Jak zajęcie nauczyciela stało się dochodowym biznesem

Dzień, w którym Lisa Collum ją założyła boczny zgiełk W 2011 r. poszła do OfficeMax i kupiła pięć segregatorów za ostatnie 99 dolarów na koncie czekowym – mówi.

Wypełniła je kopiami programów nauczania dla czwartej i piątej klasy, wsuwając strony z napisem „Top Score Writing by Lisa Collum” na przednich plastikowych okładkach. Kiedy je sprzedała, z pięciu segregatorów powstało 10, a potem 20. W ciągu pięciu lat sprzedawała setki segregatorów na raz z prowizorycznej linii montażowej w swoim salonie, a jej 8-latek obsługiwał dziurkacz z trzema dziurkami.

Dziś Collum (41 l.) jest dyrektorem generalnym firmy Top Score Writing z siedzibą w Palm Beach Gardens na Florydzie, która sprzedaje programy nauczania dla szkół podstawowych i usługi konsultingowe szkoły i nauczyciele we wszystkich 50 stanach USA – mówi. Jej podejście do nauczania wynika z doświadczenia w pomaganiu czwartoklasistom – z których wielu mówiło po angielsku jako drugim języku – w pisaniu wysoce ustrukturyzowanych esejów i obserwowaniu, jak rosną ich wyniki w testach pisemnych, mówi.

NIE PRZEGAP: Kompletny przewodnik po zarabianiu pasywnego dochodu w Internecie

Krzątanina na boku przekroczyła jej 40 000 dolarów mówi, że w ciągu czterech lat będzie otrzymywała roczną pensję nauczyciela, a w 2015 r. podjęła pracę na pełny etat. W tym samym roku Collum wykorzystała fundusze ze swojej firmy, aby kupić Coastal Middle and High School, prywatną szkołę non-profit w Lake Park na Florydzie.

Z dokumentów zweryfikowanych przez CNBC Make It wynika, że ​​firma Top Score Writing zatrudnia obecnie sześciu pracowników na pełny etat, 10 na niepełny etat i osiąga w ubiegłym roku prawie 1,9 miliona dolarów rocznego zysku.

Collum mówi, że to wszystko jest zaskoczeniem: Kiedy dyrektor szkoły po raz pierwszy poprosił ją o zakup programu nauczania pisania, roześmiała się i odpowiedziała: „Nie ma we mnie ani grama biznesu. Nie mogę tego zapisać i sprzedać. “

Od nauczyciela do dyrektora generalnego

Collum rozpoczęła karierę nauczycielską w wieku dwudziestu lat w Village Academy School w Delray Beach na Florydzie. Zauważyła, że ​​jej uczniowie czwartej klasy, z których wielu mówiło po angielsku jako drugim języku, byli onieśmieleni częścią rocznych ocen stanowych zawierającą esej, więc pierwszy rok spędziła ucząc ich, jak planować i pisać akapity wprowadzające, końcowe i końcowe .

Mówi, że w pierwszym semestrze 95% jej uczniów zdało egzamin państwowy, w porównaniu z 38% w roku poprzednim. Przez następne dwa lata co czwarta klasa w jej szkole była uznawana za biegłą w pisaniu, mówi Collum.

Dwoje z czwórki dzieci Colluma pomaga w pakowaniu segregatorów Top Score Writing do pudeł wysyłkowych w roku szkolnym 2014–2015.

Lisa Collum

Skok w wynikach był na tyle dramatyczny, że podniesiono flagę Departamentu Edukacji Florydy, co spowodowało dwa odrębne dochodzenia w szkole. W końcu Collum została specjalistką ds. pisania w swoim okręgu szkolnym, a po urodzeniu trzeciego dziecka w 2011 roku rzuciła tę pracę na rzecz wirtualnego stanowiska nauczyciela.

Trzy dni później dyrektorzy z jej dawnego okręgu zapytali, czy sprzedałaby im swój program nauczania – mówi. Zrobiła to, pobierając zaledwie 75 dolarów za segregator. Jej działalność rozwijała się drogą ustną, gdy lokalni dyrektorzy rozmawiali ze swoimi odpowiednikami w innych okręgach szkolnych, a następnie drogą internetową, gdy Collum zdigitalizowała swoje programy nauczania w 2016 r.

Programy nauczania i plany nauczania Top Score Writing kosztują obecnie od 125 do 625 dolarów za sztukę, w zależności od poziomu klasy i oferowanych usług.

Dziesięć lat rozwijających się instynktów biznesowych

Początkowo Collum tworzył narzędzia Top Score Writing głównie dla szkół objętych tytułem I, które otrzymują dodatkowe fundusze federalne, aby pomóc uczniom z rodzin o niskich dochodach.

Tina Volanti, była nauczycielka piątej klasy w Clovis Elementary – szkole z tytułem I w Clovis w Kalifornii – w 2022 r. znalazła Top Score Writing w YouTube i pomyślała, że ​​może to pomóc jej uczniom w umiejętnościach pisania zakłóconych przez Covid. Dyrektor pozwolił jej pilotować program, a dzieci nabrały zauważalnie większej pewności siebie w pisaniu, mówi Volanti, która na początku tego roku przeszła na emeryturę.

Z biegiem lat metoda pisania najlepszych wyników trafiła do szkół, w których uczęszczało więcej „uzdolnionych” uczniów, mówi Collum. Tam jej formalne podejście do pisania spotkało się z bardziej mieszanym przyjęciem: rygorystyczna edukacja, w której przedkłada się strukturę nad kreatywność, pomaga dzieciom nauczyć się zdawać testy, ale nie pisać, mówią krytycznie nastawieni rodzice i nauczyciele.

Collum od czasu do czasu opowiada historię swojej firmy na konferencjach edukacyjnych, co według niej jest skuteczną taktyką sprzedaży.

Lisa Collum

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here