Czytasz wydanie internetowe DC Diagnosis, biuletynu STAT wydawanego dwa razy w tygodniu, poświęconego polityce i polityce w dziedzinie zdrowia i medycyny. Podpisz tutaj aby otrzymywać je w swojej skrzynce odbiorczej we wtorki i czwartki.

Debata po debacie

Wiem, że nikt nie chce rozmawiać o pierwszej debacie prezydenckiej w 2024 r. Ale mamy sondaże po debacie, napięcia wśród Demokratów i prawdziwe pytania o to, dokąd zmierza wyścig i rozmowa o polityce opieki zdrowotnej. Od „w końcu pokonaliśmy Medicare”, praw do aborcji, wypłacalności programów zdrowotnych i wysokich cen leków, w czwartkowy wieczór odbyła się zaskakująco długa debata na temat opieki zdrowotnej — ale niewiele z tego jest istotne lub dokładne.

Prezydent pomylił się, wyjaśniając dwa najpopularniejsze punkty swojej kampanii: ochronę praw aborcyjnych i obniżenie kosztów leków na receptę. Biden był niewyraźny, gdy wyjaśniał ramy Roe i wielokrotnie się mylił, gdy mówił o przełomowym ustawodawstwie dotyczącym negocjowania cen leków i ograniczenia kosztów insuliny.

Wyniki napłynęły w ten weekend: ponad 70% wyborców stwierdziło, że Biden nie powinien kandydować na prezydenta, zgodnie z Sondaż CBS News. Co nieco zaskakujące, zbiórki funduszy na rzecz Bidena opublikowano ankietę w skutkach, które pokazały, że prezydent łeb w łeb z wieloma innymi Demokratami rzucił się, aby przejąć nominację. Przekaz był taki, że nikt, kto wkroczy teraz, nie może wygrać z byłym prezydentem Trumpem, a kampania od tego czasu potępiła fałszywe twierdzenia Trumpa dotyczące Medicare, przewrotu Roe i kosztów opieki zdrowotnej. Ale po czwartku kampania Trumpa również biegnie z jego przesłaniem, pomimo że nieco ponad 30% wyborców uważało, że był mówiąc prawdę.

Następna debata odbędzie się 10 września. W międzyczasie sprawdź część naszego zasięgu o tym, jak mogłaby wyglądać druga prezydentura Trumpa w kontekście polityki opieki zdrowotnej i jak administracja Bidena walczył napływ spraw związanych z opieką.

Burza Chevrona nad FDA

Uprawnienia FDA do podejmowania ważnych decyzji regulacyjnych są kwestionowane po decyzja Sądu Najwyższego w piątek, co osłabiło zdolność federalnych agencji do interpretowania niejednoznacznych przepisów. Orzeczenie może oznaczać bóle głowy nie tylko dla zespołów prawników i naukowców w FDA, ale także dla firm farmaceutycznych i produkujących urządzenia, których regulacja należy do obowiązków agencji, Zespół marzeń STAT ds. raportów dotyczących polityki regulacyjnej.

Chociaż decyzja ta nie powinna mieć większego wpływu na podstawową działalność FDA — zatwierdzanie leków i urządzeń — może ona spowodować, że wiele działań regulacyjnych agencji zostanie zakwestionowanych na drodze prawnej. Może to doprowadzić do sytuacji, której branża nienawidzi bardziej niż złej polityki: niepewności.

Cała sytuacja jest uderzająca, ponieważ, jak piszą moi koledzy, koniec uległości wobec Chevron jest postrzegany, ogólnie rzecz biorąc, jako coś dobrego dla biznesu. Jedną z branż, która zdecydowanie się cieszy, jest branża tytoniowa i vape, która odbył rundę zwycięstwa w piątek, poinformował Nicholas Florko.

Czy demonstracja dotycząca leczenia nerek okazała się klapą?

Kilka lat temu CMS rozpoczęło duży eksperyment, aby sprawdzić, czy zachęty finansowe i kary poprawią opiekę nad osobami z chorobą nerek w stadium końcowym. Do tej pory to nie zadziałałowynika z nowego badania.

Jak pisze Isabella Cueto, model ten jest przedsięwzięciem historycznym, zarówno dlatego, że jest największym tego typu eksperymentem w historii amerykańskiej opieki zdrowotnej, jak i dlatego, że — w przeciwieństwie do poprzednich programów pilotażowych CMMI — jest obowiązkowy.

A jednak: te kije i marchewki nie wydają się wiele robić. W artykule opublikowanym w JAMA Health Forum w niedzielę naukowcy donoszą, że dostawcy uczestniczący w eksperymencie nie przenoszą większej liczby pacjentów na dializę domową lub przeszczep niż ci z grupy kontrolnej. Czytaj więcej co to oznacza i w jakim kierunku mogą zmierzać modele opieki.

Komisje Izby Reprezentantów skupiają się na ustawie Obamacare

Trójka liderów komisji Izby Reprezentantów wysłane listy W poniedziałek do strażników HHS, pytając o ostatni raport — według szacunków konserwatywnego think tanku — aż pięć milionów osób jest błędnie zapisanych do w pełni dotowanych planów ubezpieczeń na rynku ACA.

Ich obliczenia równają się kosztom od 15 do 26 miliardów dolarów rocznie dla amerykańskich podatników. W centrum tego dochodzenia znajduje się długotrwała skarga GOP, że urzędnicy Bidena złagodzili zasady zapisów i rozszerzyli dotacje, które utrzymują niskie koszty dla zapisanych. Pomiędzy tymi dwoma, wiele osób, które nie powinny być uprawnione, zbiera korzyści z planów bezkosztowych lub niskokosztowych, mówią przewodniczący komisji republikańskich.

„Podczas gdy jednostki mogą w uzasadniony sposób błędnie oszacować swoje dochody w dowolnym momencie, skala problemu sugeruje złośliwe intencje niektórych zaangażowanych aktorów” – piszą w liście przewodniczący House E&C, Ways & Means i Judiciary. Jednak proszą o pełny raport z HHS do 15 grudnia tego roku, nie pozostawiając miejsca na działania ustawodawcze w tej sesji.

Co czytamy

  • Opinia: Psychiatrzy nie wypełniają umowy społecznej, na mocy której finansowane jest ich szkolenie, STAT
  • Kandydaci Partii Republikańskiej bagatelizują kwestię aborcji, ale wciąż się ona pojawia, Wiadomości zdrowotne KFF/NPR
  • Ascension ściga się z czasem, aby pozbyć się szpitali, podczas gdy dyrektorzy starają się ograniczyć straty, STAT
  • Gorączka denga rozprzestrzenia się na całym świecie. Gorętsza planeta pogorszy sytuację, The Washington Post



źródło