Można śmiało powiedzieć, że w ciągu ostatniej dekady nic w handlu elektronicznym B2B nie rosło szybciej niż transakcje sprzedaży produktów w Amazon Business, który do 2022 r., czyli ósmego roku działalności, przekroczył 35 miliardów dolarów sprzedaży towarów brutto.
Podniosą poprzeczkę w zarządzaniu zapasami.
Brian Beck, partner zarządzający
Enceiba
Konkurenci gigantycznego rynku — w tym wybitni dystrybutorzy B2B, tacy jak Grainger, MSC Industrial Supply Co. i Fastenal Co. — również utrzymali dobre wyniki w handlu elektronicznym, a transakcje cyfrowe stanowią ponad połowę ich całkowitej sprzedaży. Dużą częścią tego cyfrowego sukcesu był nacisk na usługi takie jak programy zarządzania zapasami i automaty sprzedające podłączone do Internetu w lokalizacjach klientów.
Amazon Business wkracza w zarządzanie zapasami
Jednak Amazon Business koncentruje się obecnie także na usługach zarządzania zapasami i przemysłowych automatach sprzedających – jest to posunięcie niosące ze sobą znaczące konsekwencje dla konkurencji dla branży e-commerce B2B. Na swojej niedawnej dorocznej konferencji Reshape wśród kilku nowych rozwiązań ujawniła program Amazon Business Restock jako „pierwszą ofertę usług uzupełniania zapasów”.
Amazon Business Restock udostępnia już niektóre usługi zarządzania zapasami, takie jak uzupełnianie zapasów w pomieszczeniach socjalnych, w ograniczonej liczbie miast w USA. W przyszłym roku planuje uruchomić u klientów automaty sprzedające z dostępem do Internetu, które będą wydawać środki ochrony osobistej i sprzęt IT, np. słuchawki, a także rejestrować i przetwarzać szczegóły transakcji.
Brian Beck, partner zarządzający Enceiba, agencji B2B, która pomaga producentom i innym firmom sprzedawać za pośrednictwem Amazona, twierdzi, że Amazon jest w stanie, dzięki wiedzy specjalistycznej w zakresie sztucznej inteligencji i zasobom finansowym, opracować usługi zarządzania zapasami, które mogłyby pomóc mu zdobyć udział w rynku wśród dużych przedsiębiorstw zakontraktowany handel.
Amazon Business wnosi wiedzę specjalistyczną w zakresie sztucznej inteligencji
„Zamierzają podnieść poprzeczkę w zarządzaniu zapasami” – mówi, dodając, że prawdopodobnie wykorzysta swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie sztucznej inteligencji, aby pomóc przewidzieć, co klienci będą chcieli zamówić i uzupełnić w zapasach i automatach sprzedających.
Beck dodaje, że Amazon Business nadal będzie musiał stawić czoła wyzwaniom. Zauważa, że dystrybutorzy tacy jak Grainger, Fastenal i MSC Industrial Supply mają głębokie doświadczenie w kontrolowaniu sprzedawanych przez siebie zapasów, rozległą wiedzę na temat obiektów swoich klientów, potrzebnych im produktów i miejsca, w którym muszą mieć do nich dostęp, a także oferują usługi doradcze w zakresie ogólnego zarządzania zapasami .
Amazon Business będzie musiał doskonalić te umiejętności, jednocześnie określając, jak najlepiej kontrolować zapasy od swoich dostawców, w tym tych, którzy są sprzedawcami zewnętrznymi (3P), którzy zachowują własność zapasów do czasu sprzedaży klientowi końcowemu.
Mimo to „w tym, w czym Amazon jest naprawdę dobry, przyjrzą się potrzebom klienta i niezależnie od tego, skąd pozyskują produkt, dowiedzą się, jak dostarczyć produkt do klienta” – Beck mówi.
Dodaje, że usługi zarządzania zapasami prawdopodobnie pomogą Amazon Business wyjść poza obecną siłę w handlu z długim ogonem, okazjonalnymi lub jednorazowymi zakupami, których firmy dokonują poza zakontraktowanymi programami zakupów, a także budować udział w rynku wśród kontraktów zakupowych na dużą skalę z firmami B2B .
Paul Demery jest redaktorem Digital Commerce 360 zajmującym się technologią i strategią handlu cyfrowego B2B. (e-mail chroniony).
Zapisać się
Zarejestruj się, aby otrzymać bezpłatną subskrypcję wiadomości Digital Commerce 360 B2B News, publikowanych 4 razy w tygodniu. Obejmuje trendy technologiczne i biznesowe w rozwijającej się branży e-commerce B2B. Skontaktuj się z Markiem Brohanem, starszym wiceprezesem ds. B2B i badań rynku, pod adresem (e-mail chroniony). Śledź go na Twitterze @markbrohan. Śledź nas na LinkedIn, Twitterze, Facebooku i YouTube.