Nowa ankieta, w której wzięło udział ponad 3000 pracowników, pozwoliła zidentyfikować najbardziej znienawidzone wyrażenia w świecie zawodowym – toksyczny zbiór biznesowych modnych słów, których celem jest wykolejenie nawet najbardziej obiecującej kariery. Zbadane przez Careerminds.com lista znienawidzonego żargonu pomoże Ci nie wpaść w pułapkę stereotypów na Twoim profilu LinkedIn. W końcu, jeśli używasz chwytliwych zwrotów i frazesów, aby wyjaśnić swoje pochodzenie lub udostępnić Twoja historia na LinkedInzamiast stwarzać możliwości, potencjalnie tworzysz przewracanie oczami. Te 10 modnych haseł to te, które pracownicy nie lubią używać swoich menedżerów – i każdy uważa to za wyczerpujące.

Ostatecznie wyrażenia takie jak „na koniec dnia” są słowami wypełniającymi – pustymi frazami, które należy wycofać, STAT, ponieważ nie przekazują żadnej wartości. Modne słowa, żargon i TLA okradną Cię z prawdziwej komunikacji przywódczej.

Zastanawiasz się, czym są „TLA”? Proszę bardzo: „trzyliterowe akronimy”.

Próba przemawiania jak „osoba posiadająca wiedzę poufną” może często sprawić, że Twoi odbiorcy (zarówno online, jak i osobiście) będą zastanawiać się, co tak naprawdę chcesz powiedzieć i dlaczego uciekasz się do listów i zmęczonych chwytliwych zwrotów, aby to powiedzieć. Nie ma na to sposobu napisz swoje CVlub kontynuuj rozmowę, jeśli chcesz, aby Cię usłyszano, wysłuchano i zrozumiano.

Czy chcesz zachować tajemnicę na swoim profilu LinkedIn lub przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną jak ziomek techniczny na swoje kolejne stanowisko? Wybierz odpowiedź – i słowa – ostrożnie.

Oto 10 najbardziej znienawidzonych korporacyjnych haseł w biznesie. Wskazówka dotycząca rozmowy kwalifikacyjnej: nie idź tutaj.

  1. Ustaw swoją pensję – przypomnienie, abyś trzymał się zadań dostosowanych do twojego poziomu wynagrodzenia, to zgryźliwe powiedzonko ma na celu utrzymać cię w pudełku, z zamkniętymi ustami i spuszczoną głową. Czy ktoś kiedykolwiek Ci to powiedział i poczułeś się z tym wspaniale? Pomiń rady dotyczące aktorstwa i skup się na tym, co najważniejsze.
  2. Piłki w powietrzu – nawiązanie do żonglerki, jako metafora wielozadaniowości, ta zwięzła riposta ma wiele znaczeń. To zdanie podkreśla prawdziwą wartość, jaką wnosisz do różnych zadań. Zmień swoje podejście na rzecz czegoś, co dosłownie (nie w przenośni) wskazuje na Twoje umiejętności i zdolności, z większą przejrzystością.
  3. Naciśnij kopertę – co oznacza, że ​​jesteś gotowy zrobić więcej i przekroczyć granice, ten fragment żargonu nasuwa pytanie, co jest w kopercie? Jeśli nie jest jasne, czym jest „koperta”, fakt, że ją wepchnąłeś, oznacza wielkie „I co z tego?” Jasna komunikacja nie dotyczy tylko treści. Kontekst jest najważniejszy!
  4. Skuteczny akcelerator – powiedz to 10 razy szybko. Być może to zdanie wskazuje na szybkość wprowadzenia produktu na rynek? Jeśli nie trafimy w sedno, ogólny wpływ będzie po prostu pretensjonalny. Ponieważ słowotyzm nie jest rzeczą. Widzisz co zrobiłem?
  5. Zmienić agenta – wprowadzanie innowacji jest czymś, co zawsze się liczy. Jednak prawdziwa i trwała zmiana nie zachodzi w próżni. Czy to oznacza, że ​​ktoś w pojedynkę zmienił kulturę, zespół lub organizację? Wygląda na to, że pominąłeś szczegół, Gunga Din – a mianowicie inne osoby, które pomogły ci w misji Agenta. Zamiast tego rozważ użycie słowa „katalizator” i spróbuj udzielić kredytu tam, gdzie jest on należny. Ponieważ żaden agent nie przetrwa w próżni.
  6. Elementy dostarczane – mój trener pisania zawsze mi powtarzał: „Pokazuj, nie mów”. Warunki ogólne i ogólne – takie jak ten – pozbawiają Cię możliwości udostępnienia rozmiaru, zakresu i innych szczegółów. Czy chcesz pisać i mówić ogólnie, pomijając szczegóły i mając nadzieję, że ktoś odgadnie, co masz na myśli i w jakiś sposób wywnioskuje, co masz do zaoferowania? Jeśli jesteś liderem, wyrażaj się jasno. W przeciwnym razie Twoje „elementy dostawy” nie zostaną dostarczone.
  7. Krwawiąca krawędź – gdzie dokładnie jest ta krawędź? Metafory o krawędziach mogą być wyczerpujące. Dlaczego? Ponieważ to tajemnicze zdanie wydaje się być szumem. Nie każdy biznes lub projekt musi być rozwijany w nieskończoność i dalej.
  8. Misja krytyczna – czy to prawda? Lepiej powiedzieć, jaka jest misja i otwarcie mówić o tym, co zrobiłeś. Kiedy menedżerowie używają tego wyrażenia, członkowie zespołu słyszą w nim rodzaj obowiązku „zrób lub zgiń”. Czy groźby i duża presja sprawiają, że ktoś osiąga lepsze wyniki?
  9. Zbiór pomysłów – zaraz po „ideowaniu” to wyrażenie jest innym określeniem burzy mózgów. Jak wynika z badania, sformułowanie to może wywołać wśród pracowników poczucie, że pomysły są niedoceniane (może zbierane jak ziarno? Wiesz, że zboże to towar. Dobre pomysły, ale nie za bardzo). Ale to, co naprawdę liczy się w przypadku twojego pomysłu, to wynik. To, co odkrywasz, jest ważniejsze niż proces – „żniwa”, więc dlaczego nie skupić się na tym, co najważniejsze?
  10. Pajęczy zmysł – Wiemy, że zdolność wyczuwania niebezpieczeństwa jest czymś, co posiada Spider Man. A wszyscy wiemy, że Spider Man nie jest prawdziwy. Rozmowa o prawdziwych problemach i obawach jest ważnym aspektem przejrzystości i wrażliwości. Wyrażanie prawdziwych ludzkich emocji poprzez fikcyjną postać posiadającą moc nadawaną przez radioaktywnego pająka (również nieistniejącą rzecz) nie jest skuteczną komunikacją.

Które z tych słów i wyrażeń pojawiają się w Twoich codziennych rozmowach? Jeśli używasz któregokolwiek z tych modnych słów swój profil na LinkedInczas na odświeżenie. „Decydując się na jasny i znaczący żargon, liderzy mogą stworzyć bardziej włączające, angażujące i produktywne środowisko” – twierdzi Raymond Lee z Careerminds.com. Nie pozwól, aby chwytliwe frazy i stereotypy przemówiły za Ciebie – wybierz na swoim profilu LinkedIn słowa, które najbardziej Ci pomogą. Według badań tych słów nie ma na tej liście.

źródło