Don Vultaggio, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy stojącej za marką Arizona Iced Tea, nadal sprzedaje swój produkt za tę samą cenę, co w chwili wprowadzenia na rynek 32 lata temu – 99 centów.

Vultaggio postanowił zająć się herbatą i w 1992 roku, po zobaczeniu sukcesu Snapple, założył firmę produkującą napoje Arizona w Nowym Jorku. Charakterystyczne dla Arizony duże puszki mrożonej herbaty odniosły szybki sukces, a Vultaggio do dziś prowadzi firmę z pomocą swoich synów.

Chwila artykuły spożywcze stały się droższe a niektóre marki angażują się w „kurczenie się„ — utrzymując cenę na niezmienionym poziomie przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości produktu w opakowaniu — firmie Arizona udało się zaoferować swoje kultowe 23-uncjowe puszki za tę samą cenę, co zawsze.

W wywiadzie z Dzisiaj wyemitowanego w tym tygodniu Vultaggio powiedział, że ludzie pytają go, jak można sprzedać ich klasyczne produkty, takie jak zielona herbata czy mrożona herbata z cytryną, za tak niską cenę.

„Robimy to szybciej, wysyłamy lepiej, wysyłamy bliżej, puszki są cieńsze” – powiedział.

Savannah Sellers z NBC zauważył, że konkurenci z Arizony żądają więcej i zapytał go, dlaczego nie podnosi ich cen i nie osiąga większych zysków.

„Odnieśliśmy sukces. Jesteśmy wolni od długów. Wszystko mamy na własność. Dlaczego? Dlaczego ludzie, którzy mają trudności z płaceniem czynszu, muszą płacić więcej za nasz drink?” powiedział. „Może to mój mały sposób na odwdzięczenie się.”

Zapytany, czy kiedykolwiek podniesie ceny, odpowiedział, że nie może powiedzieć nigdy, ale przynajmniej nie w dającej się przewidzieć przyszłości.

„Będziemy walczyć tak mocno, jak tylko możemy, o konsumentów, ponieważ konsumenci są moimi przyjaciółmi” – powiedział Vultaggio.

źródło