Z iOS 14.5Firma Apple wymagała, aby twórcy aplikacji informowali użytkowników o śledzeniu i umożliwiali im wyrażenie zgody na szersze śledzenie. W 2021 r. aplikacje Google zatrzymał niektóre metody śledzenia (IDFA), aby zastosować się do zasad i nie musieć pokazywać tego monitu. YouTube wkrótce zapyta użytkowników iOS, czy chcą włączyć „bardziej spersonalizowane reklamy”, wyświetlając monit dotyczący przejrzystości śledzenia aplikacji (ATT).

W najbliższej przyszłości („wkrótce zaczniemy”) YouTube na iOS będzie wyświetlać jednorazowe pozwolenie — Zezwolić „YouTube” na śledzenie Twojej aktywności w aplikacjach i witrynach innych firm? — z dwiema opcjami:

  • Umożliwić: „Jeśli włączysz to ustawienie, aktywność w tej aplikacji będzie powiązana z aktywnością w aplikacjach i witrynach innych niż Google, aby wyświetlać spersonalizowane reklamy i zapewniać pomiar reklam. Twój wybór zostanie zastosowany do wszystkich użytkowników aplikacji YouTube na urządzeniu, na którym to ustawienie jest włączone”.
  • Poproś aplikację, aby nie śledziła: „Jeśli nie włączysz tego ustawienia, aktywność w tej aplikacji nie będzie powiązana z aktywnością w aplikacjach i witrynach innych niż Google, co umożliwi wyświetlanie spersonalizowanych reklam i zapewnianie pomiaru reklam. Spowoduje to, że ogólne wrażenia z reklam w tej aplikacji będą mniej spersonalizowane i mogą skutkować wyświetlaniem mniej trafnych i częściej powtarzanych reklam.

Ten monit nie będzie wyświetlany w przypadku subskrybentów YouTube Premium i „użytkowników posiadających konta podrzędne w YouTube”.

Jeśli klikniesz „Zezwalaj”, YouTube poinformuje Cię, że możesz spodziewać się „wysokiej jakości, przydatnych reklam”. Na przykład reklamy wyświetlane w aplikacji mogą lepiej odzwierciedlać Twoje zainteresowania, biorąc pod uwagę dokładniejsze pomiary reklam. Odbywa się to poprzez połączenie Twojej aktywności w YouTube w aplikacji z aplikacjami i witrynami innych firm niż Google lub innych firm. YouTube argumentuje również, że umożliwienie reklamodawcom lepszego pomiaru skuteczności ostatecznie pomaga twórcom na platformie.

„Już wkrótce użytkownicy YouTube na urządzeniach iPhone i iPad będą mogli zdecydować się na bardziej spersonalizowane reklamy, zgodnie z polityką Apple dotyczącą przejrzystości śledzenia aplikacji. Jesteśmy przekonani, że pomoże nam to zapewnić użytkownikom przydatne reklamy wysokiej jakości, a jednocześnie przyniesie korzyści twórcom. Użytkownicy YouTube, którzy się na to zdecydują, mogą wyłączyć tę opcję w dowolnym momencie”.

Rzecznik YouTube’a

Użytkownicy, którzy wybiorą opcję „Poproś aplikację, aby nie śledziła” – jest to oferowana obecnie usługa, która wykorzystuje wyłącznie własne dane Google i nie podlega ATT firmy Apple – otrzymają reklamy, które są „mniej spersonalizowane” i „mogą skutkować mniej trafnymi i więcej powtarzających się reklam.” Aktywność w aplikacji YouTube „nie będzie powiązana z aktywnością w aplikacjach i witrynach innych niż Google w celu wyświetlania spersonalizowanych reklam i zapewniania pomiaru reklam”.

Możesz zmienić swoją decyzję, wybierając Ustawienia iOS > Prywatność i bezpieczeństwo > Śledzenie. To ustawienie dotyczy tylko YouTube i aplikacji/witryn innych firm. Jako reklamodawca własny YouTube/Google będzie nadal wyświetlać reklamy spersonalizowane, jeśli: to ustawienie jest włączona na Twoim koncie.

To ustawienie nie ma wpływu na łączenie aktywności w innych aplikacjach Google (iOS i inne) oraz na stronach internetowych z aktywnością w aplikacjach i witrynach innych firm. To ustawienie nie wpływa również na wykorzystanie aktywności w aplikacji YouTube na iOS oraz w innych aplikacjach i witrynach Google do personalizowania reklam, w zależności od Twoich Spersonalizowane reklamy Google wybór.

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.

źródło