiczną odprawę na temat ogromnej „zmiany zasad gry” w postaci: inicjatywa dzielnicy sportowo-rozrywkowej to zmieniłoby kształt śródmieścia, jednocześnie rozbudowując Centrum Kongresowe im. Henry’ego B. Gonzaleza, rozpoczynając prace nad nową areną Spurs w pobliżu Hemisfair i łącząc śródmieście ze wschodnią częścią poprzez otwartą przestrzeń do aktywności, po której można spacerować, zbudowaną nad autostradą międzystanową nr 37.

Jak stwierdzili podczas środowej konferencji prasowej, urzędnicy miejscy traktują nadrzędną transformację jako obejmującą wiele indywidualnych projektów. Dotychczasowe prace dotyczyły strategii, a nie wdrażania, i chociaż w czwartek Radzie Miejskiej nie zostaną przedstawione żadne konkretne ceny, urzędnicy spodziewają się, że będą one rosły w wysokości miliardów dolarów, a nie milionów.


„Mamy dużo pracy do wykonania, ale to ekscytująca wizja” – powiedział menadżer miasta Erik Walsh. „Myślę, że stoi przed nami niepowtarzalna szansa w postaci wielu obiektów znajdujących się w krytycznym miejscu śródmieścia”.

Chociaż miasto twierdzi, że rozmawia z hrabstwem Bexar i drużyną Spurs na temat potencjału budowy nowej areny od wiosny 2023 r., według urzędników dyskusje na temat strefy sportowo-rozrywkowej sięgają dalej. W tym momencie najwyższym priorytetem jest rozbudowa centrum kongresowego i planowanie nowego hotelu, w którym będą odbywały się wydarzenia.

Istnieje jednak kilka innych kluczowych projektów obejmujących cały okręg, w tym przekształcenie gmachu sądu federalnego w Hemisfair w miejsce rozrywki na żywo i modernizacja Alamodome na 64 000 miejsc, aby zwiększyć konkurencyjność San Antonio w przetargach na imprezy imprezowe, takie jak College Football Playoff i Finałowa czwórka NCAA.

To ostatnie jest przynajmniej częściowo na wniosek NCAA. Urzędnicy miejscy twierdzą, że stowarzyszenie powiadomiło ich, że konieczne są ulepszenia Alamodome, takie jak apartamenty, siedzenia dla VIP-ów i „przestrzeń wypoczynkowa premium”. Wizualizacje dostarczone przez miasto, choć nie przedstawiają ostatecznych projektów, zapowiadają poważną metamorfozę często wyśmiewany obiektu po wschodniej stronie, zmieniając go w bardziej elegancką, futurystyczną wersję samego siebie.


„Jako podatnik nie chcę, abyśmy widzieli, jak w dalszym ciągu wydajemy dziesiątki milionów dolarów na obiekt, chyba że będziemy rywalizować o wydarzenia na najwyższym poziomie” – powiedział w środę burmistrz Ron Nirenberg.

Dialog San Antonio z NCAA nie jest jedyną współpracą, którą miasto nawiązało na wciąż powstających etapach swojego planu.

Urzędnicy twierdzą, że zatrudnili Populous, firmę zajmującą się planowaniem urbanistycznym, aby pomogła wyobrazić sobie przyszłość centrum kongresowego i Alamodome. Miasto współpracuje również z rządem federalnym w sprawie oficjalnego nabycia gmachu sądu i planuje przeznaczyć przynajmniej część z 2,96 miliona dolarów zaakceptowanych w tym roku w ramach dotacji Reconnecting Communities na sfinansowanie planowania dużego mostu lądowego nad I -37.

Na początku tego roku nabyła także możliwość wynajmu i/lub sprzedaży działka o powierzchni 13,9 akra, na której obecnie znajduje się Instytut Kultur Teksasu. Władze twierdzą, że jeśli na jego miejscu ma powstać arena Spurs, trzeba będzie ją zburzyć.

