Gdzie United planuje latać nadchodzącym Airbusem A321XLR

Samolot ma być długodystansowym koniem roboczym, łączącym rynki o niższym zapotrzebowaniu, które w innym przypadku byłyby nieefektywne z szerokokadłubowym samolotem. Dzięki dodatkowemu zbiornikowi paliwa, A321XLR może przelecieć do 5400 mil (11 godzin) bez przerwy. To w porównaniu do 4600-milowego zasięgu jego Poprzednik Airbusa A321LR.

United kupiło 50 samolotów A321XLR aby wymienić swoje starzejące się samoloty Boeing 757. Według linia lotniczaPosiada 61 samolotów Boeing 757, których średni wiek wynosi około 24 lat.

Patrick Quayle, wiceprezes ds. globalnego planowania sieci i sojuszy w United, powiedział w środę Business Insider, że A321XLR przejmie praktycznie wszystkie istniejące trasy 757 i otworzy nowe. Oczekuje się, że pierwszy A321XLR zostanie dostarczony w grudniu 2025 r.

„Używamy 757 do lotów na mniejsze rynki, takie jak Teneryfa, Hiszpania i Reykjavik” – powiedział, dodając, że Boeing 767 lub Boeing 787 nie miałby sensu na tych trasach o mniejszym zapotrzebowaniu. „757 staje się trochę nieekonomiczny, ale chcemy nadal latać do tych miast, a A321XLR ma większy zasięg i znacznie lepsze spalanie paliwa i koszty konserwacji”.

Rzecznik firmy poinformował BI, że sieć A321XLR będzie w dużej mierze loty międzynarodowe. Powiedziała, że ​​jedyną krajową trasą, na której United stale lata 757, jest Denver do Lihue na Hawajach i, choć może ulec zmianie, firma nie spodziewa się zamienić jej na XLR. Dodała, że ​​połączenie z Newark w stanie New Jersey do Limy jest wciąż ustalane.


Samolot Airbus A321 253 XLR wykonuje lot demonstracyjny podczas piątego dnia targów Farnborough International Airshow w Farnborough International Exhibition & Conference Centre w Farnborough w Wielkiej Brytanii, 26 lipca 2024 r.

W lipcu na pokazie lotniczym w Farnborough firma Airbus zaprezentowała swój nowy samolot A321XLR.

Rasid Necati Aslim/Anadolu przez Getty Images



Oznacza to, że klienci mogą oczekiwać, że A321XLR będzie latał na istniejących samolotach 757 trasy do miejsca takie jak Faro i Porto w Portugalii, Malaga w Hiszpanii, Edynburg w Szkocji i Shannon w Irlandii.

Quayle dodał, że United planuje również loty do miejsc, do których dotychczas nie można było dotrzeć samolotem wąskokadłubowym, na przykład do Francji, północnych Włoch, Skandynawii, Afryki Zachodniej i Afryki Północnej.

„Z 757 nie da się dotrzeć dalej niż do Hiszpanii” – powiedział Quayle. „A321XLR może latać znacznie dalej i otworzy nowe stacje, które albo nie mają dziś obsługi linii lotniczych, albo nie mają obsługi United Airlines”.

A321XLR otwiera nową erę podróży długodystansowych

Samolot A321XLR uzyskał certyfikację europejskich organów bezpieczeństwa, ale wciąż oczekuje na certyfikację Federalnej Administracji Lotnictwa. Airbus powiedział w lipcu, że „zbliża się do mety”.

Hiszpański przewoźnik flagowy Półwysep Iberyjski jest klientem startowym i oczekuje się, że otrzyma pierwszy A321XLR w listopadzie. Lot startowy zaplanowano z Madrytu do Bostonu.

Nowy odrzutowiec spala o 30% mniej paliwa niż wąskokadłubowe samoloty poprzedniej generacji i może pomieścić do 220 pasażerów w dwóch klasach, co czyni go idealnym odrzutowcem dla linii lotniczych innych niż United, które chcą obsługiwać bardziej niszowe rynki dalekobieżne.

W marzecDyrektor zarządzający ds. globalnego planowania sieci American Airlines, Jason Reisinger, powiedział, że XLR jest korzystny, ponieważ może obsługiwać „trasy, które nie obsługują 787, ale na których nadal mamy dobry produkt pokładowy”.

Zasugerował takie trasy jak: Raleigh, Karolina Północna, bezpośrednio do Londynu — negując międzylądowanie w hubach przewoźnika w Charlotte lub Nowym Jorku po drodze. American zamówiło 50 XLR-ów.


Nowy flagowy apartament linii American na pokładzie samolotu A321XLR.

American (na zdjęciu) i United planują zainstalować w swoich samolotach XLR nowe, rozkładane do pozycji leżącej kabiny klasy biznes.

Amerykańskie linie lotnicze



Zamówienia z tani przewoźnicy IndiGo i Frontier Airlines są przykładami wszechstronności samolotu, który sprawdza się zarówno w operacjach niskokosztowych, jak i dalekobieżnych.

IndiGo Były CCO Willy Boulte powiedział w 2021 r., że XLR może wypełnić lukę w lotach między miastami Indii a miejscami docelowymi w Europie i Azji, wskazując na takie opcje jak Pekin, Seul i Amsterdam.

Granica Prezes Barry Biffle zasugerował, że XLR może umożliwić gigantowi oferującemu bardzo niskie koszty porzucenie dotychczasowej działalności na rynku krajowym, aby obsługiwać więcej miast w Ameryce Południowej i uruchomić nowe trasy na Hawaje i do Europy.