„Opłaty parkingowe w Somerset oznaczałyby koniec mojego biznesu”

Przez Jan Wimperis, Lokalna Służba Sprawozdawcza Demokracji

Znak BBC Free parkingBBC

Rada chce wprowadzić opłaty parkingowe „oparte na emisjach” w większej liczbie lokalizacji

Handlowcy z dwóch miast w Somerset wyrazili obawy dotyczące planów wprowadzenia nowych opłat parkingowych.

Rada Bath i North East Somerset chce zarobić 195 000 funtów, wprowadzając opłaty parkingowe „zależne od emisji” w Midsomer Norton i Keynsham.

Właścicielka jednego ze sklepów przy Midsomer Norton High Street, dojeżdżająca do pracy z Frome, stwierdziła, że ​​zamknęłaby swój sklep, gdyby musiała codziennie płacić opłaty parkingowe.

Członek rady ds. transportu Manda Rigby powiedziała: „Wiele osób o bardzo niskich dochodach nie ma w ogóle pojazdu i wdychają zanieczyszczenia wytworzone przez innych ludzi”.

Dodała: „Myślę, że sprawiedliwe będzie, jeśli zapewnimy ochronę również tym ludziom.

„Naszym celem jest poprawa jakości powietrza, zmniejszenie korków i zachęcenie do podróżowania innymi sposobami przez Bath i North East Somerset, a te propozycje będą kolejnym krokiem we właściwym kierunku, aby to osiągnąć”.

Zgodnie z propozycjami opłaty zostaną wprowadzone na parkingu South Road w Midsomer Norton oraz na parkingach Church Street i Waterloo Road w Radstock.

Automaty do parkowania sprawdzają dane dotyczące emisji spalin pojazdu udostępnione przez DVLA i pobierają opłatę na podstawie ilości wyemitowanego dwutlenku węgla lub, jeśli informacja ta nie jest dostępna, pojemności silnika.

Opłaty oparte na emisjach zostaną również wprowadzone we wszystkich punktach płatnego parkowania w Bath oraz na parkingach miejskich w Keynsham.

Obawy handlowców

Podczas marcowej komisji nadzorującej pracę rady miasta radny Shaun Hughes stwierdził, że Midsomer Norton nie ma takich samych problemów z jakością powietrza jak Bath.

Dodał: „W Midsomer Norton wielu mieszkańców nie może sobie pozwolić na samochód elektryczny.

„Nie stać ich na najnowsze, oszczędne samochody. Niektórzy z nich muszą jeździć 20-letnią Astrą z silnikiem Diesla.

„Oni nie chcą; muszą jeździć samochodem, żeby móc dojeżdżać do pracy, a ty ich za to karzesz”.

Obecne ceny parkowania w Bath również wzrosną w związku z tymi planami. Motocykle i inne dwu- i trzykołowe pojazdy zarejestrowane w DVLA będą musiały po raz pierwszy zapłacić za parkowanie.

źródło