Pierwszego dnia IPO zapisało się 1,44 razy; przedział cenowy 351-369 Rs
Pierwsza oferta publiczna firmy Stanley Lifestyles z siedzibą w Bengaluru wkracza w swój drugi dzień. Pierwsza oferta publiczna o wartości 537 crore elitarnych producentów mebli spotkała się z zdecydowaną reakcją ze strony podmiotów nieinstytucjonalnych (HNI) i inwestorów detalicznych już pierwszego dnia.
IPO, które trafiło na rynek w przedziale cenowym 351–369 funtów, zostało subskrybowane 1,44 razy. Zamknie się we wtorek. Oferta publiczna o wartości nominalnej 2 funtów za akcję składa się z nowej emisji o wartości 200 crore funtów i oferty sprzedaży do 91 33 454 akcji przez promotorów i innych akcjonariuszy sprzedających. W porównaniu z wielkością oferty wynoszącą 1,02 crore akcji (netto część zakotwiczona), w ramach IPO wpłynęły oferty na 1,47 crore akcji.
Stanley Lifestyle jest producentem i sprzedawcą mebli specjalizującym się w segmencie super premium pod marką „Stanley”.
Inwestorzy mogą składać oferty na co najmniej 40 akcji własnych, a następnie wielokrotności 40 akcji własnych.
Oferta jest składana w procesie budowy księgi popytu, w ramach którego nie więcej niż 50 proc. będzie dostępne do alokacji dla kwalifikowanych nabywców instytucjonalnych (QIB), do 15 proc. będzie dostępne do alokacji dla oferentów nieinstytucjonalnych, a nie mniej niż 35 procent będzie dostępnych do alokacji dla inwestorów detalicznych.
Część zarezerwowana dla HNI została subskrybowana ponad dwukrotnie, część inwestorów detalicznych – 1,8 razy, a część QIB – 30 razy.
W ramach procesu IPO firma pozyskała 161,10 crore funtów od głównych inwestorów. Spółka przydzieliła 43 66 051 akcji po 369 funtów za akcję szeregowi instytucji krajowych i zagranicznych, w tym SBI MF, SBI AF, Nippon MF, ICICI Pru MF, HDFC MF, Quant MF, SBI Life Insurance, Loomis i Sayles, Motilal Oswal MF, Max Life, Wells Capital, Birla Life, Templeton, Bandhan MF i Param Capital.
Proponuje się notowanie akcji spółki na giełdach BSE i NSE.
Wpływy netto z nowej emisji akcji zostaną rozdzielone w następujący sposób: 140,16 crore funtów na inwestycje w spółkach zależnych, 6,66 crore funtów na wydatki inwestycyjne na maszyny i urządzenia, a pozostała część na ogólne cele korporacyjne.
Stanley Lifestyle to jedna z niewielu rodzimych marek konsumenckich super premium i luksusowych w Indiach, działających na dużą skalę pod względem produkcji i sprzedaży detalicznej, stwierdził Stanley w dokumentach złożonych w SEBI. „Sprzedajemy detalicznie nasze produkty meblowe pod marką „Stanley” obejmującą szeroką gamę rozwiązań dla domu, takich jak sofy, fotele, szafki kuchenne, łóżka, materace i poduszki.
Głównymi menedżerami prowadzącymi księgę księgową są Axis Capital Limited, ICICI Securities Limited, JM Financial Limited i SBI Capital Markets Limited.