-
Więcej niż dziewięciu na dziesięciu liderów biznesu (34% bardzo ważne, 60% raczej ważne) uważają, że silne umiejętności myślenia są ważne przy podejmowaniu decyzji o zatrudnieniu kandydatówprzy czym prawie wszyscy postrzegają umiejętności myślenia jako kluczowe (47% bardzo ważne, 49% raczej ważne) w kontekście zwiększania lub uzupełniania umiejętności technicznych pracowników w obliczu pojawiających się technologii, takich jak sztuczna inteligencja.
-
Ponieważ prawie wszyscy liderzy biznesu (44% zdecydowanie się zgadza, 52% raczej się zgadza) zgadzają się, że połączenie umiejętności myślenia z umiejętnościami technicznymi umożliwia pracownikom podejmowanie ról o wyższej wartości w świecie napędzanym technologią, dziewięciu na dziesięciu liderów biznesu (45% bardzo ważnych , 51% dość ważne) uważają, że ważne jest, aby wszyscy pracownicy byli wyposażeni w podstawowy poziom umiejętności myślenia, niezależnie od branży czy stanowiska.
-
Mimo że ponad czterech na pięciu liderów biznesu (28% w dużym stopniu, 57% w umiarkowanym stopniu) przyznało, że w ich organizacji istnieje luka w umiejętnościach myślenia, mniej niż połowa liderów biznesu (43%) wysłała swoich pracowników za szkolenie umiejętności myślenia w zeszłym roku. Liderzy wymieniają brak jasnych wskaźników/narzędzi do pomiaru postępów w rozwoju umiejętności myślenia (41%) jako kluczowe wyzwanie w rozwijaniu umiejętności myślenia wśród pracowników.
-
Niemniej jednak prawie czterech na pięciu liderów biznesu (24% z dużym prawdopodobieństwem, 54% z dużym prawdopodobieństwem) prawdopodobnie wyśle swoich pracowników na szkolenie w zakresie umiejętności myślenia, a ponad połowa z nich (55%) zamierza wysłać swoich pracowników na takie szkolenie w ciągu następne sześć miesięcy.
SINGAPUR, 7 listopada 2024 r /PRNewswire/ — Na rozwijającym się rynku pracy, który w coraz większym stopniu ceni wyjątkowe kompetencje ludzkie, ponad dziewięciu na dziesięciu liderów biznesu (34% bardzo ważnych, 60% dość ważnych) uważa, że umiejętność myślenia jest ważna przy podejmowaniu decyzji o zatrudnieniu kandydatów do swojej organizacji, przy czym prawie wszyscy (47% bardzo ważne, 49% dość ważne) postrzegają umiejętności myślenia jako kluczowe dla zwiększania lub uzupełniania umiejętności technicznych pracowników w obliczu pojawiających się technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI).
Ponieważ dziewięciu na dziesięciu liderów biznesu (45% bardzo ważnych, 51% dość ważnych) przywiązuje wagę do wyposażenia wszystkich pracowników w podstawowy poziom umiejętności myślenia, niezależnie od branży lub stanowiska, prawie wszyscy (44% zdecydowanie się zgadza, 52% raczej się zgadza) zgadza się, że połączenie umiejętności myślenia z umiejętnościami technicznymi umożliwia pracownikom podejmowanie ról o wyższej wartości w świecie napędzanym technologią.
Jednak ponad czterech na pięciu z nich (28% w dużym stopniu, 57% w umiarkowanym stopniu) przyznaje, że w ich organizacji w pewnym stopniu występują luki w umiejętnościach myślenia. Mimo to mniej niż połowa liderów biznesu (43%) wysłała w zeszłym roku swoich pracowników na szkolenie w zakresie umiejętności myślenia, powołując się na brak jasnych wskaźników lub narzędzi pomiaru postępów w rozwoju umiejętności myślenia (41%), niespójne rozumienie lub definicję wśród kluczowych wyzwań, przed którymi stoją, znajduje się to, co stanowi skuteczne umiejętności myślenia (38%) oraz trudności w dostosowaniu szkolenia w zakresie umiejętności myślenia do różnych ról lub działów (38%).