Połowa graczy PlayStation nadal nie zaktualizowała systemu do PS5

Obraz: Sony

PlayStation 5 ma sprzedał nieco ponad 59 milionów sztuk od premiery w 2020 r., czyli nieco mniej niż sprzedaż PS4 w tym samym okresie, ponieważ sprzedano około 60 milionów konsol po czterech latach jej cyklu życia. Z brzmienia wynika, że ​​te PlayStation 5 stanowią jedynie mniej więcej połowę aktywnej bazy użytkowników online PlayStation.

Według Sony PlayStation Network tak 118 milionów aktywnych użytkowników stan na 31 marca 2024 r. Stan Plik gryStephena Totilo zwraca uwagębaza instalacji PlayStation 5 stanowi dokładnie połowę tej łącznej liczby, co oznacza, że ​​pozostałe 59 milionów nadal musi korzystać z PlayStation 4. Przyswojenie nowego sprzętu konsoli (i PS5) zajmuje ludziom trochę czasu. wcześnie borykali się z niedoborami dostaw nie pomogło), ale wykazanie tak wyraźnej liczby użytkowników PS4 i PS5 podczas, jak to Sony nazywa „ostatni etap” cyklu życia PS5stawia sprawy we właściwym świetle.

Assassin’s Creed: Cienie to pierwsza taka sytuacja w serii Ubisoft pominąłem konsole poprzedniej generacji odkąd PS4 trafiło do sprzedaży w 2013 roku, co oznacza, że ​​nawet przy takim podziale jest to pierwszy raz, kiedy Ubisoft zdecydował się na pozostawienie starego sprzętu dla swojej flagowej serii. Jednakże, Cienie ma luksus bycia grą wieloplatformową, która ukaże się także na PC i Xbox Series X/S. Tymczasem, Odrodzenie Final Fantasy VII I Final Fantasy XVI podobno nie spełnił oczekiwań Square Enix jako ekskluzywne gry na PlayStation 5. W rezultacie firma podejmuje wspólne wysiłki wypuszczać gry na wiele platform w przyszłości.

Ci z nas, którzy wcześniej kupują nowe konsole, przez pierwsze kilka lat czekają, aż programiści przestaną wypuszczać gry na stare systemy i „zaczną czerpać korzyści” z mocniejszego sprzętu. Ale minęły już prawie cztery lata od premiery PlayStation 5, a ona nadal stanowi jedynie połowę odbiorców Sony. Napływ gier usługowych, takich jak Fortnite oznacza, że ​​niektórzy użytkownicy PS4 mają otwarte konto PSN tylko do grania w jedną grę i nie muszą przechodzić na PS5. Jednak jako balon budżetów gier wideo a firmy stają się bardziej niechętne do podejmowania ryzyka, a pozostawienie połowy aktywnych odbiorców staje się trudniejszą propozycją.

Wydaje się, że Sony również zdało sobie sprawę, że na tym etapie pozostawia pieniądze na stole, wydając gry wyłącznie na PS5. Niektóre duże ekskluzywne, takie jak Bóg wojny: Ragnarök I Horyzont Zakazany Zachód wydano także na PS4, a firma włożyła wiele zasobów w porty gier na PC Ratchet & Clank: Rift Apart I Ostatni z nas, część I.



źródło