Zespół Sportowy Roku

między Miami

Inter Miami CF

Wraz z podpisaniem kontraktu ze światową supergwiazdą Lionelem Messim, Inter Miami natychmiast stał się jedną z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych amerykańskich marek sportowych na całym świecie. Oprócz ponad dwukrotnego zwiększenia przychodów w 2023 r. do 125 mln dolarów i prognozowania 200 mln dolarów na 2024 r., klub stał się najchętniej obserwowaną drużyną sportową w USA na TikTok i czwartą pod względem liczby obserwowanych na Instagramie, zaraz za Lakersami, Cavaliersami i Warriors.

obrazy getty’ego

Szefowie Kansas City

Biznesowa strona Chiefs gromadzi zwycięstwa stanowiące wartość dodaną, gdy zespół rozwija się w pełnoprawną dynastię. Kansas City było gospodarzem niezwykle udanego draftu do NFL 2023, zanim obroniło trofeum Lombardi. Poszło na całość na Niemcach, sprzedając sześć sponsorów korporacyjnych i wydając 1 milion dolarów na aktywację związaną z zeszłorocznym meczem we Frankfurcie, wyznaczając ogólnolijowe tempo skutecznego wykorzystania praw na rynku globalnym. W Stanach The Chiefs są liderem w analizowaniu danych konsumenckich w celu znalezienia fanów poza swoim małym rynkiem lokalnym.

obrazy getty’ego

Minnesota Timberwolves

Na zespół Timberwolves niekorzystnie wpłynęła zarówno pandemia, jak i następstwa incydentu z Georgem Floydem, a ich menadżerowie twierdzili, że w ich mieście „po prostu spustoszyło”.
Zbudowali pięcioletni model biznesowy, aby odzyskać siły, a dzięki naciskowi na sprzedaż, koncerty plenerowe, nowe mundury, rosnący skład i aktywizm społeczny poprawa jest zdumiewająca. Przychody ze sprzedaży biletów wzrosły w ciągu ostatnich dwóch lat o 69%, co stanowi najwyższy wzrost w lidze w tym czasie. Bilety na wszystkie mecze u siebie Timberwolves w tym sezonie zostały wyprzedane; Oglądalność telewizji wzrosła o 103% rok do roku; i biznes po stronie partnerskiej (przy 34 nowych partnerach) wzrósł o 20%.

obrazy getty’ego

strażnicy Teksasu

Rangersi sprowadzili sprawdzonego menadżera w osobie Bruce’a Bochy’ego i wydali duże pieniądze na bezpłatną agencję (Corey Seager, 10 lat, 325 milionów dolarów; Marcus Semien, siedem lat, 175 milionów dolarów) w latach poprzedzających zdobycie przez franczyzę pierwszego tytułu World Series jesienią ubiegłego roku i wyniki biznesowe. Rangersi zwiększyli swoją oglądalność w Bally Sports Southwest o ponad 80% i zajęli pierwszą piątkę w lidze MLB pod względem wzrostu frekwencji rok do roku. W przypadku pierwszego meczu World Series rozgrywanego na stadionie Globe Life Field stan Delaware North zgłosił wydatki na głowę na poziomie prawie 100 dolarów na osobę.

obrazy getty’ego

Złoci Rycerze z Vegas

Spełniając obietnicę właściciela Billa Foleya dotyczącą przywiezienia Pucharu Stanleya do Las Vegas, Golden Knights kontynuowali swój bezprecedensowy sukces na lodzie, zdobywając mistrzostwo NHL w szóstym sezonie istnienia franczyzy dzięki agresywnemu budowaniu składu. Poza lodem zespół zwiększył przychody o 36% rok do roku i znalazł się w pierwszej piątce ligi NHL pod względem przychodów ze sprzedaży biletów i sponsoringu, pomimo gry na drugim najmniejszym rynku w lidze pod względem liczby ludności.



źródło