Małe firmy i sztuczna inteligencja: przyspieszanie innowacji i włączenia społecznego

Autor: Shamina Singh

Sztuczna inteligencja (AI) to technologia transformacyjna, która może zrewolucjonizować branżę. Obejmuje to małe przedsiębiorstwa, które stanowią serce gospodarki, reprezentując ponad 90% przedsiębiorstw na całym świecie i zatrudniając połowę pracowników na świecie

Jednak rozmowy na temat sztucznej inteligencji zwykle koncentrują się na firmach opartych na technologii i rzadko łączą się z małymi firmami. To stracona szansa.

Kiedy Mastercard tworzył Centrum Rozwoju Włączającego w 2014 roku, zrozumieliśmy, że gospodarka cyfrowa – gospodarka światowa – będzie działać tylko wtedy, gdy najmniejsze firmy będą miały dostęp do narzędzi i usług, które wspierają ich sukces. Te cyfrowe narzędzia i usługi obejmowały wówczas pożyczki, transmisję danych i pieniądze mobilne. Obecnie rozszerzyły się o sztuczną inteligencję, wiedzę techniczną i platformy.

Wiele małych firm na całym świecie boryka się z bolączkami, o których konsumenci prawie nie myślą, takimi jak usprawnienie śledzenia zapasów oraz analiza i prognozowanie finansowe. Firmy te generują duże ilości danych, które powinny wykorzystać w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej. Chociaż sztuczna inteligencja może pomóc im wykorzystywać dane w nowy i skuteczny sposób, technologie te stwarzają również ryzyko i wymagania, takie jak ochrona przed zagrożeniami cybernetycznymi.

Ponieważ coraz więcej organizacji tworzy systemy i platformy AI, musimy zadbać o to, aby tworzone rozwiązania służyły potrzebom wszystkich małych firm. Może się to zdarzyć tylko wtedy, gdy organizacje od samego początku uwzględnią wkład z różnych źródeł, minimalizując i eliminując nierówności w miarę ich pojawiania się.

Sztuczna inteligencja, możliwy wpływ

Historia inwestycji Centrum w potencjał analizy danych dla małych przedsiębiorstw i sektora społecznego zapewnia wyjątkową perspektywę na sposoby maksymalizacji możliwości, jakie oferuje sztuczna inteligencja, takich jak uzyskiwanie analiz i spostrzeżeń, które mogą przekształcić małe przedsiębiorstwa, informować o lepszej alokacji zasobów i podejmowaniu decyzji w wielu sposoby.

Jedna inwestycja jest nasza Wskaźnik wzrostu włączającegoktóry zapewnia jasny i prosty obraz wskaźników społecznych i ekonomicznych, które mogą pomóc lokalnym decydentom i liderom zrozumieć, w jaki sposób społeczność może wspierać małe przedsiębiorstwa i wysiłki na rzecz rozwoju gospodarczego. Sztuczna inteligencja może uczynić takie narzędzie jeszcze potężniejszym, analizując większe zbiory danych w celu zrozumienia trendów wzrostu gospodarczego i kryzysów na bardziej szczegółowym poziomie.

Jednak sztuczna inteligencja stanowi również poważne zagrożenie. Sześćdziesiąt jeden procent małych firm padło ofiarą cyberataku w 2023 r., a sztuczna inteligencja powoduje wzrost liczby i siły tych ataków. W Indonezji Centrum współpracowało z Global Cyber ​​Alliance (GCA) przy tłumaczeniu pliku Zestaw narzędzi dotyczących cyberbezpieczeństwa do języka Bahasa, oficjalnego języka kraju, aby pomóc indonezyjskim małym firmom radzić sobie z zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa. W połączeniu z obsługą sztucznej inteligencji Mastercard wykrywanie oszustw związanych z kartami technologii, która podwaja prędkość wykrywania potencjalnie zagrożonych kart, zapewniamy większe zasoby, które można zastosować do ochrony całego ekosystemu małych firm.

Sztuczna inteligencja może również pomóc małym firmom w rozwijaniu sieci i know-how. The Włączająca sztuczna inteligencja mała firma Narzędzie zapewnia spersonalizowaną pomoc mentorską w czasie rzeczywistym właścicielom małych firm, korzystając z różnorodnych treści i spostrzeżeń nowo utworzonej koalicji medialnej, w skład której wchodzą Newsweek, Group Black, TelevisaUnivision i Blavity Media Group. Gospodarzem jest jeden z brytyjskich partnerów Centrum, firma Be The Business Poza szumem warsztaty, podczas których liderzy biznesowi pracują w małych grupach z ekspertami w dziedzinie sztucznej inteligencji, którzy mogą dzielić się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami na temat sztucznej inteligencji, zapewniając jednocześnie praktyczne wskazówki dla właścicieli małych firm.

Bardziej sprawiedliwa przyszłość

Włączenie małych przedsiębiorstw na całym świecie w gospodarkę cyfrową może zapewnić wiele korzyści. Skalowanie tych wysiłków wymaga wspólnych działań i silniejszego partnerstwa między sektorem publicznym i prywatnym. Dla Mastercard oznacza to połączenie wszystkich naszych zasobów i aktywów, aby wspierać sprawę, jaką jest pomoc małym firmom w realizacji obietnic, jakie niesie ze sobą sztuczna inteligencja.

Dziś nie mam wątpliwości, że szybko rozwijające się możliwości sztucznej inteligencji pomogą milionom kolejnych małych firm i zależnych od nich społeczności. Dzięki odpowiednim partnerom możemy wdrożyć technologie sztucznej inteligencji, dzięki czemu korzyści płynące z rozwijającej się gospodarki cyfrowej będą dostępne dla każdej małej firmy.

Dołącz do nas i razem możemy wykorzystać moc sztucznej inteligencji, aby wspierać małe firmy na całym świecie i tworzyć bardziej sprawiedliwą przyszłość dla wszystkich.


Dowiedz się więcej o Centrum Rozwoju Włączającego Mastercard i jego działaniach Dekada wpływu.


Shamina Singh jest założycielką i prezesem Mastercard Center for Inclusive Growth and EVP, Sustainability w Mastercard.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here