Po roku spędzonym w „Laboratoriach” Google oficjalnie włącza „Przeglądy” oparte na sztucznej inteligencji w wyszukiwarce dla wszystkich użytkowników i dzięki temu internet już nigdy nie będzie taki sam.
Google po raz pierwszy ogłosiła Search Generative Experience (SGE) na konferencji I/O 2023. W nowym doświadczeniu połączono generatywną sztuczną inteligencję z wynikami wyszukiwania, aby zapewnić podsumowania AI i odpowiedzi na zapytania użytkownika na podstawie bieżących informacji z wyszukiwarki. W ciągu zeszłego roku, wielu próbowało tego eksperymentuGoogle uważa, że nadszedł czas, aby udostępnić go opinii publicznej.
Od dziś Google sprawia, że „Przeglądy AI” firmy SGE stają się domyślnym narzędziem w wyszukiwarce.
To nowe doświadczenie w wyszukiwarce, obsługiwane przez Gemini, zostanie zobaczone bardzo zapytania kierowane do wyszukiwarki wracają z tradycyjnymi wynikami zepchniętymi w dół strony. Przeglądy sztucznej inteligencji zwykle pokazują kilka linków na zapytanie, chociaż nie zawsze się one pojawiają i zwykle pojawiają się dopiero po kliknięciu w celu rozwinięcia pełnej odpowiedzi wygenerowanej przez sztuczną inteligencję.
Google zauważa, że wdrażanie rozpoczyna się dzisiaj u wszystkich użytkowników w USA, a „wkrótce” dołączą do nich inne kraje.
Firma spodziewa się, że do końca 2024 r. przeglądy AI będą dostępne dla „ponad miliarda” użytkowników.
Firma dodaje, że przeglądy AI są teraz funkcją w wyszukiwarce, porównując ją z panelem wiedzy lub fragmentem wyróżnionym. Nie jest to coś, co można całkowicie wyłączyć. Zamiast tego Google doda do wyszukiwarki filtr „internetowy”, aby pominąć odpowiedzi AI i inne funkcje wyszukiwania i po prostu wyświetlać linki.
Jedną z obaw związanych z przebudową sztucznej inteligencji w wyszukiwarce Google był jednak wpływ tej zmiany na witryny generujące duży ruch za pośrednictwem wyszukiwarki. Jego oszacowano że w ciągu najbliższych kilku lat wskutek tej zmiany może nastąpić utrata aż 25% ruchu, a to już boli wiele witryn internetowych – wielu nawet umiera – zwłaszcza pod ręką Search w ciągu ostatnich kilku miesięcy.
Google twierdzi, że najwyraźniej garść linków pojawiających się w AI Review dostaje więcej kliknięć niż w przypadku tradycyjnego wyszukiwania. Firma dodaje również, że „w dalszym ciągu będzie skupiać się” na wysyłaniu ruchu do wydawców i twórców, rozszerzając zakres AI na większą liczbę użytkowników.
Oprócz szerszego wdrożenia Google ogłosiło także kilka nowych funkcji, które przetestuje w wyszukiwarce z uczestnikami Laboratorium. Obejmują one możliwość dostosowania przeglądów AI poprzez udoskonalenia, takie jak uproszczenie używanego języka, wieloetapowe rozumowanie w przypadku złożonych zapytań, możliwości planowania, organizacja AI pod kątem wyników wyszukiwania i wykorzystanie wideo jako części podpowiedzi wyszukiwania.
Google żartuje, że to wszystko „tylko rzut oka na to, jak zmieniamy wyszukiwarkę Google”, a w przyszłości pojawią się kolejne.
Więcej w wyszukiwarce Google:
Podążaj za Benem: Twitterze/X, WątkiI Instagrama
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.