Właściciel lokalnej firmy otrzymał telefon w sprawie włamania o czwartej nad ranem i twierdzi, że najbardziej frustrujące jest to, ile czasu zajęło policji reakcję.

ALBUQUERQUE, NM – Właściciel lokalnej firmy otrzymał telefon w sprawie włamania o czwartej nad ranem i twierdzi, że najbardziej frustrujące jest to, ile czasu zajęło policji reakcję.

Ronnie Clark powiedział KOB 4, że czas, jaki zajęło funkcjonariuszom zareagowanie na to konkretne wezwanie dotyczące włamania, był nie do zaakceptowania.

„Był tam, nie wiem, przez cztery czy pięć minut, przy włączonym alarmie. Nasza firma alarmowa automatycznie powiadamia organy ścigania. Więc siedzę tam i oglądam monitoring przez godzinę o 5 rano, nadal nikogo nie ma” – powiedział Ronnie Clark, właściciel Subway.

Clark jest właścicielem 10 stacji metra, ale mieszka w Farmington. Jedyne, co mógł zrobić, to obserwować i czekać na przyjazd policji.

Kiedy czekał, dwie godziny po pierwszym włamaniu przed kamerą pojawił się inny mężczyzna.

„Przechodzący facet widzi to, widzi, że jest tam potłuczone szkło, postanawia wejść do środka, częstuje się chipsami i piciem” – powiedział Clark.

Clark ponownie dzwoni pod numer 911.

„Mówią: cóż, w sklepie nie było nikogo, więc nie jest to tak naprawdę nagły wypadek, a raczej nagły wypadek. Ale teraz zmienimy status, ponieważ zobaczycie kogoś w sklepie, więc przeniesiemy sprawę na wyższy poziom czy cokolwiek innego, niezależnie od tego, jak to zaklasyfikują” – powiedział Clark.

W 2023 r. firma APD pochwaliła się, że skraca czas reakcji na wezwania pod numer 911. Na zgłoszenia kategorii 3 i 4, które nie są pilne, funkcjonariusze odpowiadają średnio w ciągu godziny. Ale Clark nie uzyskał takiego średniego czasu odpowiedzi.

„Funkcjonariusz w końcu pojawił się o 8 rano. Zatem zaczynamy, o tej porze mamy tam cztery godziny oczekiwania” – powiedział Clark.

Na pytanie, dlaczego trwało to tak długo, rzecznik APD powiedział, że firma nadal stara się poprawić czas reakcji. Powiedzieli także, że w noc włamania funkcjonariusze APD odbierali wiele innych połączeń o wysokim priorytecie, w tym wielokrotne strzelaniny, pchnięcia nożem i śmiertelny wypadek samochodowy.

Dlaczego w takiej sytuacji, gdy wygląda na to, że bezdomny włamuje się i kradnie żywność, to bezdomny nie zareagował?

Rzecznik ACS powiedział nam przez telefon we wtorek, że nawet w sytuacjach, w których jest jasne, że dana osoba musi być podłączona do zasobów społeczności – jeśli popełni przestępstwo, takie jak włamanie do metra, APD będzie pierwszą osobą, która zareaguje.

Nie oznacza to, że ACS nie zaangażuje się w tę sprawę, ale będzie musiało poczekać do zakończenia śledztwa.

Jeśli dana osoba zostanie zwolniona z więzienia, ACS wkracza do akcji i ustala, w jaki sposób miasto może pomóc tej osobie, aby zapobiec popełnianiu przez nią kolejnych przestępstw w przyszłości.

źródło