Obraz: Square Enix

Rok 2024 był trudny rok dla branży gier wideo i wygląda na to, że japoński deweloper Tose (zespół, który pracował nad niezliczoną ilością projektów Nintendo od czasów Famicom, a także przez lata pomagał Square Enix) poniósł pewne straty finansowe z powodu anulowania wielu projektów.

Studio współtwórcze, które brało udział w tworzeniu wersji gry na Switcha Papierowy Mario I Źródło kryzysupoinformował o dziewięciomiesięcznej stracie 367 milionów jenów (o 2,28 miliona dolarów) w raporcie zysków za III kwartał (obejmującym okres od 1 września 2023 r. do 31 maja 2024 r.) z powodu anulowania projektów przez klientów z powodu „zmian polityki” i „innych czynników”.

Tose to nie tylko „jedna z największych japońskich firm outsourcingowych gier”, ale również „deweloper widmo” – ponieważ nie zawsze jest wymieniany w projektach. Jednak zmieniło się to na przestrzeni lat wraz z jego oficjalna strona internetowa przynajmniej wymieniając niektóre projekty, w których realizacji pomagano (sięgając czasów generacji Game Boya).

Chociaż straciło pewne projekty i nie będzie w stanie uzyskać zwrotu, celem jest teraz odzyskanie dzięki stałemu uruchamianiu gier, które są nadal w aktywnym rozwoju. Ta wiadomość następuje po Square Enix anuluje wiele niezapowiedzianych projektów W Maj 2024. Tose również opracował Legendarny Starfy serii i pomógł przy innych grach, takich jak Dragon Quest Monsters: Mroczny Książę, WarioWare: Ruszaj się!, Splatoon 2 I Final Fantasy Pixel Remaster.



źródło