Reżyser Final Fantasy 14, Naoki „Youshi P” Yoshida, złożył „szczere przeprosiny” za „problemy” zidentyfikowane w wersji wczesnego dostępu do długo oczekiwanego dodatku Dawntrail.

W poście na blogu opublikowanym na stronie oficjalna strona internetowaYoshida podziękował graczom za grę i zapewnił ich, że zespół „bada” przyczyny najpilniejszych problemów, w tym zawieszania się przejść na konsoli Xbox i zepsutych animacji na wszystkich platformach.

Final Fantasy 14: Dawntrail – zwiastun premierowy.Obejrzyj na YouTube

„Potwierdziliśmy problem w wersji na konsolę Xbox, powodujący, że klient gry może przestać odpowiadać podczas przechodzenia między lokalizacjami, takimi jak obszary polowe i miasta” – wyjaśnił Yoshida. „Nasze wstępne badanie sugeruje, że problem ten prawdopodobnie wynika ze zjawiska zwanego fragmentacją pamięci.

„Obecnie prowadzimy kompleksowe dochodzenie w tej sprawie, któremu nadaliśmy priorytet, aby zapewnić szybkie rozwiązanie. Jednak naprawienie tego problemu wymaga wdrożenia łatki aktualizującej klienta. Proces ten obejmuje m.in. rygorystyczne kontrole przeprowadzane przez nasz zespół ds. kontroli jakości procedur, co oznacza, że ​​ich rozwiązanie może zająć kilka dni”.

Yoshida powiedział, że zespół pracuje nad przyspieszeniem wydania poprawki rozwiązującej ten problem, ale ponieważ „proces ten zajmie trochę czasu”, „przeprosił za powstałe niedogodności”.

Podobnie problemy w Dragonsong’s Reprise (Ultimate), Minstrel’s Ballad: Shinryu’s Domain i Delubrum Reginae (Savage), gdzie „mechanika związana z zawieszaniem się gry nie działa prawidłowo”, zostaną rozwiązane za pomocą „łatki klienckiej”, choć nie wiadomo jeszcze, kiedy zostanie ona udostępniona.

„Wyżej wymienione kwestie mają wysoki priorytet” – dodał Yoshida. „Są one badane na naszym serwerze deweloperskim i systematycznie się nimi zajmujemy. Rozważamy wydanie poprawki, która prawdopodobnie pojawi się w tym tygodniu i będzie jej towarzyszył krótki okres konserwacji.

„Chciałbym jeszcze raz przeprosić za wystąpienie takich problemów. Możecie być pewni, że jesteśmy zaangażowani w rozwiązywanie problemów takich, jak te, które pojawiają się po wydaniu dodatku i będziemy nadal niezwłocznie naprawiać wszelkie pilne problemy, które mogą się pojawić. “

„Do tej pory otoczenie Turala wydaje się bogate i ciepłe, panuje w nim wieczna letnia mgła” – napisał Ed w swoim wspaniałym Final Fantasy 14: Zapowiedź Dawntrail.

„Jednak przybliżając obraz, widać prawdziwą różnicę w porównaniu z aktualizacją graficzną. Tekstury zbroi i broni to ogromna poprawa, podczas gdy rasy zwierząt – takie jak nowa samica Hrothgar – wydają się bardziej realistycznie futrzane”.

W 2015 r. w rozszerzeniu Heavensward grało cztery miliony graczy; do Tokyo Fan Fest w 2024 r. liczba ta wzrosła do 30 milionów zarejestrowanych kont. Nawet w 2021 r. gra stała się najbardziej dochodowa gra w długiej serii i od tego czasu będzie się to tylko nasilać, nie wspominając o premiera gry w tym roku na Xbox i prawdopodobne zwiększenie sprzedaży, jakie zapewni Dawntrail.

Yoshida powiedział Eurogamerowi, że „prawie nie ma szans” na problemy z serwerami w momencie premiery„gdy rozszerzenie zostanie uruchomione 2 lipca 2024 r.



źródło