Goldman zmienia swoje logo. Niektórzy insiderzy są niezadowoleni.

Goldman Sachs wprowadza nowe logo, które stanowi część szerszego projektu nowego wyglądu inspirowanego niedawną przeszłością firmy.

Nowe logo to prosty, czarno-biały projekt tekstowy, który łączy pionowo „G” w Goldman z „S” w Sachs — ukłon w stronę logo, którego bank inwestycyjny używał przez dziesięciolecia i które w dużej mierze wycofał w 2020 r., jak powiedziały osoby zaznajomione z nowymi zasobami wizualnymi w wywiadzie dla Business Insider. Dwie z tych osób powiedziały, że celem trwającego od lat przeprojektowania — które obejmuje również świeży wygląd witryny Goldman — było nadanie materiałom marketingowym firmy bardziej „premiumowego” charakteru.

Rzecznik firmy poinformował, że zmiana projektu była częściowo podyktowana federalnymi przepisami dotyczącymi dostępności, regulującymi projektowanie stron internetowych.

Loga Goldman Sachs na przestrzeni lat

Oto trzy ostatnie loga firmy oraz lata, w których po raz pierwszy pojawiły się na stronach internetowych Goldman, zgodnie z ustaleniami BI.

Emmalyse Brownstein/zrzuty ekranu



Odświeżenie wizualne następuje w następujący sposób: Dyrektor generalny David Solomon odchodzi od przynoszących straty ambicji w zakresie bankowości konsumenckiej i ponownie koncentruje się na podstawowych filarach swojej działalności, w tym handlu i doradzanie klientom korporacyjnym w zakresie fuzji i przejęć.

Powrót do łączenia liter w logo symbolizuje „dziedzictwo” banku i „kulturę partnerstwa”, zgodnie z 180-stronicowym dokumentem wyjaśniającym zmiany, który został wysłany wewnętrznie w kwietniu i sprawdzony przez BI. W dokumencie napisano, że nowe logo zostało zainspirowane szeroką gamą poprzednich wyglądów Goldman, w tym czarno-białym herbem z lat 70. Bank odłączył „G” w Goldman i „S” w Sachs od swojego logo w 2020 r., zgodnie z raporty z tamtego czasuco sugerowało, że celem było ułatwienie czytania.

Zrzut ekranu posta Goldman Sachs LinkedIn

David Solomon przemawiający na wewnętrznym wydarzeniu przed podium oznaczonym nowym logo firmy. Zdjęcie zostało niedawno opublikowane na stronie Goldman's LinkedIn

Zrzut ekranu ze strony Goldman Sachs na LinkedIn



„Znak słowny Goldman Sachs to element niestandardowej typografii inspirowanej naszym dziedzictwem” — głoszą wytyczne dotyczące marki uzyskane przez BI. „Poprzez konsekwentne i właściwe stosowanie wzmacniamy precyzję i prestiż firmy, jednocześnie wzmacniając znajomość wśród naszych klientów”.

Oprócz logo, inne zmiany w wizerunku marki obejmują zmianę odcienia „Goldman Blue”, zastosowanie nowych czcionek oraz użycie „istotnego, zwinnego, precyzyjnego i osobistego” tonu głosu w materiałach marketingowych.

Jednak nie wszyscy pracownicy firmy są zadowoleni z wyniku, biorąc pod uwagę liczbę lat i szacowane koszty poniesione przez zespół kierowany przez dyrektor ds. marketingu Goldman, Fionę Carter. BI rozmawiało z około pół tuzinem osób mających wiedzę na temat zmian w marketingu Goldman, z których wszystkie nalegały na zachowanie anonimowości, ponieważ nie były upoważnione do omawiania spraw firmy z prasą.

Trzy z tych osób stwierdziły, że Goldman pracuje nad odświeżeniem swoich materiałów marketingowych od co najmniej 2021 r., a dwie stwierdziły, że zatrudnił brytyjską firmę projektową Jones Knowles Ritchie — która miała również klientów takich jak Burger King i M&M's — do zajęcia się przeprojektowaniem. Osoby te twierdzą, że rozumieją, że zmiany kosztowały Goldman Sachs miliony dolarów. Bank odmówił komentarza na temat kosztów lub procesu rekrutacji.

„Jesteśmy dumni z pracy zespołu nad wprowadzeniem czystego, spójnego i ujednoliconego wyglądu, który odzwierciedla historię firmy” — powiedziała rzeczniczka Goldman w oświadczeniu dla BI. „Nowe wytyczne gwarantują, że jeśli wejdziesz na naszą stronę internetową, wydarzenie lub prezentację, zobaczysz spójne czcionki i loga oraz nasz własny błękit Goldman Sachs”.

Zrzut ekranu nowej wersji witryny internetowej Goldman

Zrzut ekranu planu przeprojektowania witryny internetowej Goldman S z literami G i S połączonymi po prawej stronie.

Dzięki uprzejmości Goldman Sachs



Lata w przygotowaniu

Debiut aktualizacji jest nieunikniony, zaczynając od strony internetowej firmy, która może zostać odświeżona już pod koniec tego miesiąca. Firma nadal używa logo blue-box w wielu miejscach, takich jak ikony profilowe w mediach społecznościowych. Ale Goldman już zaczął po cichu włączać elementy nowego wyglądu.

