Targi Euronaval otwierają nowe możliwości dla francuskich firm z branży marynarki wojennej

PARYŻ — Francuskie kompanie marynarki wojennej umacniają swój udział w rynku światowym poprzez zakupy systemów nawigacyjnych dla marynarki egipskiej i niemieckiej, a także rozwój międzynarodowego programu wielozadaniowych korwet patrolowych.

Dzień otwarcia targów Euronaval, organizowanych tutaj w dniach 4-7 listopada, był owocny dla francuskiego przemysłu morskiego, ponieważ ogłoszono kilka kontraktów.

Safran ogłosił, że egipska marynarka wojenna wybrała celowniki optoelektroniczne VIGY 4 i systemy nawigacji inercyjnej Argonyx do wyposażenia 10 morskich statków patrolowych tego kraju w celu wykrywania i śledzenia zagrożeń.

Według firmy technologia krótkofalowa podczerwieni, która zasila celowniki, sprawia, że ​​są one szczególnie skuteczne podczas misji w warunkach słabej widoczności, na przykład w ciemności lub we mgle.

Jak podano w komunikacie prasowym firmy Safran, VIGY 4 może także napędzać broń małego i średniego kalibru.

Kolejną francuską grupą przemysłową, która zdobyła ważny kontrakt, jest Exail, która została wybrana do modernizacji fregat klasy Brandenburg dla niemieckiej marynarki wojennej, nazywanych także F-123.

Firma zapewni unowocześnienie możliwości nawigacyjnych statków poprzez ulepszenie jednostek dystrybucji danych Netans i systemów nawigacji inercyjnej Marins, aby przyspieszyć dystrybucję informacji i zwiększyć dokładność pozycjonowania.

„Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Arche i Saabem w zakresie dostarczania najnowocześniejszej technologii dla fregat klasy Brandenburg” – stwierdził Jens Higgen, regionalny dyrektor sprzedaży w Exail w ogłoszeniu firmy, odnosząc się do innych wykonawców fregaty program.

Na marginesie wystawy Naval Group podpisała także wstępną umowę konsorcjum z hiszpańskimi i włoskimi firmami stoczniowymi Navantia i Fincantieri, a także Naviris, spółką joint venture pomiędzy tą ostatnią a francuską firmą.

Partnerstwo będzie dążyć do realizacji drugiej fazy projektu patrolu wielozadaniowego (MMPC), który opiera się na fundamentach europejskiej korwety patrolowej zainicjowanej w ramach programu sponsorowanego przez Unię Europejską.

W nowej fazie nastąpi rywalizacja w projektowaniu korwet, a także integracja nowych pakietów technologicznych, aby umożliwić wyposażenie statków w różnorodne systemy i ładunki umożliwiające wykonywanie szerszego zakresu operacji.

Elisabeth Gosselin-Malo jest europejską korespondentką Defense News. Zajmuje się szeroką tematyką związaną z zaopatrzeniem wojskowym i bezpieczeństwem międzynarodowym, a specjalizuje się w raportowaniu sektora lotniczego. Mieszka w Mediolanie we Włoszech.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here