LONDYN Buty’ dyrektor zarządzający Sebastiana Jamesa odchodzi ze swojego stanowiska i podejmuje nową pracę w służbie zdrowia po tym, jak sprzedaż brytyjskiej sieci drogerii i aptek utknęła w martwym punkcie.

James, który dołączył Buty w 2018 roku opuszcza firmę 10 miesięcy po byłym dyrektorze generalnym spółki dominującej, Sojusz butów Walgreens, Roz Brewerzłożyła rezygnację.

James powiedział, że „Buty ukształtował sposób, w jaki ludzie uzyskują dostęp do produktów zdrowotnych i kosmetycznych w sklepach stacjonarnych, i jestem dumny, że mogłem być częścią firmy, która nadal odgrywa kluczową rolę w centrum brytyjskiego sektora zdrowia i urody”.

Będzie on pracował w firmie do listopada, a firma poinformowała, że ​​już rozpoczęła poszukiwania jego następcy.

Ornella Barradyrektor operacyjny, International, at Sojusz na rzecz butów Walgreenspowiedział, że za kadencji Jamesa firma Boots „przekształciła się dzięki stałemu skupieniu na inwestycjach, innowacjach i rozwoju w wiodącą destynację w zakresie zdrowia i urody w Wielkiej Brytanii”

Według doniesień Sky News James kieruje się do Veonet, europejskiej sieci klinik okulistycznych, której właścicielem są fundusze private equity i fundusze emerytalne. WWD skontaktowało się z firmą Veonet z siedzibą w Monachium w Niemczech w celu uzyskania komentarza.

Odejście Jamesa nastąpiło po tym, jak Walgreens Boots Alliance po raz drugi w ciągu czterech lat nie zdołało sprzedać sieci 1900 sklepów.

Walgreens Boots Alliance początkowo rozważało sprzedaż Boots i jej marki kosmetycznej No7 w 2021 r., ale później zrezygnowało z tego pomysłu, powołując się na otoczenie makroekonomiczne i narastające spekulacje, że USA wpadną w recesję.

Wówczas firma wyjaśniła, że ​​chociaż istniało zainteresowanie ze strony kupujących, żadna strona trzecia nie była w stanie złożyć oferty, która „odpowiednio odzwierciedlałaby wysoki potencjalny potencjał Boots i No7 Beauty Company”.

Szeroko rozgłosiła się informacja, że ​​indyjska firma Reliance Industries oraz amerykański prywatny inwestor kapitałowy Apollo Global Management złożyli wspólną ofertę przejęcia firmy Boots, która wówczas prowadziła ponad 2200 sklepów, wyceniając ją na kwotę od 5 do 6 miliardów dolarów.

Według źródeł Walgreens Boots Alliance po raz kolejny próbowała w tym roku sprzedać firmę lub wprowadzić ją na rynek, ale nie spotkała się z odpowiednim zainteresowaniem.

Prawdopodobnie James odszedł również z innych powodów. Jak doniesiono, Walgreens Boots Alliance coraz bardziej skupia się na amerykańskim biznesie opieki zdrowotnej, a mniej na handlu detalicznym, kosztownym i konkurencyjnym biznesie, który nie jest tak dochodowy jak farmaceutyki.

Neil Saundersdyrektor zarządzający GlobalData powiedział we wrześniu ubiegłego roku, że Walgreens Boots Alliance, który wcześniej rozwijał się dzięki różnym przejęciom aptek, stara się skonsolidować i skoncentrować swoje wysiłki na amerykańskim sektorze opieki zdrowotnej.

„Detaliczna strona działalności po prostu nie jest obszarem, który Walgreens chce wykorzystać jako główną szansę rozwoju. Potencjalna sprzedaż Boots, którą Walgreens chciałaby się pozbyć, ale czeka na odpowiednie warunki, to kolejna oznaka wycofywania się z handlu detalicznego” – stwierdziła Saunders.

Saunders dodał, że Brewer najprawdopodobniej podjęła decyzję o odejściu, ponieważ ma „znacznie większe doświadczenie” w handlu detalicznym.

W ciągu sześciu lat pracy w Boots James rozszerzył ofertę kosmetyków, próbując konkurować Sephora i Space NK. Sprowadził setki nowych marek, unowocześnił gabinety kosmetyczne w całej Wielkiej Brytanii i zatrudnił więcej wyspecjalizowanych doradców ds. urody.

Wyniki były jednak nierówne. Podczas gdy niektóre sklepy Boots – w Londynie i innych dużych centrach miast – są błyszczące, tętniące życiem i pełne produktów, w innych brakuje personelu, są zdezorganizowani i często brakuje im towarów.

Według firmy Boots pod przywództwem Jamesa rozszerzył także swoją rolę największej sieci aptek w Wielkiej Brytanii, oferując ponad 160 usług opieki zdrowotnej zarówno pacjentom prywatnym, jak i pacjentom NHS.

Do portfolio marek firmy Boots należą No7, Soap & Glory, Liz Earle Beauty i Sleek MakeUP.

W trzecim kwartale fiskalnym zakończonym 31 maja Boots zanotował trzynasty z rzędu kwartał wzrostu udziału w rynku, napędzany sprzedażą detaliczną i apteczną. Sprzedaż detaliczna wzrosła o 6 procent, przy czym wzrost dotyczył wszystkich kategorii.

źródło