Meta do wykorzystania rozpoznawania twarzy do zwalczania fałszywych oszustw związanych z gwiazdami

Spółka matka Facebooka, Meta Platforms Inc., zacznie wykorzystywać technologię rozpoznawania twarzy do zwalczania oszustw wykorzystujących zdjęcia celebrytów, aby wyglądać bardziej wiarygodnie. Jest to strategia nazywana „reklamami-przynętami na celebrytów”.

Oszuści wykorzystują wizerunki znanych osób, aby nakłonić użytkowników do kliknięcia reklam prowadzących ich do podejrzanych witryn internetowych, których celem jest kradzież ich danych osobowych lub żądanie pieniędzy. Meta zacznie korzystać z technologii rozpoznawania twarzy, aby wyeliminować te reklamy, porównując obrazy w poście ze zdjęciami z konta celebryty na Facebooku lub Instagramie.

„Jeśli potwierdzimy dopasowanie i uznamy, że reklama jest oszustwem, zablokujemy ją” – napisała Meta w poście na blogu. Meta nie ujawniła, jak powszechny jest ten rodzaj oszustwa w jej usługach.

Z prawie 3,3 miliarda aktywnych użytkowników dziennie we wszystkich swoich aplikacjach, Meta korzysta ze sztucznej inteligencji, aby egzekwować wiele zasad i wytycznych dotyczących treści. Dzięki temu Meta lepiej radzi sobie z zalewem codziennych raportów na temat spamu i innych treści łamiących zasady. Prowadziło to również do problemów w przeszłości, gdy legalne konta były nieumyślnie zawieszane lub blokowane z powodu błędów automatycznych.

Meta twierdzi, że zacznie również korzystać z technologii rozpoznawania twarzy, aby lepiej pomagać użytkownikom, którzy utracili dostęp do swoich kont. W ramach nowego testu niektórzy użytkownicy mogą przesłać selfie wideo, gdy utracili dostęp do swoich kont. Meta porówna następnie film ze zdjęciami na koncie, aby sprawdzić, czy pasują.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here