Goldman Sachs wprowadza nowe logo, które stanowi część szerszego projektu nowego wyglądu inspirowanego niedawną przeszłością firmy.
Nowe logo to prosty, czarno-biały projekt tekstowy, który łączy pionowo „G” w Goldman z „S” w Sachs — ukłon w stronę logo, którego bank inwestycyjny używał przez dziesięciolecia i które w dużej mierze wycofał w 2020 r., jak powiedziały osoby zaznajomione z nowymi zasobami wizualnymi w wywiadzie dla Business Insider. Dwie z tych osób powiedziały, że celem trwającego od lat przeprojektowania — które obejmuje również świeży wygląd witryny Goldman — było nadanie materiałom marketingowym firmy bardziej „premiumowego” charakteru.
Rzecznik firmy poinformował, że zmiana projektu była częściowo podyktowana federalnymi przepisami dotyczącymi dostępności, regulującymi projektowanie stron internetowych.
Odświeżenie wizualne następuje w następujący sposób: Dyrektor generalny David Solomon odchodzi od przynoszących straty ambicji w zakresie bankowości konsumenckiej i ponownie koncentruje się na podstawowych filarach swojej działalności, w tym handlu i doradzanie klientom korporacyjnym w zakresie fuzji i przejęć.
Powrót do łączenia liter w logo symbolizuje „dziedzictwo” banku i „kulturę partnerstwa”, zgodnie z 180-stronicowym dokumentem wyjaśniającym zmiany, który został wysłany wewnętrznie w kwietniu i sprawdzony przez BI. W dokumencie napisano, że nowe logo zostało zainspirowane szeroką gamą poprzednich wyglądów Goldman, w tym czarno-białym herbem z lat 70. Bank odłączył „G” w Goldman i „S” w Sachs od swojego logo w 2020 r., zgodnie z raporty z tamtego czasuco sugerowało, że celem było ułatwienie czytania.
„Znak słowny Goldman Sachs to element niestandardowej typografii inspirowanej naszym dziedzictwem” — głoszą wytyczne dotyczące marki uzyskane przez BI. „Poprzez konsekwentne i właściwe stosowanie wzmacniamy precyzję i prestiż firmy, jednocześnie wzmacniając znajomość wśród naszych klientów”.
Oprócz logo, inne zmiany w wizerunku marki obejmują zmianę odcienia „Goldman Blue”, zastosowanie nowych czcionek oraz użycie „istotnego, zwinnego, precyzyjnego i osobistego” tonu głosu w materiałach marketingowych.
Jednak nie wszyscy pracownicy firmy są zadowoleni z wyniku, biorąc pod uwagę liczbę lat i szacowane koszty poniesione przez zespół kierowany przez dyrektor ds. marketingu Goldman, Fionę Carter. BI rozmawiało z około pół tuzinem osób mających wiedzę na temat zmian w marketingu Goldman, z których wszystkie nalegały na zachowanie anonimowości, ponieważ nie były upoważnione do omawiania spraw firmy z prasą.
Trzy z tych osób stwierdziły, że Goldman pracuje nad odświeżeniem swoich materiałów marketingowych od co najmniej 2021 r., a dwie stwierdziły, że zatrudnił brytyjską firmę projektową Jones Knowles Ritchie — która miała również klientów takich jak Burger King i M&M's — do zajęcia się przeprojektowaniem. Osoby te twierdzą, że rozumieją, że zmiany kosztowały Goldman Sachs miliony dolarów. Bank odmówił komentarza na temat kosztów lub procesu rekrutacji.
„Jesteśmy dumni z pracy zespołu nad wprowadzeniem czystego, spójnego i ujednoliconego wyglądu, który odzwierciedla historię firmy” — powiedziała rzeczniczka Goldman w oświadczeniu dla BI. „Nowe wytyczne gwarantują, że jeśli wejdziesz na naszą stronę internetową, wydarzenie lub prezentację, zobaczysz spójne czcionki i loga oraz nasz własny błękit Goldman Sachs”.
Lata w przygotowaniu
Debiut aktualizacji jest nieunikniony, zaczynając od strony internetowej firmy, która może zostać odświeżona już pod koniec tego miesiąca. Firma nadal używa logo blue-box w wielu miejscach, takich jak ikony profilowe w mediach społecznościowych. Ale Goldman już zaczął po cichu włączać elementy nowego wyglądu.
Na przykład nowe logo można zobaczyć w niektórych postach Goldman w mediach społecznościowych i na stronie internetowej GS Alumni. Pojawiło się nawet w niektórych firmach Prezentacje z okazji Dnia Inwestora ostatni rok.
