Zlecenie przeniesienia Walmartu zmusza dyrektora Sam's Club do odejścia

Obraz: Redakcja RF (Obrazy Getty’ego)

W tej historii

Minęły miesiące, odkąd Walmart (WMT-0,63%) stwierdziło, że będzie to wymagać od pracowników korporacji przeniesienia się do siedziby głównej w Arkansas lub ryzykują utratą pracy — ale ta decyzja skłania obecnie niektórych członków kadry kierowniczej do rezygnacji.

Tak właśnie było w przypadku Cheryl Ainoa, dyrektor ds. technologii w Sam's Club należącym do Walmartu, która oświadczyła, że ​​odchodzi ze stanowiska po prawie pięciu latach, ponieważ nie chce przenosić się do siedziby giganta handlu detalicznego w Bentonville, giganta handlu detalicznego potwierdzono firmie Quartz w wiadomości e-mail.

w maju Walmart ogłosił plany wyeliminowania tysięcy stanowisk w korporacjach w Teksasie i Kalifornii, wymagając od pracowników zdalnych przeniesienia się do jednego z trzech głównych ośrodków w Arkansas, New Jersey lub Północnej Kalifornii. Decyzja ta wywołała falę szoku wśród pracowników, szczególnie w przypadku 300 pracowników, którzy podczas rozmowy telefonicznej na Zoomie – gdzie nie pozwolono im rozmawiać – dowiedzieli się, że będą musieli się przenieść lub grozić potencjalne rozwiązanie umowy o pracę.

Aiona, która pomagała nadzorować innowacje, takie jak technologia wyjścia, która pozwala klientom opuszczać magazyny bez sprawdzania paragonów, pozostanie na swoim stanowisku do lutego. Jej następcą zostanie Sanjay Radhakrishnan, starszy wiceprezes Walmart ds. technologii globalnych.

Walmart i Sam's Club nie odpowiedziały natychmiast na prośbę Quartz o komentarz.

Na początku tego roku Walmart stwierdziło, że umożliwiłoby to niektórym pracownikom pracę zdalną, ale tylko w niepełnym wymiarze godzin. W notatce dla pracowników dyrektor ds. kadr Donna Morris podkreśliła, że ​​wystarczy współpraca osobista zwiększyć efektywność siły roboczej, wspierać innowacjei wzmacniać kulturę firmy.

Zwolnienia pracowników, którzy nie przenieśli się jeszcze do pracy, rozpoczęły się 9 sierpnia.

Od tego czasu gigant handlu detalicznego stara się zaradzić niedoborom pracowników za pomocą: program rurociągowy mający na celu pozyskiwanie pracowników godzinowych na stanowiska wyższego szczebla. W ramach trzyletniej inicjatywy firma ma nadzieję przeszkolić i certyfikować pracowników, którzy będą mogli pracować na stanowiskach techników farmacji, optyków i inżynierów oprogramowania.

źródło