Na przykład nowe logo można zobaczyć w niektórych postach Goldman w mediach społecznościowych i na stronie internetowej GS Alumni. Pojawiło się nawet w niektórych firmach Prezentacje z okazji Dnia Inwestora ostatni rok.

Zrzut ekranu strony Goldman na Linkedin

Logo w kształcie niebieskiego pudełka, które niedawno pojawiło się na stronie Goldman w serwisie LinkedIn

Zrzut ekranu LinkedIn



Rzecznik firmy powiedział, że ikoniczne logo Goldman — białe litery w niebieskim kwadracie — zostanie wycofane ze strony internetowej. Jedną z sił napędowych tych zmian, powiedział rzecznik, jest konieczność dostosowania się firmy do wytycznych określonych w ustawie Americans with Disabilities Act.

„Aktualizacja idealnie wpisuje się w nasze rzeczywiste potrzeby: chcieliśmy zaktualizować zasoby cyfrowe i przebudować naszą stronę internetową, aby odzwierciedlała doskonałość działania naszej firmy” – powiedziała.

Kultowe niebieskie pudełko Goldmana „jest teraz używane jako pojemnik na treści”, jak podano w dokumencie wytycznych dotyczących marki. Jednak rzecznik powiedział BI, że niebieskie pudełko, które według witryny Goldmana zostało wprowadzone w 1970 r., aby odzwierciedlić przejście na usługi wykraczające poza bankowość inwestycyjną, nadal będzie używane do oprawiania logo w niektórych ustawieniach offline.

Firma zaprezentowała swoje pierwsze logo w 1921 r. i od tego czasu wprowadziła jedynie kilka zmian, zgodnie z Strona internetowa GoldmanaW pewnym momencie logo zostało zmienione na po prostu GS&Co.

Zrzut ekranu witryny Goldman Sachs

Nowe logo niedawno pojawiło się w lewym górnym rogu strony internetowej absolwentów Goldman Sachs.

Zrzut ekranu gsalumninetwork.com



Poprzednie próby

Według dwóch osób zaznajomionych z tym przedsięwzięciem Goldman miał wprowadzić bardziej dramatyczne logo i ulepszenie marki w 2022 r. Wewnętrznie nazywano to „Projektem Richmond”, jak twierdzą te osoby, a jedna z nich zauważyła, że ​​zmiany obejmowałyby dodanie pomarańczowego do kolorów marki Goldman. Osoby te powiedziały, że projekt został ostatecznie porzucony przed uruchomieniem w obliczu pogarszającej się wydajności z powodu niepewnego środowiska zawierania transakcji, które wkrótce po których następują zwolnienia.

Warto zauważyć, że miało to miejsce mniej więcej w czasie, gdy bank stawiał wszystko na rozwój biznesu konsumenckiego. Dzięki produktom takim jak Karta Apple i konta oszczędnościowe Marcus, firma rozszerzyła swoją ofertę na klientów z Main Street, oprócz klientów zamożnych, którzy tradycyjnie byli dla niej priorytetem.

„Dziwne byłoby nie zbadać nowych opcji, nawet jeśli zdecydujesz się z nich nie korzystać” – powiedziała rzeczniczka Goldman. „Zawsze testujemy nowe pomysły”.

Jeden z byłych dyrektorów zastanawiał się, czy kierownictwo banku kiedykolwiek zaakceptuje drastyczną zmianę jego wyglądu. Nośniki kultury, które są w Goldman od dziesięcioleci, mogą być odporne na zmiany i terytorialne w kwestii wizerunku firmy, wyjaśniła ta osoba.

Mimo to nowe logo i schemat kolorów nie są pozbawione krytyki, z których niektórzy kwestionowali, dlaczego zajęło lata wprowadzenie pozornie stopniowych zmian. Jeden z insiderów powiedział, że ich zdaniem wynik nie uzasadnia milionów dolarów prawdopodobnie przydzielonych przez bank. Druga osoba — były dyrektor znający wieloletni proces — powiedziała, że ​​wewnętrznie postrzegano to jako „łamigłówkę” z powodu tego, jak długo proces ten zajmował, aby uzyskać wyniki, które wydają się trudne do wykrycia.

„Szczerze mówiąc, wygląda tak samo” – powiedziała trzecia osoba zaznajomiona ze zmianami. Na przykład osoba ta stwierdziła, że ​​nowy niebieski wydaje się być „inny o około jeden odcień”.

Księga marki Goldman opisuje to w następujący sposób: „Wzięliśmy to, co najlepsze w naszym błękicie i co on teraz reprezentuje — wydajność, niezawodność i wiarygodność — i uczyniliśmy to lepszym. Teraz świeższy, jaśniejszy i zoptymalizowany pod kątem cyfrowym, nowy błękit Goldman Sachs jest jedynym błękitem Goldman Sachs”.

Odpowiadając na krytykę, że ogólne zmiany wydawały się stopniowe, rzecznik powiedział: „Tak, o to właśnie chodzi. Zachowajmy spójność z naszą historią, jednocześnie aktualizując nasze zasoby cyfrowe”.

Czy jesteś insiderem na Wall Street lub w Goldman Sachs? Skontaktuj się z tymi reporterami. Z Emmalyse Brownstein można skontaktować się przez e-mail: [email protected] lub zaszyfrowaną aplikację Signal pod adresem 305-857-5516Z Reedem Alexandrem można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem [email protected] lub SMS/szyfrowana aplikacja Signal na 561-247-5758.



źródło