(WiadomościNation) — Niektóre samochody, takie jak Mustang Forda, płynnie przeszły z napędu gazowego na elektryczny. Ale inne mają po prostu na celu wytworzenie klasycznego brzmienia vroom-vroom. Wygląda na to, że niemiecki producent samochodów Porche zdecydował, że tak właśnie jest w przypadku swojego kultowego samochodu sportowego 911.
Porsche ogłosiło, że zamiast w pełni elektrycznego modelu 911 będzie produkować hybrydową wersję 911.
„Opracowaliśmy i przetestowaliśmy różne pomysły i podejścia, aby wybrać system hybrydowy, który optymalnie pasuje do 911” – powiedział wiceprezes Porsche, Frank Moser, w komunikat prasowy firmy.
„Rezultatem jest unikalny układ napędowy, który jest dobrze zintegrowany z ogólną koncepcją i znacznie poprawia osiągi” – dodał.
Porsche produkuje już kilka pojazdów w pełni elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Pomimo spowolnienia sprzedaży pojazdów elektrycznych Porsche twierdzi, że spodziewa się, że do 2030 r. 80% światowej sprzedaży pojazdów będą stanowić pojazdy częściowo lub w pełni elektryczne.
W Stanach Zjednoczonych, popyt na pojazdy elektryczne spadł, podczas gdy sprzedaż pojazdów hybrydowych wzrosła prawie dwukrotnie w ciągu ostatniego roku.
Hybrydy, które łączą silnik spalinowy z silnikiem elektrycznym zasilanym z akumulatora, zwykle zużywają więcej paliwa niż ich niehybrydowe odpowiedniki, ale nie mają ograniczeń zasięgu, których wielu się obawia w przypadku pojazdów w pełni elektrycznych.
Hybrydowe 911 wprowadza także kilka ulepszeń w modelu, w tym w pełni cyfrowy wyświetlacz wskaźników, który każdy kierowca może dostosować. Każda wersja 911 będzie miała swój własny, niepowtarzalny przód, zmieniono układ podwozia, a zawieszenie będzie integrować skrętną tylną oś.
Hybrydowe 911 trafi do salonów w USA pod koniec tego roku, a jego cena wywoławcza wyniesie 164 900 dolarów. Ceny niehybrydowego 911 zaczynają się od około 120 000 dolarów.