Mieszkańcy hrabstwa Santa Clara, którzy potrzebują pomocy w nagłych przypadkach, nie powinni być zagrożeni leczeniem, ponieważ najbliższy szpital jest oddalony o wiele kilometrów.

Wydaje się nie do pomyślenia, aby taki problem mógł istnieć w hrabstwie o takiej randze, a jednak tak jest, ponieważ kalifornijska definicja „ogólnych usług szpitalnych w zakresie ostrej opieki” nie ma sobie równych. Zawiera jednak rażącą lukę w definicji, która umożliwia prywatnym i notowanym na giełdzie spółkom będącym właścicielami szpitali łatwe korzystanie z usług, które nie przynoszą zysku. Język ten wpisuje się w stanowy kodeks przepisów niczym nieznany nowotwór, który po cichu daje przerzuty.

Kalifornijski Departament Zdrowia Publicznego definiuje wymagania dla każdego szpitala ogólnej opieki ostrej przez osiem podstawowych usług: medyczne, pielęgniarskie, chirurgiczne, anestezjologiczne, laboratoryjne, radiologiczne, farmaceutyczne i dietetyczne. Jednak definicja nie wymaga, aby te szpitale zapewniały usługi medyczne w nagłych wypadkach, opiekę położniczą, opiekę pediatryczną — w tym neonatologiczną — opiekę psychiatryczną i usługi udarowe. Wszystkie te krytyczne usługi są definiowane przez państwo jako uzupełniające.

Zgodnie z tymi wymogami państwo uważa usługi dietetyczne za ważniejsze niż którakolwiek z pięciu powyższych usług krytycznych. Kiedy ostatni raz szpitale uwzględniły wymagania dietetyczne w swojej żywności? W jaki sposób apteka ma wyższą pozycję niż opieka nad ciężko chorymi dziećmi, kobietami w ciąży, po zawale serca, udarze mózgu lub po innym traumatycznym wydarzeniu? Tak, dostęp do leków ma znaczenie, ale nie pomaga, jeśli osoba potrzebująca umrze w drodze do szpitala.

Wszystko w tej definicji jest lekceważące, dyskryminujące i przestarzałe. Jak na stan, który szczyci się postępowością, jego przepisy dotyczące opieki zdrowotnej w szpitalach są oszałamiające.

Lata temu mogłoby to nie mieć znaczenia, ponieważ istniało niewielkie rozróżnienie między prywatnymi, publicznymi i non-profit usługami szpitalnymi. Szpitali było wiele, nawet jeśli ich jakość była różna. Oferowały większość tych dodatkowych usług i cieszyły się zaufaniem społeczeństwa. Te instytucje były tam, aby służyć społeczności, a nie zarabiać na społeczności.

Na szczeblu stanowym istnieje ustawodawstwo, Ustawa o zgromadzeniu 3129przedzierając się przez Sacramento. Dałoby to prokuratorowi generalnemu stanu Robowi Boncie nadzór nad zapobieganiem kupowaniu placówek opieki zdrowotnej przez fundusze hedgingowe i grupy private equity i wysysaniu zysków.

Ale to nie rozwiązuje luki w definicji, która pozostawia lokalne szpitale na łasce podmiotów nastawionych na zysk, nawet jeśli ustawa ta zostanie uchwalona. To brak odpowiedzialności pozwala spółkom giełdowym, takim jak HCA Healthcare, która prowadzi Regional Medical Center w East San Jose, wypruwać wszystko, czego zapragnie — i ma pole do popisu.

Wytrzewianie rozpoczęło się w 2004 r., kiedy HCA zamknęła San Jose Medical Center, jedyny szpital w centrum miasta. W 2020 r. korporacja zamknęła Oddział macierzyński w Regional. W 2023 roku HCA zamknęła swoje usługi psychiatryczne w zakresie ostrej opieki i oddział intensywnej terapii noworodków w Good Samaritan Hospital w San Jose. Teraz HCA planuje zamknąć Regional ośrodek urazowy za nieco ponad miesiąc.

Czy gdyby definicja tych ośmiu podstawowych usług została zaktualizowana wiele lat temu, stanęlibyśmy w obliczu takiego fiaska? Są szanse, że HCA z siedzibą w Tennessee nigdy nie przyjechałby do Kalifornii.

Po tej kolejnej rundzie cięć w hrabstwie Santa Clara będą tylko trzy ogólne szpitale opieki ostrej, które będą świadczyć te „uzupełniające” usługi ratujące życie: system medyczny hrabstwa Santa Clara, który obejmuje szpitale Valley Medical Center, El Camino i Stanford. Wszystkie trzy są szpitalami non-profit w hrabstwie, z populacją blisko 2 milionów ludzi.

Rzecznik stanowego zdrowia publicznego powiedział San José Spotlight, że „niepokojące jest ograniczenie usług dodatkowych”, ale stan ma związane ręce. To kiepska wymówka dla braku nadzoru nad aktualizacją przepisów, aby spełniały dzisiejsze wymagania.

Kalifornia musi dokonać przeglądu ośmiu podstawowych usług szpitalnych i dostosować je do odpowiednich standardów, aby mieszkańcy potrzebujący ratującego życie leczenia otrzymali pomoc, na jaką zasługują — a firmy opieki zdrowotnej, które dbają tylko o swój wynik finansowy, przestały otrzymywać dożywotnią przepustkę za nieetyczne zachowanie.

Moryt Milo jest redaktorem w San José Spotlight. Skontaktuj się z Morytem pod adresem lub śledź ją na @morytmilo na X, dawniej znanym jako Twitter. Nadrób zaległości miesięczne artykuły redakcyjne tutaj.

źródło