(AP) — Popularna marka napojów gazowanych Poppi stoi przed pozwem zbiorowym złożonym przez konsumenta, który twierdzi, że jej produkty nie poprawiają zdrowia jelit w takim stopniu, jak sugeruje marketing.

W pozwie złożonym w zeszłym tygodniu przed amerykańskim sądem rejonowym w San Francisco Kristin Cobbs oświadczyła, że ​​wielokrotnie kupowała napoje Poppi ze względu na ich etykiety, na których widniała informacja, że ​​są to prebiotyczne napoje gazowane i widniał slogan „Be Gut Happy”. Bądź zdrowy na jelita.”

Jednak Cobbs odkryła później, że napoje Poppi zawierają tylko około 2 gramów prebiotycznego błonnika inuliny z agawy, co jej zdaniem jest niewystarczające, aby zapewnić jakiekolwiek rzeczywiste korzyści. Cobbs przytoczył badania wykazujące, że spożywanie 7,5 grama inuliny z agawy dziennie przez trzy tygodnie było niewystarczające, aby zapewnić znaczące korzyści prebiotyczne.

Jeśli konsumenci będą pić więcej Poppi, zwiększone spożycie cukru przeważy nad wszelkimi korzyściami prebiotycznymi – stwierdził w pozwie.

Cobbs szuka ulgi pieniężnej dla siebie i podobnych klientów.

Poppi z siedzibą w Austin w Teksasie oświadczyła w poniedziałkowym oświadczeniu, że stoi za swoimi produktami.

„Naszą misją jest zrewolucjonizowanie napojów gazowanych dla następnego pokolenia osób pijących napoje gazowane i pilnie wprowadzamy innowacje, aby zapewnić doznania smakowe, którymi cieszą się miliony ludzi” – stwierdziła firma. „Uważamy, że pozew jest bezpodstawny i będziemy stanowczo bronić się przed tymi zarzutami”.

Associated Press wysłała wiadomość e-mail z prośbą o komentarz do Poppi z siedzibą w Austin w Teksasie.

Poppi to jedna z kilkudziesięciu marek na rynku eksplodująca kategoria napojów funkcjonalnychktóre rzekomo poprawiają zdrowie i dobre samopoczucie. Według danych opracowanych przez firmę konsultingową AlixPartners, sprzedaż napojów prebiotycznych i probiotycznych w USA wzrosła w zeszłym roku ponad trzykrotnie.

źródło