Valve dodaje do Steam natywne narzędzie do nagrywania rozgrywki, dzięki któremu możesz łatwiej przechwytywać i udostępniać klipy. Funkcja nagrywania gry jest już dostępna w wersji beta — także na Steam Deck.

Będziesz mógł zarówno nagrywać klipy w sposób ciągły z nagrywaniem w tle, jak i ręcznie włączać nagrywanie za pomocą klawisza skrótu do strony internetowej Valve w sprawie aktualizacji. Podczas nagrywania zobaczysz „Oś czasu Steam” i możesz dodać znaczniki, aby zanotować ciekawe momenty, do których możesz chcieć wrócić później. Deweloperzy mogą także oznaczać w swoich grach ważne momenty na osi czasu, co Valve już wdrożyło Dota 2 I Kontratak 2.

Narzędzie nie będzie nagrywać Twojego pulpitu i możesz wybrać, które kanały audio zostaną uwzględnione w nagraniu. Aby udostępnić klipy, Valve zaoferuje szereg opcji: eksportowanie klipu do formatu MP4; wysłanie klipu do aplikacji mobilnej Steam; lub nawet utworzenie tymczasowego łącza.

Jeśli chodzi o wpływ tego narzędzia na wydajność komputera, oto co Valve ma do powiedzenia:

Nagrywanie gier Steam zostało zaprojektowane z myślą o jak najmniejszym wykorzystaniu zasobów komputera z gry, w którą grasz. Wykorzystuje karty graficzne NVIDIA i AMD, aby usunąć większość kosztów wydajności związanych z tworzeniem nagrań wideo. W przypadku uruchamiania w systemach bez tych kart graficznych procesor systemu jest używany do tworzenia nagrań wideo, co może powodować zauważalny wpływ na wydajność tych systemów.

Valve obiecuje, że pracuje także nad większą liczbą funkcji nagrywania gier, takich jak indywidualne ustawienia gry.

źródło