- Mój przyjaciel i ja przeznaczyliśmy budżet 10 000 dolarów na uruchomienie firmy produkującej wiosła do marynowania.
- Koszty naszego startu były wyższe niż oczekiwaliśmy i wykorzystaliśmy już 60% budżetu.
- Nasze wydatki obejmowały opłaty USAP, prototypowanie, projekt graficzny i opakowanie.
Słyszałem, że jeśli zakładasz firmę, podwój swoje koszty początkowe.
To wydawało się konserwatywne — dopóki sam nie założyłem firmy.
Wiosną 2023 roku mój ówczesny przyjaciel i współlokator postanowił spróbować swoich sił w eCommerce. Po przeprowadzeniu wywiadów i napisaniu o garstce odnoszących sukcesy sprzedawców na Amazonie ciekawość zwyciężyła: czy ktokolwiek, łącznie z parą ciekawskich millenialsów z Los Angeles, pracujących na pełny etat w dziennikarstwie i filmie, może założyć dochodowy biznes na Amazon?
Postanowiliśmy się tego dowiedzieć.
Jedną z pierwszych rzeczy, o których rozmawialiśmy, był budżet: w jaką część naszych oszczędności oboje czuliśmy się komfortowo?
Ustaliliśmy, że każdy z nas otrzyma po 5000 dolarów. Nie mieliśmy nic przeciwko stracie tej kwoty, gdyby eksperyment ostatecznie się nie powiódł i nikt nie kupił naszego produktu. Dziesięć tysięcy też wydawało się odpowiednią kwotą. rozmawiałem jeden przedsiębiorca, który zamienił 2000 dolarów w biznes Amazon co przynosiło 40 000 dolarów miesięcznie. Sprzedawała skarpetki i rajstopy.
Nasz produkt, łopatki do piklibyłoby droższe w produkcji. Wiedzieliśmy o tym od samego początku, ale w następnym roku odkryliśmy, o ile droższe.
Po ustaleniu budżetu przeszukaliśmy kilka platform bankowości biznesowej. Oddzielenie pieniędzy firmowych od środków osobistych wydawało się mądrym posunięciem księgowym — i dzięki temu czuliśmy się bardziej legalni.
Poszliśmy z Rtęćbezpłatna opcja skierowana do startupów. Podobało nam się to, że mogliśmy bezpłatnie wysyłać przewody krajowe i międzynarodowe, ponieważ spodziewaliśmy się konieczności wysyłania naszemu producentowi dużych sum pieniędzy w celu inwentaryzacji.
Na początku 2024 r., po prawie roku zastanawiania się nad pomysłami na produkty, byliśmy gotowi do otwarcia konta. W kwietniu my przekazali nasze pieniądze na start.
Około siedem miesięcy później, kiedy piszę te słowa na początku listopada 2024 r., saldo naszego rachunku bieżącego spadło z 10 000 USD do prawie 4000 USD — a nawet nie złożyliśmy jeszcze pierwszego dużego zamówienia na zapasy.
Oto dokładnie, na co poszło nasze pierwsze 6000 dolarów.
USA Pickleball. USAP pobrało nasze pierwsze 495 dolarów, ówczesną opłatę za utworzenie konta producenta, które umożliwiłoby nam przesłanie wiosła do testów i certyfikacji. Gdyby spełniał określone standardy, moglibyśmy umieścić na naszym wiosle napis „USA Pickleball Approved”. Było to dla nas ważne z kilku powodów: po pierwsze, sprzęt używany w turniejach objętych sankcjami USAP musi być zatwierdzony przez USAP, a ponieważ tworzyliśmy wysokiej jakości wiosło dla średnio zaawansowanych, zaawansowanych i profesjonalnych graczy, chcieliśmy być w miksie na turniejach. Po drugie, pomogłoby to w legitymizacji naszej marki.
Po sfinalizowaniu projektu wiosła i przyszedł czas na przesłanie go do testów, zapłaciliśmy USAP kolejne 2095 dolarów (wówczas opłata za przesłanie nowego wiosła). Następnie poinstruowano nas, abyśmy wysłali siedem wioseł do różnych lokalizacji testowych. Koszt wysyłki 49 dolarów.
Nie uwzględniliśmy tego wydatku w naszym początkowym budżecie i chociaż z technicznego punktu widzenia był to koszt, którego można było uniknąć, stawiamy na to, że zgoda się opłaci w dłuższej perspektywie.
Prototypowanie. Współpracujemy z firmą zajmującą się pozyskiwaniem produktów, 330 Handelktóry pomaga firmom handlu elektronicznego łączyć się z fabrykami w celu wytwarzania ich produktów. Pomiędzy prototypami a wysyłką 20 gotowych łopatek (z których siedem trafiło do USAP w celu przetestowania) wydaliśmy około 1475 dolarów.
Oczekujemy, że nasze pierwsze oficjalne zamówienie na 500 sztuk (które złożymy po zatwierdzeniu przez USAP) będzie kosztować około 10 000 dolarów.
Opakowanie. Wiosła wysyłamy w kopertach bąbelkowych. Wydaliśmy 1240 dolarów na 500 niestandardowych przesyłek pocztowych od Naklejka Mule.
Projekt graficzny. Do pomocy przy naszym logo zatrudniliśmy grafika. Był to ciągły proces, który nie tylko zaowocował logo, z którego jesteśmy dumni, ale także pomógł nam przemyśleć i ustalić tożsamość naszej marki. Zapłaciliśmy 250 dolarów i były to jedne z najlepiej wydanych pieniędzy.
Za korzystanie z Canva Pro płacimy również 15 dolarów miesięcznie. Dostępna jest bezpłatna, ale bardziej ograniczona wersja platformy do projektowania graficznego (Canva Free).
Pięćrr. Wykorzystaliśmy firmę Fiverr do zatrudnienia freelancerów do dwóch ważnych zadań: zaprojektowania opakowania naszego wiosła (64 USD) i stworzenia naszej strony internetowej (158 USD).
Inny. Zapłaciliśmy amerykańskiemu Urzędowi Patentów i Znaków Towarowych 250 dolarów za rozpoczęcie procesu rejestracji naszej nazwy jako znaku towarowego i 75 dolarów za założenie spółki LLC. Za nasze konto Shopify Basic płacimy również 39 USD miesięcznie.
Sporo pieniędzy opuściło już nasze konto Mercury. Śledź dalej, aby sprawdzić, czy uda nam się coś odzyskać.
Więcej z „Eksperymentu eCommerce”: