Stworzenie gry wideo na dowolną platformę wymaga ciężkiej pracy, a nawet jeśli gra jest już ukończona, nadal nie jest odporna na opóźnienia (patrz: Duke Nukem Forever, LA Noire I Diablo III.) Grupa włoskich programistów musiała czekać 22 lata, aby w końcu ujrzeć wydanie swojej fantastycznej gry hack’n’slash To było dla Game Boy Advance (GBA) — konsoli, której ostatnie egzemplarze trafiły do ​​produkcji w 2009 roku. Prawdopodobnie jest to najbardziej opóźniona gra w historii, zgodnie z artykułem w Opiekun.

To było swój długi rozwój rozpoczął w 2002 roku. Utworzyła go mała grupa włoskich programistów WiekGierpierwsza firma w kraju, która rozpoczęła produkcję tytułu na GBA. Dwa lata później mieli gotowy produkt, ale gra nigdy nie trafiła na półki sklepowe, ponieważ jej wydawca uznał, że wydanie jej wiąże się ze zbyt dużym ryzykiem finansowym.

W międzyczasie AgeOfGames przeszło na tworzenie gier edukacyjnych, aby utrzymać się na rynku, a cykl życia GBA nadszedł i minął. Następnie boom gier retro dał włoskiemu studiu szansę: nowego wydawcę specjalizującego się w klasycznych grach konsolowych, Gry incube8zainteresował się. Teraz To było jest dostępny w formie wkładui można je odtwarzać na oryginalnym sprzęcie.

Gry retro ogólnie rzecz biorąc są obecnie dużym biznesem i są bardziej dostępne niż kiedykolwiek. Są wszystkie rodzaje nowych konsol zaprojektowany do odtwarzania setek tysięcy różnych tytułów z minionych lat. iPhone w końcu zaczął pozwalać na aplikacje, które emulują wszelkiego rodzaju klasyczne konsole w sklepach internetowych na początku tego roku. Odnotowano nawet renesans nowych gier wykorzystujących staromodną grafikę. Nigdy nie jesteś daleko od gier i doświadczeń, które zdefiniowały Twoje dzieciństwo.

To było jest dostępny dla zakup na stronie internetowej incube8 za (tylko trochę szokującą) cenę 60 dolarów.

źródło