Strajkujący mechanicy Boeinga odrzucają ofertę nowego kontraktu
W tej historii

Boeinga (BA-1,73%) ponad miesięczny strajk maszynistów jeszcze się nie skończył. Członkowie Międzynarodowego Stowarzyszenia Mechaników i Pracowników Lotnictwa i Kosmonautyki, związku reprezentującego strajkujących pracowników, w środę odrzucili umowę, która zaproponował podwyżkę o 35%. i była ulepszoną wersją „Kłopotliwego producenta samolotów”najlepszą i ostateczną ofertę” za podwyżkę o 30%.

Przywódcy związkowi ogłosili wyniki głosowania późnym wieczorem w środę.

„To nie wystarczyło naszym członkom” przewodniczący związku lokalnego Jon Holdenstwierdził w uwagach opublikowanych przez „The New York Times” (TERAZ-0,48%). „Mówili głośno i zamierzamy wrócić do stołu”.

Kiedy w weekend pojawił się promyk nadziei przywódcy spółki i związków zawodowych doszli do wstępnego porozumieniaczęściowo dzięki interwencji pełniącej obowiązki sekretarza pracy Julie Su. Wcześniej Boeing zdecydował się odstąpić od negocjacji. Kiedy IAM nazwał swoją poprzednią ofertę „rażący przejaw braku szacunku”, firma odparła, że ​​związek nie negocjował w dobrej wierze.

Dwie kluczowe kwestie sporne to wielkość podwyżki – IAM domagała się podwyżki płac o 40% – oraz przywrócenie emerytury Boeingaktóre dziesięć lat temu obcięto jako świadczenie dla nowych pracowników. Chociaż najnowsza umowa nie przywróciła planów emerytalnych, zapewniła impuls pracownikom, którzy mają już zabezpieczoną emeryturę.

Brak uchwały sprawia, że ​​bardzo trudno jest określić najbliższą przyszłość Boeinga. Po dwie śmiertelne katastrofy lotnicze w latach 2018 i 2019 Boeing przez kolejne lata odbudowywał zaufanie publiczne, produkcję i przychody. Potem w styczniu kawałek kadłuba spadł z samolotu właśnie wtedy, gdy firma planowała na poważnie rozpocząć działania mające na celu powrót na rynek. Nałożyła je Federalna Administracja Lotnicza (FAA). utrzymujący się maksymalny poziom produkcji więc Boeing mógł rozwiązać problemy z kontrolą jakości, co oznaczało, że firma wysyłała miliardy dolarów w gotówce wyjść na chwilę bez utraty dochodów.

Co gorsza, strajk został wstrzymany i zniszczył większość modeli samolotów stanowiących portfel zamówień Boeinga. Teraz planuje przerwę 10% swojej siły roboczej i zebrać dziesiątki miliardów dolarów w gotówce, aby wzmocnić swoją kasę w obliczu utraty dochodów, ale zapewnienie tych funduszy było częściowo powiązane z zakończeniem strajku.

Bardzo potrzebny rating kredytowy na poziomie inwestycyjnym wisi na nitcea jej utrata sprawiłaby, że droga do ożywienia gospodarczego byłaby bardziej stroma i droższa, gdyby Boeing musiał po drodze pożyczyć więcej pieniędzy. Ratingi Fitcha powiedział w zeszłym tygodniu że działania Boeinga w zakresie gromadzenia środków pieniężnych „wspierają płynność w obliczu ciągłych wyzwań operacyjnych” – ale tylko pod warunkiem, że Boeingowi uda się osiągnąć porozumienie, dzięki któremu jego mechanicy wrócą do pracy do końca roku.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here