Obecne umowy dotyczące transmisji oficjalnie obowiązują do 2033 r. A NFL oficjalnie może wycofać wszystkie pakiety cztery lata wcześniej.

Niedawne wydarzenia jasno pokazują, że liga NFL rzeczywiście skorzysta ze swojego prawa do ponownego wprowadzenia na rynek każdego pakietu telewizyjnego, a kolejna fala umów rozpocznie się w 2030 r.

Zbliżająca się kopalnia złota dla NBA sprawi, że NFL zobaczy jeszcze większe oznaki dolara w związku z kolejną falą kontraktów. Flirt z Netfliksem w sprawie meczów na Boże Narodzenie 2024 r., nawet jeśli nie zostanie sfinalizowany, pokazuje, że NFL będzie chciała przyciągnąć do stołu więcej partnerów.

To jeden z kluczowych aspektów tej gry programistycznej o wysokie stawki. Mieć jednego lub dwóch poważniej zainteresowanych nadawców niż pakiety. Dzięki temu ceny są bardzo wysokie i stale rosną.

To nie jest nierozsądne. Zdolność ligi NFL do przyciągania ogromnej publiczności na żywo staje się coraz bardziej widoczna i rzadka w dobie stale rosnącej fragmentacji widowni. (Kramer to przewidział.). Kiedyś nadawcy liczyli się ze sprzedażą pozostałych ofert widzom. Teraz chodzi także o dodanie klientów dla streamerów, co Peacock skutecznie zrobił podczas styczniowego meczu play-off. Chodzi także o sprzedaż produktów osobom oglądającym grę, co zmusiło Amazon do zainicjowania gry z okazji Czarnego Piątku. (Amazon z pewnością nie jest zachwycony faktem, że jedna lub dwie świąteczne gry wylądują na innym streamerze, biorąc pod uwagę wszystkie rzeczy, które można sprzedać w dniu, w którym ludzie mogą się popisywać.)

Główne pakiety to niedzielne popołudnie (dwa z nich), bilet niedzielny, niedzielny wieczór, poniedziałkowy wieczór i czwartkowy wieczór. Europejskie mecze w niedzielne poranki można również sprzedać oferentowi, który zaoferuje najwyższą cenę, z możliwością wyodrębnienia innych konkretnych pakietów – tak jak zrobiła to NFL w tym roku z okazji Bożego Narodzenia.

Naprawdę, dlaczego nie wziąć najważniejszych meczów danego sezonu i sprzedać tylko te licytantowi, który zaoferuje najwyższą cenę? Noc otwarcia. Tydzień 1 Piątkowy wieczór, kiedy pozwala na to kalendarz. Święto Dziękczynienia. Boże Narodzenie.

A ponieważ NBC, CBS, Fox, ESPN/ABC, Amazon, Netflix, Google/YouTube już współpracują z NFL, liga może po prostu usiąść i poczekać, aż napłyną oferty, jeśli/kiedy (kiedy) obecne oferty zostają zatopieni cztery lata wcześniej.



źródło