Układy napędowe SRAM Transmission stają się coraz powszechniejszym widokiem, zarówno jako wyposażenie oryginalne, jak i instalacje aftermarketowe. Dzisiejsza premiera powinna sprawić, że te wersje OE będą jeszcze bardziej dostępne, dzięki nowej, budżetowej serii komponentów T-Type, które idealnie wpasowują się w szerszą rodzinę. Ta grupa, nazwana po prostu S-1000, obejmuje przerzutkę, kasetę i korbę – wszystko zoptymalizowane pod kątem ceny, a jednocześnie zachowujące kompatybilność z częściami do modernizacji z droższych grup.

Mając podobny współczynnik kształtu do solidnego zestawu korbowego GX, korby S-1000 prawdopodobnie będą nieco bardziej masywne na wadze. Kompatybilność tarczy jest taka sama, z opcją tarcz stalowych i aluminiowych, co daje wybór między trwałością a ogólną wagą.

Dodatkowo w ofercie znajduje się również korba S-1000 e-MTB. Z opcjami dopasowania do wielowypustów SRAM, Brose, Bosch i ISIS, mają identyczny współczynnik kształtu i kolor wykończenia. Opcje długości korb e-MTB to 150-170 mm, w standardowych przyrostach co 5 mm.


Zbudowany na tej samej architekturze co przerzutka T-Type GX, wariant S-1000 obniża koszty w jeden kluczowy sposób, pozostając jednocześnie możliwym do ulepszenia w przyszłości. Główna (i być może jedyna) różnica między nimi sprowadza się do mechanizmu sprzęgła, przy czym S-1000 używa „tłumika sprężynowego” w przeciwieństwie do wyższej jakości tłumika ciernego, który można znaleźć we wszystkich innych przerzutkach T-Type. Na szczęście interfejs jest identyczny i w pełni serwisowalny, więc będziesz mógł ulepszyć sprzęgło lub cały dolny zespół klatki, jeśli Twój się zużyje.


Kaseta XS-1270 ma wszystkie te same profile zmiany biegów, które są używane w kasetach T-Type wyższej klasy, ale z innym interfejsem korpusu sterownika i bardziej tradycyjną konstrukcją. Kaseta 1270 montowana jest do standardowych korpusów sterowników HG (tylko stalowych) i może być wymieniana segmentami, gdy zęby się zużyją. Ta kaseta będzie działać ze wszystkimi łańcuchami i komponentami T-Type, ale jest kilka szczegółów, o których należy pamiętać, jeśli chcesz przejść na kasetę wyższej klasy w przyszłości.

Ponieważ wszystkie inne kasety SRAM T-Type wykorzystują mocowanie korpusu sterownika XD, musisz wymienić korpus sterownika koła, aby móc zamontować te lepsze opcje. Nie jest to natychmiastowe rozważanie, po prostu coś, o czym należy pamiętać.


źródło