Głowa Xbox Game Studios to zasugerowało Gry Tango zostało zamknięte z powodu zmiany kierownictwa kreatywnego w studiu.

W wywiadzie pt Podcast „Strictly Business” magazynu Variety, Matt Booty został zapytany konkretnie o zamknięcie Tango i powód, dla którego to nastąpiło.

Chociaż Booty nie wymienił nikogo konkretnego, Booty zasugerował, że zmiana kierownictwa i personelu w Tango mogła być jedną z przyczyn zamknięcia, sugerując, że choć Pośpiech Hi-Fi zakończyło się sukcesem, nie było gwarancji, że pozostała konfiguracja odniesie podobny sukces w przyszłości.

„Nie będę wdawał się w najdrobniejsze szczegóły tej decyzji, głównie z powodu szacunku dla tamtejszych ludzi” – powiedział Booty, „tylko dlatego, że dostarczenie Hi-Fi Rush włożyło dużo pracy , co było świetnym meczem i dobrze nam wyszło.

„Myślę, że należy wziąć pod uwagę fakt, że dla nas jest to w równym stopniu sytuacja wybiegająca w przyszłość, jak i spojrzenie wstecz na jeden konkretny mecz.

„Na sukces gry składa się wiele czynników – jakie masz przywództwo, jakie kreatywne przywództwo, czy jest to ten sam zespół, który wcześniej stworzył coś, co odniosło sukces?

Musimy spojrzeć na te wszystkie rzeczy razem i zadać sobie pytanie, czy jesteśmy przygotowani na sukces w przyszłości? I chociaż mogły istnieć czynniki lub sytuacje, które wcześniej doprowadziły do ​​sukcesu, mogą nie wszystkie być obecne, jeśli spojrzysz na to, co będziesz robić w przyszłości.

Chociaż nie stwierdził tego konkretnie, odpowiedź Booty’ego wydaje się przynajmniej częściowo odnosić do odejścia założyciela Tango, Shinjiego Mikamiktóry opuścił studio w 2023 roku aby utworzyć nową firmę.

Mikami, który jako producent wykonawczy wyreżyserował The Evil Within i nadzorował inne gry studia Tango, jest najbardziej znany ze swojego czasu w Capcomgdzie wyreżyserował pierwszy Resident Eviljest rok 2002 GameCube’a przerobić i Resident Evil 4wśród innych tytułów.

Jego decyzja o opuszczeniu Tango mogła mieć wpływ na wartość studia Microsoftucoś, co Booty zdaje się sugerować w swoich najnowszych wyjaśnieniach.

Shinjiego Mikamiego założył Tango w 2010 roku, ale opuścił go w 2023 roku.

Booty zasugerował również, że całkowite zamknięcie Tango Gameworks nie było jedyną rozważaną opcją, podając przykłady poprzednich studiów będących własnością Xbox, które zamiast tego stały się niezależne.

„W wielu naszych studiach staramy się rozważać różne opcje” – wyjaśnił. „Na przykład niedawno to mieliśmy Zabawki Dla Bobastudio, które wcześniej pracowało nad tytułami Call of Duty, wracają i stają się nowym niezależnym studiem. Ogłosiliśmy, że podpisaliśmy z nimi umowę wydawniczą i podzielimy się na ten temat więcej, gdy będzie to ważne.

„Wracam myślami do studia Twisted Pixel w Teksasie, które nabyliśmy, a potem ze względu na zmianę celów – to już nie było idealne dopasowanie – to studio wciąż się rozwija, chcieliśmy zapewnić mu sukces.

„Dlatego dokładnie sprawdzamy, jakie są możliwe opcje biznesowe utrzymania studia lub być może zmiany właściciela i jest to tylko jedna z rzeczy, które rozważamy wszechstronnie. Czasem te rzeczy się łączą, czasem nie.”

źródło