Odkrycie Warner Bros nagle dostrzega kolor czerwony – to znaczy glinę – w swoich próbach rozbudowy swojego portfolio sportowego.

Nowy dziesięcioletni pakt na rzecz praw Stanów Zjednoczonych do transmisji telewizyjnej French Open o wartości 650 milionów dolarów Według dyrektora zarządzającego, który nadzoruje dział sportowy firmy, jest postrzegany jako sposób na zapewnienie widzom większej różnorodności dyscyplin sportowych zarówno w liniowych sieciach kablowych firmy, jak i w centrum transmisji strumieniowej Max.

„Nasza strategia tak naprawdę dotyczy sportów premium w TNT” – mówi Luisa Silberwasseraprezes i dyrektor generalny firmy Sport TNTpodczas wywiadu. „Nie staramy się uprawiać każdego sportu i skupiamy się na ilości. Naprawdę koncentrujemy się na jakości i zapewnianiu naszym widzom, naszym fanom najwyższej jakości wrażeń sportowych i treści, różniących się od tego, co mogą zobaczyć na innych kanałach, sieciach lub firmach.

W ostatnich latach Warner Bros. Discovery pracowało nad zwiększeniem popularności sportu. Firma dodała mecze NHL i wyścigi NASCAR, a ostatnio zgodziła się udzielić sublicencji na dwie gry CFP od ESPN. Czas pokaże, czy ta strategia pomoże firmie, jeśli rzeczywiście utraci ona prawa do NBA, którymi cieszyła się przez trzy dekady. Liga koszykówki jest gotowa podpisać umowy w sprawie nowego kontraktu po sezonie 2024–2025 z Disneyem, Amazonem i NBCUniversal, ale osoby zaznajomione z tą sprawą twierdzą, że Warner, który ma prawa do NBA od około trzydziestu lat, ma nadzieję przekonać ligę koszykówki ligę do rozważenia czwartego pakietu. Według osób zaznajomionych z dyskusjami Warner Bros. Discovery może także powołać się na prawo do dopasowania oferty nowej firmy, jeśli wszystko inne zawiedzie.

Nowa umowa zapewni TNT nowe godziny zajęć sportowych, dzięki którym będzie mogła osiągać jedne z najwyższych stawek za przewozy w branży, po ESPN i innych ofertach wyłącznie sportowych. Ale nie jest jasne, czy Francuski Otwarty a same nowe mecze futbolu uniwersyteckiego będą cieszyły się tak dużym zainteresowaniem, jak obecny pakiet NBA Warnera.

TNT będzie mieć prawo do transmisji na żywo wszystkich wydarzeń z Wielkiego Szlema Francuskiej Federacji Tenisowej w USA, począwszy od 2025 r. TruTV firmy będzie wykorzystywane jako „całodniowe studio”, które zabiera widzów na różne mecze i relacje w „ moda na kręcenie. W sumie za pośrednictwem Max udostępnionych zostanie 900 meczów na żywo, w tym simulcasty meczów, które mogą być emitowane w TNT, TBS lub TruTV.

„Jesteśmy bardzo dumni z podpisania tej umowy” – mówi w oświadczeniu Gilles Moretton, prezes Francuskiej Federacji Tenisowej. Umożliwi to Federacji zapewnienie maksymalnej ekspozycji Roland-Garros w USA i pomoże w dalszej promocji turnieju. Dzięki tej długoterminowej umowie chcemy pozyskać nowych fanów na tym kluczowym dla FFT terytorium.

Turniej French Open jest organizowany w NBC od lat 80. XX wieku, ale dyrektorzy Warnera „poinformowano, że istnieją prawa do turnieju” – mówi Silberwasser i zaczął spotykać się z organizatorami turnieju Roland-Garros. Częścią apelu do Francuskiej Federacji Tenisowej był pomysł współpracy z tym samym nadawcą w zakresie praw europejskich i amerykańskich, mówi Silberwasser. Warner Bros. Discovery, należący do Eurosportu, transmituje mecz Roland-Garros od 30 lat, a teraz, jak twierdzi, spółka-matka staje się największym światowym partnerem wydarzenia. Warner obiecał także spróbować poszerzyć widownię wydarzenia w USA, mówi dyrektor, „nie skupiamy się tylko na fanach tenisa, ale chcemy, aby przyszli także zwykli fani”.

Warner, dodaje, pozostaje otwarty na przejęcia innych praw i nadal monitoruje turnieje i ligi.

źródło