Beiersdorf odnotowuje 9-miesięczny wzrost sprzedaży, sygnalizując słabość Chin Według Reuters

Elizaveta Gladun i Linda Pasquini

(Reuters) – Producent Nivea Beiersdorf poinformował w czwartek o wzroście sprzedaży grupowej w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 r., ale zasygnalizował utrzymujące się wyzwania na chińskim rynku luksusowym.

Sprzedaż dziewięciomiesięczna wzrosła organicznie o 6,5% do 7,55 miliarda euro (8,15 miliarda dolarów) z 7,26 miliarda euro rok wcześniej, do czego przyczyniło się odbicie w Ameryce Północnej i wzrost w segmencie produktów do pielęgnacji skóry.

„Jednak rynek luksusowy, szczególnie w Chinach, nadal stanowi wyzwanie” – stwierdził w oświadczeniu dyrektor generalny Vincent Warnery.

Spowolnienie chińskiego popytu konsumenckiego w obliczu słabej gospodarki uderzyło w sektor dóbr luksusowych, który jest uzależniony od wydatków uznaniowych, co negatywnie odbiło się na kwartalnej sprzedaży, między innymi francuskiego odpowiednika L'Oreal i wiodącego lidera branży LVMH.

Sprzedaż luksusowej marki Beiersdorf La Prairie spadła o 7,3% w ujęciu organicznym w pierwszych trzech kwartałach, co wynika z utrzymującej się słabości regionu Wielkich Chin i jej negatywnego wpływu na rynek sprzedaży detalicznej usług turystycznych, podała spółka.

Tymczasem podstawowe marki firmy pozostały odporne. Sprzedaż w całym segmencie konsumenckim wzrosła o 7,3% do 6,3 miliarda euro w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku.

Pomogły w tym dwucyfrowe stopy wzrostu marek produktów do pielęgnacji skóry Eucerin i Aquaphor w Ameryce Północnej oraz wysoka sprzedaż Nivea na rynkach wschodzących w trzecim kwartale – podała firma.

Beiersdorf w dalszym ciągu oczekuje organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie 6-8% w 2024 roku, a marża na zysku przed odsetkami i podatkami (EBIT), po wyłączeniu czynników specjalnych, będzie nieco wyższa od poziomu z poprzedniego roku.

(1 dolar = 0,9267 euro)



źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here