Pośród tych głównych projektów znajdują się inne wysiłki, takie jak budowa niezbędnych mediów i dróg oraz wzmacnianie potencjału dzielnicy poprzez rozwój handlu detalicznego i wielofunkcyjnego na powierzchni około 50 akrów.


Projekt Marvel mógłby przenieść arenę Spurs, dzielnicę rozrywkową, do centrum miasta. Oto reakcja fanów.

„Moim zdaniem wszystkie te różne rzeczy, które dzieją się razem, stanowią ogromną szansę dla San Antonio” – powiedział Nirenberg. „Jeśli będziemy współpracować, aby to naprawić, wprowadzenie tych rzeczy w życie będzie przełomem”.

Jednak w przypadku wszystkich wmurowanych cegieł władze miasta podkreślają, że jest jeszcze za wcześnie, aby zakreślać w kalendarzu daty wmurowania kamienia węgielnego. Czwartkowa odprawa Rady Miejskiej stanowi początek etapu zaangażowania społecznego, a także sformułowanie ram protokołu ustaleń ze Spurs i hrabstwem oraz rozpoczęcie rozmów na temat potencjalnych strumieni finansowania.

Strumienie te mogą być różnorodne, powiedziała zastępca menedżera miasta Lori Houston i w rzeczywistości oczekuje się, że każdy indywidualny projekt główny będzie miał własne źródło finansowania. Dostępne są na przykład źródła prywatne, obligacje o charakterze ogólnym lub podatki od hoteli i wynajmu samochodów – niektóre z nich musiałyby zostać zatwierdzone przez wyborców.

Rzut oka na cały kraj daje jaśniejsze wyobrażenie o tym, jak wysoka może być ogólna cena. Obecnie nowe areny NBA kosztują zwykle ponad 1 miliard dolarów. W St. Petersburgu na Florydzie przywódcy są zastanawiając się nad wielomiliardową przebudową który obejmuje nowy dom dla promieni. Burmistrz Houston chce wydać 3 miliardy dolarówchoć w znacznie dłuższym horyzoncie czasowym, aby tchnąć życie w centrum miasta. A w rejonie Dallas budowa mogłaby rozpocząć już za kilka tygodni na obiekcie sportowym o powierzchni 166 000 stóp kwadratowych, który będzie centralnym punktem wartej 1,5 miliarda dolarów dzielnicy sportowo-rozrywkowej.

„Nie mamy szacunkowych kwot w dolarach. Ale wszystkie są duże” – powiedział Walsh. „Gdy będziemy generować szacunki kosztów, będziemy je przedstawiać radzie kawałek po kawałku. To wszystko nie dzieje się na raz.”


To znaczy, ogólne ramy czasowe również w tym momencie są różne. Walsh szacuje, że harmonogram realizacji projektu wyniesie od jednego do pięciu lat w przypadku wszystkiego na zachód od I-37 – łącznie z marzeniem o moście lądowym – i od sześciu do 15 lat w przypadku Alamodome i innych inwestycji po wschodniej stronie.

Niezależnie od tego, w jakim stopniu te szacunki ostatecznie ulegną zmianie w czasie, czwartkowa dyskusja publiczna przypada na okres zmian dla San Antonio. Lotnisko jest w trakcie modernizacji o wartości 2,5 dolara w formie nowy terminal; popularne obszary, takie jak The Rim i Pearl, stale witają nowe firmy; a lokalna organizacja pracuje nad utworzeniem kraju pierwsze meksykańsko-amerykańskie muzeum praw obywatelskich.

Wśród tych zmian Nirenberg uwzględnia rozwój siły roboczej miasta i wysiłki w zakresie mieszkalnictwa.

„Powodem, dla którego nadszedł czas na taką koncepcję i powodem, dla którego uważam, że prywatne inwestycje są zainteresowane San Antonio jak nigdy dotąd” – powiedział burmistrz – „jest to, że dokonujemy strategicznych inwestycji w tej społeczności, co zasadniczo czyni nas dobrym miejscem do inwestowania”.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here