Google w zeszłym tygodniu rozpoczęto publiczne wdrażanie przeglądów AI w wyszukiwarce i już ogłoszono nieuniknione. Reklamy pojawiają się w Przeglądach AI.

Podczas wydarzenia Google Marketing Live, które odbyło się 21 maja, firma Google ogłosiła nowe sposoby, w jakie reklamodawcy mogą wykorzystywać sztuczną inteligencję w swoich reklamach i czerpać z niej korzyści. Jednym z ogłoszeń było to, że „wkrótce” w AI Reviews in Search zostaną dodane reklamy wbudowane.

Nie ogłoszono żadnej konkretnej daty – nie są one jeszcze opublikowane – kiedy to nastąpi, ale Google twierdzi, że reklamy wkrótce pojawią się w Przeglądach AI. Google twierdzi również, że ludzie uważają reklamy za „przydatne”.

Reklamy te będą wyświetlane z wyraźnym zastrzeżeniem „Sponsorowane” i będą wyświetlać produkty powiązane z Twoim zapytaniem. Poniższy przykład Google pokazuje rekomendacje i linki do produktów do usuwania zmarszczek w wynikach wyszukiwania z pytaniem „jak usunąć zmarszczki z ubrań?”

Google wyjaśnia:

We wczesnych testach dowiedzieliśmy się, że reklamy wyświetlane nad i pod przeglądem wygenerowanym przez sztuczną inteligencję są przydatne. Wkrótce zaczniemy testować reklamy w wyszukiwarce i Zakupy w Przeglądach AI dla użytkowników w USA. Będą one mogły pojawić się w Przeglądzie AI w sekcji wyraźnie oznaczonej jako „sponsorowane”, jeśli będą istotne zarówno w odniesieniu do zapytania, jak i informacje w Przeglądzie AI.

Warto zauważyć, że reklamy te będą automatycznie generowane na podstawie istniejących reklam w wyszukiwarce Google. Dlatego w pewnym momencie każda reklama, która normalnie pojawiałaby się w wyszukiwarce, zacznie pojawiać się w przeglądzie sztucznej inteligencji Google.

W wpis na blogu wyjaśniając tę ​​zmianę, Google powtarza, że ​​będzie „w dalszym ciągu testować i rozwijać wyszukiwarkę” oraz „pozostać skupiony na wysyłaniu cennego ruchu do wydawców i twórców”, mimo że w wersji demonstracyjnej firmy (poniżej) nie widać ani jednego linku do sieci, dopóki nie przewiń stronę w dół.

Podążaj za Benem: Twitterze/X, WątkiI Instagrama

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.



źródło