- Dyrektor twierdzi, że sprzedaż tanich produktów w Amazonie rośnie dzięki szybszym dostawom.
- Sprzedaż podstawowych produktów Amazona rośnie o 50% szybciej niż innych produktów.
- Firma dokonała regionalizacji swojej sieci dostaw, aby zapewnić szybsze i tańsze dostawy.
Sprzedaż tańszych produktów rośnie Amazonka.
Podczas niedawnego wewnętrznego spotkania wszystkich pracowników dyrektor generalny Amazon ds. sprzedaży detalicznej Douga Herringtona stwierdziła, że branża artykułów codziennego użytku, obejmująca produkty związane ze zdrowiem, urodą i artykułami spożywczymi, „rośnie o 50% szybciej niż reszta sklepu” – wynika z nagrania wydarzenia uzyskanego przez Business Insider.
Wzrost napędzany jest przede wszystkim szybszymi prędkościami dostaw, ponieważ ludzie wydają więcej i częściej robią zakupy, gdy zamówienia docierają szybko, stwierdził Herrington. Dodał, że ponad 50% artykułów codziennego użytku jest obecnie dostarczanych tego samego lub następnego dnia.
„To naprawdę usprawniło naszą działalność związaną z artykułami spożywczymi i niezbędnymi na co dzień” – stwierdził Herrington, odnosząc się do większych prędkości dostaw. „Są to zwłaszcza niedrogie artykuły codziennego użytku, które większość gospodarstw domowych kupuje co tydzień”.
Amazon dużo inwestuje, aby uczynić swoją sieć magazynową i logistyczną bardziej regionalną. Celem było nie tylko przyspieszenie dostaw, ale także zmniejszenie kosztów oferowania przez firmę szybszej dostawy.
Już nie „Crap”
Niższe koszty pomagają Amazonowi oferować tańsze produkty, które często wiążą się z niższymi marżami zysku. Jest to zauważalna zmiana w stosunku do dotychczasowej strategii spółki polegającej na ograniczaniu sprzedaży tego typu produktów. Wewnętrznie Amazon zwykł nazywać te produkty „ „Crap” lub „nie mogę zrealizować zysku” ponieważ były stosunkowo drogie w transporcie i mniej opłacalne.
Amazona rekordowe zyski w ostatnich latach obok drastyczne obniżki kosztów i poważne zwolnienia również przyczyniają się do nowego podejścia. Zmiana ta może potencjalnie pomóc Amazonowi lepiej konkurować z chińskimi firmami z branży e-commerce, Temu i Shein, które szybko rozwijają się dzięki tanim produktom. Na przykład Shein rozszerza swoją działalność i sprzedaje więcej artykułów codziennego użytku, takich jak pasta do zębów, produkty do pielęgnacji skóry i zabawki – podał Reuters.
Rzecznik Amazona odmówił komentarza w tej sprawie.
„Idealne umiejscowienie”
Podczas niedawnego spotkania wszystkich pracowników Herrington powiedział, że dostawy Amazon stały się szybsze i tańsze po tym, jak firma przeprojektowała swoją sieć magazynów, aby obsługiwać mniejsze regiony. Teraz Amazon ma więcej magazynów przypisanych do klientów w pobliżu, co pozwala na szybszą realizację zamówień.
W rezultacie Amazon był w stanie obniżyć „koszt obsługi” każdego zamówienia przez dwa lata z rzędu, osiągając jednocześnie w tym roku najszybsze prędkości dostaw przesyłek Prime, dodał Herrington.
„Nazywamy ten wysiłek idealnym umiejscowieniem” – powiedział Herrington.
W październiku dyrektor generalny Amazona, Andy Jassy, powiedział, że firma „maniakalnie” podchodzi do obniżania kosztów obsługi w ostatnich latach. To prawdziwa przewaga konkurencyjna, ponieważ teraz Amazon może sobie pozwolić na ekonomiczną sprzedaż tańszych produktów, powiedział.
„Istnieje wyrażenie, którego przez lata wielokrotnie używaliśmy, że łatwo jest obniżyć ceny, ale znacznie trudniej jest pozwolić sobie na obniżenie cen” – powiedziała Jassy podczas rozmowy z analitykami.
„Naprawdę pozytywne”
Podczas rozmowy telefonicznej z analitykami w zeszłym miesiącu Jassy dodał, że wzrost liczby tańszych produktów jest „naprawdę pozytywny”, ponieważ opiera się na szybszych szybkościach dostaw. Powiedział, że zwykle prowadzi to do wzrostu lojalności klientów, częstotliwości zamówień i wielkości zakupów.
„Widzimy możliwość odblokowania zupełnie nowych elementów wydatków konsumenckich” – powiedział Jassy.
Brian Olsavsky, dyrektor finansowy Amazona, dodał, że silny wzrost liczby artykułów codziennego użytku to pozytywny znak, że Amazon stanie się częścią codziennych nawyków zakupowych konsumentów.
Analityk Evercore, Mark Mahaney, napisał w niedawnej notatce, że zmiana jest ważna dla Amazona, zwłaszcza że jego najbardziej lojalna baza członków Prime rośnie w wolniejszym tempie.
„Chociaż wzrost w tych kategoriach stanowi negatywną zmianę miksu pod względem marży, zwiększa lojalność klientów, częstotliwość zakupów i zwiększa wielkość koszyka – co jest ważne, jeśli dojrzewa cała baza członków Prime HH w USA” – napisał Mahaney.
Amazon podwaja te wysiłki. Podczas niedawnego spotkania wszystkich pracowników Herrington powiedział, że Amazon inwestuje w nową technologię robotyki magazynowej, która może jeszcze bardziej poprawić prędkość pakowania. Rozbudowuje także sieć obszarów wiejskich i usługi dostaw dronami, powiedział.
„Najważniejsze jest to, że klienci uwielbiają nasze większe prędkości i wiemy, że im się to podoba, ponieważ częściej robią zakupy” – powiedział Herrington.
Pracujesz w Amazonie? Masz wskazówkę?
Skontaktuj się z reporterem Eugene Kimem za pośrednictwem aplikacji do szyfrowania wiadomości Signal lub Telegram (+1-650-942-3061) lub e-mail (ekim@businessinsider.com). Skontaktuj się za pomocą nieurządzenie robocze. Sprawdź Business Insider przewodnik źródłowy dla innych tips dotyczące bezpiecznego udostępniania informacji.