Większość sprzedaży zaczyna się od wyszukiwarki. Według HubSpot 86% konsumentów korzysta z wyszukiwarki, aby dowiedzieć się więcej o produktach. I według badania Backlinkotylko 0,6% użytkowników Google przechodzi na drugą stronę stron wyników wyszukiwania (SERP). Innymi słowy, jeśli nie ma Cię na pierwszej stronie, równie dobrze możesz nie istnieć.
SEO i płatne wyszukiwanie są cyfrowe strategie marketingowe które zmaksymalizują Twoje szanse na znalezienie klientów w Internecie.
Dzięki SEO ranking witryn internetowych jest ustalany na podstawie szerokiego zakresu czynników, takich jak trafność słów kluczowych, jakość treści, szybkość witryny, kompatybilność z urządzeniami mobilnymi, wskaźniki zaangażowania użytkowników oraz liczba i jakość linków przychodzących. Im wyższa pozycja na dane zapytanie, tym bliżej góry pierwszej strony zostaniesz umieszczony w SERP.
Dzięki płatnemu wyszukiwaniu Twoja strona jest klasyfikowana na podstawie kwoty, jaką jesteś skłonny wydać. Licytujesz słowa kluczowe w stosunku do innych firm, a SERP umieszcza licytanta, który zaoferował najwyższą cenę, na górze pierwszej strony, a po nim licytanta z najwyższą ofertą i tak dalej.
3 wskazówki dotyczące maksymalizacji zwrotu z inwestycji w SEO i płatne wyszukiwanie
- Dopasuj wysiłki: Wykorzystaj dane SEO, aby opracować strategię płatnego wyszukiwania, koncentrując się na skutecznych organicznych słowach kluczowych w kampaniach PPC.
- Zoptymalizuj pod kątem wyszukiwania głosowego: Około 58% konsumentów korzysta z wyszukiwania głosowego, aby znaleźć lokalną firmę.(1) Dostosowywanie treści do odpowiedzi na bezpośrednie pytania i używanie słów kluczowych z długim ogonem to skuteczne strategie optymalizacji wyszukiwania głosowego.
- Retargeting wykorzystujący dźwignię: Wykorzystaj wnioski z bezpłatnych wyników wyszukiwania, aby stworzyć ukierunkowane kampanie retargetingowe w swoich płatnych wynikach wyszukiwania, zwiększając w ten sposób szanse na konwersję.