Rzecznik firmy powiedział, że ikoniczne logo Goldman — białe litery w niebieskim kwadracie — zostanie wycofane ze strony internetowej. Jedną z sił napędowych tych zmian, powiedział rzecznik, jest konieczność dostosowania się firmy do wytycznych określonych w ustawie Americans with Disabilities Act.
„Aktualizacja idealnie wpisuje się w nasze rzeczywiste potrzeby: chcieliśmy zaktualizować zasoby cyfrowe i przebudować naszą stronę internetową, aby odzwierciedlała doskonałość działania naszej firmy” – powiedziała.
Kultowe niebieskie pudełko Goldmana „jest teraz używane jako pojemnik na treści”, jak podano w dokumencie wytycznych dotyczących marki. Jednak rzecznik powiedział BI, że niebieskie pudełko, które według witryny Goldmana zostało wprowadzone w 1970 r., aby odzwierciedlić przejście na usługi wykraczające poza bankowość inwestycyjną, nadal będzie używane do oprawiania logo w niektórych ustawieniach offline.
Firma zaprezentowała swoje pierwsze logo w 1921 r. i od tego czasu wprowadziła jedynie kilka zmian, zgodnie z Strona internetowa GoldmanaW pewnym momencie logo zostało zmienione na po prostu GS&Co.
Poprzednie próby
Według dwóch osób zaznajomionych z tym przedsięwzięciem Goldman miał wprowadzić bardziej dramatyczne logo i ulepszenie marki w 2022 r. Wewnętrznie nazywano to „Projektem Richmond”, jak twierdzą te osoby, a jedna z nich zauważyła, że zmiany obejmowałyby dodanie pomarańczowego do kolorów marki Goldman. Osoby te powiedziały, że projekt został ostatecznie porzucony przed uruchomieniem w obliczu pogarszającej się wydajności z powodu niepewnego środowiska zawierania transakcji, które wkrótce po których następują zwolnienia.
Warto zauważyć, że miało to miejsce mniej więcej w czasie, gdy bank stawiał wszystko na rozwój biznesu konsumenckiego. Dzięki produktom takim jak Karta Apple i konta oszczędnościowe Marcus, firma rozszerzyła swoją ofertę na klientów z Main Street, oprócz klientów zamożnych, którzy tradycyjnie byli dla niej priorytetem.
„Dziwne byłoby nie zbadać nowych opcji, nawet jeśli zdecydujesz się z nich nie korzystać” – powiedziała rzeczniczka Goldman. „Zawsze testujemy nowe pomysły”.
Jeden z byłych dyrektorów zastanawiał się, czy kierownictwo banku kiedykolwiek zaakceptuje drastyczną zmianę jego wyglądu. Nośniki kultury, które są w Goldman od dziesięcioleci, mogą być odporne na zmiany i terytorialne w kwestii wizerunku firmy, wyjaśniła ta osoba.
Mimo to nowe logo i schemat kolorów nie są pozbawione krytyki, z których niektórzy kwestionowali, dlaczego zajęło lata wprowadzenie pozornie stopniowych zmian. Jeden z insiderów powiedział, że ich zdaniem wynik nie uzasadnia milionów dolarów prawdopodobnie przydzielonych przez bank. Druga osoba — były dyrektor znający wieloletni proces — powiedziała, że wewnętrznie postrzegano to jako „łamigłówkę” z powodu tego, jak długo proces ten zajmował, aby uzyskać wyniki, które wydają się trudne do wykrycia.
„Szczerze mówiąc, wygląda tak samo” – powiedziała trzecia osoba zaznajomiona ze zmianami. Na przykład osoba ta stwierdziła, że nowy niebieski wydaje się być „inny o około jeden odcień”.
Księga marki Goldman opisuje to w następujący sposób: „Wzięliśmy to, co najlepsze w naszym błękicie i co on teraz reprezentuje — wydajność, niezawodność i wiarygodność — i uczyniliśmy to lepszym. Teraz świeższy, jaśniejszy i zoptymalizowany pod kątem cyfrowym, nowy błękit Goldman Sachs jest jedynym błękitem Goldman Sachs”.
Odpowiadając na krytykę, że ogólne zmiany wydawały się stopniowe, rzecznik powiedział: „Tak, o to właśnie chodzi. Zachowajmy spójność z naszą historią, jednocześnie aktualizując nasze zasoby cyfrowe”.
Czy jesteś insiderem na Wall Street lub w Goldman Sachs? Skontaktuj się z tymi reporterami. Z Emmalyse Brownstein można skontaktować się przez e-mail: [email protected] lub zaszyfrowaną aplikację Signal pod adresem 305-857-5516Z Reedem Alexandrem można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem [email protected] lub SMS/szyfrowana aplikacja Signal na 561-247-5758.