3 nowe zagrożenia, o których ostrzegało Apple w raporcie rocznym
  • Apple zaktualizowało sekcję „czynniki ryzyka” w swoim najnowszym zgłoszeniu 10-K.
  • Gigant technologiczny ostrzegł przed przyszłą rentownością produktów i ryzykami związanymi z „napięciami geopolitycznymi” i funkcjami sztucznej inteligencji.
  • Firmy często aktualizują swoje czynniki ryzyka pod kątem możliwych wyzwań biznesowych.

Najnowszy roczny raport Apple daje wgląd w to, co gigant technologiczny postrzega jako potencjalne ryzyko dla swojej działalności.

Gigant technologiczny niedawno skorygował swoje „czynniki ryzyka” w swojej działalności, których ujawnienia SEC wymaga w swoim najnowszym wydaniu Zgłoszenie 10 tys.

W tym roku nowe wzmianki dotyczyły ryzyka związanego z wynikami finansowymi przyszłych zysków, „napięć geopolitycznych” oraz zagrożeń bezpieczeństwa związanych z funkcjami sztucznej inteligencji.

Firma ostrzegła, że ​​nowe produkty mogą nie być w stanie odtworzyć poziomu zysków z obecnych produktów, w tym iPhone’a, głównego producenta pieniędzy.

„Nowe produkty, usługi i technologie mogą zastąpić lub zastąpić istniejące oferty i mogą generować niższe przychody i niższe marże zysku” – napisał Apple – „co może znacząco niekorzystnie wpłynąć na działalność Spółki, wyniki operacyjne i sytuację finansową”.

Apple wprowadziło także nowe ostrzeżenie językowe dotyczące potencjalnego wpływu „napięć geopolitycznych” i zagrożeń bezpieczeństwa związanych z funkcjami AI, które nie pojawiło się w ubiegłoroczna wersja zgłoszenia.

„Wprowadzenie nowych i złożonych technologii, takich jak funkcje sztucznej inteligencji, może zwiększyć te i inne zagrożenia dla bezpieczeństwa, w tym narazić użytkowników na szkodliwe, niedokładne lub inne negatywne treści i doświadczenia” – stwierdził Apple.

„Nie ma pewności, że Spółka będzie w stanie wykryć i naprawić wszystkie problemy i defekty w oferowanym sprzęcie, oprogramowaniu i usługach” – dodała firma. „Niezastosowanie się do tego może skutkować powszechnymi problemami technicznymi i wydajnościowymi wpływającymi na produkty i usługi Spółki”.

W ostatnich latach Apple rozszerzyło swoją ofertę produktów o nowe kategorie, takie jak Vision, w związku z poszukiwaniem nowych czynników wpływających na przychody w obliczu zwiększonej konkurencji na smartfony.

iPhone, dojna krowa Apple’a, zobaczył spadająca sprzedaż na początku roku przed powrotem do wzrostu w ostatni kwartał. Apple odnotowało, że w czwartym kwartale finansowym przychody z iPhone’a wzrosły o 6% rok do roku. Technologiczny gigant jest już obecny obstawiaj, że funkcje Apple Intelligence są dostępne będzie prowadzić aktualizacje.

Analityk Morningstar William Kerwin powiedział Business Insider, że inwestorzy nie powinni niepokoić się zaktualizowanym sformułowaniem czynników ryzyka Apple.

„Widzimy dość podobny język w firmach technologicznych, a ryzyko zakłóceń wraz z ryzykiem nowych produktów są już dobrze znanymi zagrożeniami dla Apple” – powiedział. „Nie sądzę, aby zwiastowało to coś, o czym kierownictwo mogłoby wiedzieć lub czego się obawiać, a co nie jest już dostępne na rynku”.

Analityk firmy Forrester, Dipanjan Chatterjee, powiedział BI, że nowy język stanowi „istotną kwestię” dla Apple. Gdy iPhone, który pojawił się na rynku 17 lat temu, wkracza w „lata zachodu”, Chatterjee powiedział, że Apple będzie musiał rozważyć nową długoterminową strategię.

„Najważniejszym pytaniem dla Apple jest to, co będzie dalej po iPhonie” – powiedział. „Jaka będzie następna zmiana paradygmatu i czy Apple stanie na czele tego ruchu?”

„Charakter interakcji konsumenckich na iPhonie przestanie być „ze szkła”, a zmiana ta będzie napędzana przez wysoce wciągające doświadczenia, takie jak interfejs konwersacyjny, który uległ znacznej poprawie dzięki sztucznej inteligencji generacji” – dodał.

Giganci technologiczni, w tym Apple, dużo zainwestowali w generatywną sztuczną inteligencję od czasu pojawienia się ChatGPT dwa lata temu. Apple wolniej niż konkurenci integrował w swoich produktach funkcje generatywnej sztucznej inteligencji, ale pierwsza z funkcji Apple Intelligence została wdrożona 28 października.

Firma stawia również na rzeczywistość rozszerzoną, czyli „obliczenia przestrzenne”, jak to nazywa Apple, za pomocą zestawu słuchawkowego Vision Pro i podobno bada wejście do rynku inteligentnych okularów po sukcesie Meta ze sztuczną inteligencją Ray-Bans i jej efektowną demonstracją prototypu „Orion”.

„Jeśli Apple nie będzie stroną kolejnego kroku ewolucyjnego w urządzeniach konsumenckich” – powiedział Chatterjee, „będzie to miało istotny i niekorzystny wpływ na jego działalność”.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here