KKR prowadzi rozmowy w sprawie przejęcia Integral Ad Science
  • Źródła Business Insider podają, że KKR prowadzi rozmowy w sprawie przejęcia firmy reklamowej Integral Ad Science.
  • IAS wyznaczyła bank inwestycyjny Jefferies do zbadania opcji po otrzymaniu odsetek od przejęcia.
  • IAS ściśle konkuruje z DoubleVerify, chociaż jest mniejszy pod względem przychodów i kapitalizacji rynkowej.

Firma private equity KKR prowadzi rozmowy w sprawie przejęcia notowanej na giełdzie firmy adtech Integral Ad Science, podają trzy osoby zaznajomione z tym procesem.

Nie można od razu określić, czy rozmowy są na zaawansowanym etapie, a plany mogą ulec zmianie.

Jedna z tych osób oraz dodatkowe źródło podały, że inni potencjalni nabywcy również wyrazili zainteresowanie IAS, ale nie przekazali dalszych informacji. Wszystkie osoby poprosiły o anonimowość w celu ochrony swoich relacji biznesowych; ich tożsamość jest znana Business Insiderowi.

Bloomberga w zeszłym miesiącu poinformował, że po otrzymaniu odsetek od przejęcia IAS wyznaczył bank inwestycyjny Jefferies do zbadania jego opcji. W tamtym czasie akcje IAS wzrosły w wiadomościach o ponad 10%.

KKR i IAS odmówiły komentarza.

Założona w USA w 2009 roku firma IAS oferuje technologię wykorzystywaną przez reklamodawców do pomiaru jakości i skuteczności reklam oraz pomagającą im unikać wyświetlania kampanii obok niestosownych treści. Oferuje także wydawcom rozwiązania, które pomagają im zweryfikować, czy ich reklamy są widoczne, wolne od oszustw i umieszczone w środowiskach odpowiednich dla marek.

IAS podpisała niedawno nowe lub rozszerzone partnerstwa z głównymi firmami technologicznymi, takimi jak Google, Amazon i Reddit. W drugim kwartale firma zwiększyła przychody o 14% do 129 mln dolarów i podniosła prognozy na cały rok. IAS ma opublikować wyniki za trzeci kwartał 12 listopada.

Prywatna transakcja zawarta przez firmę private equity taką jak KKR mogłaby pomóc IAS w dalszym rozwoju bez kwartalnej kontroli na Wall Street. IAS była wcześniej własnością private equity po przejęciu jej przez Vista Equity Partners w 2018 r. Vista zachowała ponad 40% udziałów w IAS, która weszła na giełdę w 2021 r.

KKR ma już ślad w branży reklamowej. Ma udziały w publicznej spółce adtech AppLovin, firmie zajmującej się komunikacją korporacyjną FGS Global i dostawcy oprogramowania do obsługi klienta Alchemer.

(KKR był także udziałowcem spółki-matki Business Insider, Axel Springer. We wrześniu Axel Springer ogłosił, że oddzielny swoje właściwości medialne w spółkę prywatną, podczas gdy KKR zachowała część działalności związaną z ogłoszeniami).

KKR ma ponad 600 miliardów dolarów w zarządzanych aktywach.

Teda Oberwagerapartner w KKR, który kieruje pionem gier, rozrywki, mediów i sportu, powiedział BI na początku tego roku, że firma szuka inwestycji w firmy, które mają „świetne zespoły i liderów, którzy potrafią poruszać się po szybko zmieniającym się rynku reklamy, marketingu i komunikacji krajobrazy.”

IAS zaciekle konkuruje z konkurentem w zakresie weryfikacji reklam, firmą DoubleVerify, która jest większa pod względem rocznych przychodów i której kapitalizacja rynkowa wynosi 3,3 miliarda dolarów w porównaniu z 1,99 miliarda dolarów IAS w momencie publikacji.

Obie firmy znalazły się niedawno obserwacja po serii raportów wskazujących, że ich klienci-reklamodawcy wyświetlali reklamy niesmaczny zakątkach sieci, takich jak witryny zawierające treści przedstawiające przemoc, rasistowskie lub pornograficzne – pomimo korzystania z oprogramowania zabezpieczającego markę firmy. Spółki zakwestionowały metodologię i ustalenia zawarte w tych sprawozdaniach.

Wydawcy również krytykowany metody bezpieczeństwa marki, takie jak blokowanie słów kluczowych i listy wykluczeń – czyli słowa, które powodują blokowanie reklam na stronie internetowej – jako tępe instrumenty, które w nieuczciwy sposób czerpią korzyści z ich treści. IAS i DoubleVerify stwierdziły, że udoskonaliły swoje narzędzia zapewniające bezpieczeństwo marki, wchodząc głębiej w takie obszary, jak sztuczna inteligencja i inne technologie, które analizują kontekst i semantykę artykułu.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here