Zespół Musk Axed Supercharger po tym, jak jego lider powiedział „nie” kolejnym zwolnieniom

29 kwietnia miliarder powiedział w e-mailu do pracowników, że rozwiązuje cały zespół odpowiedzialny za infrastrukturę ładowania Tesli. Informacja. Od tego czasu Musk wycofał się z tej decyzji i ponownie zatrudnił część pracownikówza Bloomberga.

Jak podał Reuters, powołując się na cztery osoby zaznajomione ze sprawą, Musk odbył indywidualne spotkanie z szefową Supercharger Rebeccą Tinucci dzień przed wysłaniem e-maila.

Według outletu Musk zwolnił cały zespół Tinucci, ponieważ nie chciała ona zwalniać kolejnych pracowników. Według Reutersa, Tinucci zwolniła już około 15–20% swojego zespołu przed spotkaniem z Muskiem.

Przedstawiciele Tesli, Muska i Tinucci nie odpowiedzieli na prośbę Reutersa o komentarz.

W zeszłym miesiącu Musk ogłosił pierwszą w tym roku rundę masowych zwolnień Tesli, informując pracowników w notatce, że zwolnienie ponad 10% pracowników. Zatrudnienie Tesli ponad 140 000 pracowników przed zwolnieniami.

Powszechne zwolnienia z pracy nastąpiły, gdy firma się z tym borykała słaba sprzedaż I zwiększona konkurencja ze strony chińskich producentów samochodów tak jak BYD.

W pewnym momencie Musk się nad tym zastanawiał redukcja siły roboczej Tesli o 20% aby dopasować najnowsze zmniejszenie kwartalnych dostaw pojazdów, Bloomberga ogłoszono 21 kwietnia, powołując się na osobę zaznajomioną ze sprawą.

Kiedy w zeszłym miesiącu Musk ogłosił rozwiązanie zespołu Supercharger, dodał, że zacznie prosić dyrektorów Tesli, którzy zatrudniają „więcej niż trzy osoby, które w oczywisty sposób nie przechodzą doskonałego, niezbędnego i godnego zaufania testu”, o rezygnację, jak podano w e-mailu otrzymanym przez The Information .

„Mam nadzieję, że te działania jasno pokazują, że musimy bezwzględnie podejść do kwestii zatrudnienia i redukcji kosztów” – napisał Musk.

Ale to „twarde” posunięcie spowodowało natychmiastowe problemy.

Główni producenci samochodów, którzy przyjęła technologię ładowania Teslitakie jak General Motors, Ford i Mercedes Benz, pozostały w zawieszeniu po nagłej eliminacji działu Supercharger.

Tesli inwestorzy I wzmacniacz również skrytykował to nagłe posunięcie, zdenerwowany ciszą radiową firmy po zwolnieniu zespołu Supercharger.

„Z zespołu, z którym pracowaliśmy, nie pozostał już nikt. Jeśli chodzi o formalną komunikację od Tesli, nic nie otrzymaliśmy” – powiedział BI Aaron Luque, dyrektor generalny EnviroSpark, który instaluje ładowarki Tesli.

Reakcja, jaka nastąpiła, mogła mieć kluczowe znaczenie dla zmiany zdania Muska. Szef Tesli szybko przystąpił do rozwiać obawyi zapewnił inwestorów, że sieć Superchargerów Tesli nigdzie się nie wybiera.

„Tesla w dalszym ciągu planuje rozwijać sieć Superchargerów, jednak w wolniejszym tempie w przypadku nowych lokalizacji i w większym stopniu skupiając się na 100% dyspozycyjności i rozbudowie istniejących lokalizacji” – napisał w Post X 30 kwietnia.

Na zwrot Muska mogły mieć również wpływ zobowiązania Tesli wobec rządu USA.

Firma zdobyła prawie 13% wszystkich nagród za ładowanie pojazdów elektrycznych od prezydenta Joe Bidena infrastrukturę dwupartyjną prawo, Polityka opublikowano w lutym, powołując się na sprawdzone przez siebie dane. Spowolnienie rozwoju infrastruktury ładowania Tesli byłoby zatem porażką dla programu Bidena na rzecz czystej energii.

„Powtarzam: Tesla wyda w tym roku znacznie ponad 500 milionów dolarów na rozbudowę naszej sieci stacji doładowania, aby stworzyć tysiące NOWYCH ładowarek” – powiedział Musk w oświadczeniu Post X w piątek.

Przedstawiciele Tesli nie odpowiedzieli natychmiast na prośbę BI o komentarz przesłaną poza normalnymi godzinami pracy.



źródło