Pierwszy potomek cieszył się dużym powodzeniem po premierze, ale jednocześnie ucierpiał z powodu licznych problemów, za które deweloper Nexon przeprasza i oferuje rekompensatę.

Od czasu premiery tej darmowej, kooperacyjnej gry akcji z elementami strzelania i zdobywania łupów pojawiła się długa lista problemów, w tym kłopoty z liczbą klatek na sekundę, niedostarczanie obiecanych przedmiotów, takich jak łupy na Twitchu, a w przypadku niektórych graczy także przedmiotów, za które zapłacili prawdziwe pieniądze.

Ten ostatni problem dotyczy sytuacji, w której klienci, którzy kupili ten sam przedmiot wielokrotnie w koszyku na platformie Steam lub w sklepach na platformach PlayStation lub Xbox, wciąż nie otrzymali zamówionych przedmiotów.

Deweloper Nexon opublikował aktualizację dotyczącą tego „masowego błędu zakupu Caliber”, obiecując poprawkę. W międzyczasie poprosił graczy o kupowanie przedmiotów „Caliber” (przedmiotów kupowanych za walutę premium w grze, która sama jest kupowana za prawdziwe pieniądze), indywidualnie, „aby uniknąć jakichkolwiek niedogodności”.

Nexon ostrzegł, że ci, którzy kupili przedmioty w dniach 2–4 lipca i jeszcze ich nie otrzymali, zostaną anulowani. „Takie same środki zostaną podjęte w przypadku kolejnych zakupów masowych, dopóki błąd nie zostanie rozwiązany” – powiedział Nexon.

„Jeszcze raz przepraszamy za niedogodności spowodowane tym błędem. Pracujemy pilnie, aby rozwiązać problem tak szybko, jak to możliwe, aby zminimalizować niedogodności”.

W międzyczasie producent Lee Beom-jun opublikował czat z deweloperem Youtube w którym podziękował i przeprosił graczy. W filmie deweloper Nexon obiecał poprawkę, która zoptymalizuje wydajność wersji na PlayStation 5 (The First Descendant działa szczególnie słabo na PS5). Trwają prace nad brakującymi nagrodami Twitch Drop, a także obietnica ulepszeń dźwięku broni i naprawienia awarii.

Co ciekawe, Lee Beom-jun przedstawił pewnego rodzaju wyjaśnienie kontrowersyjnej polityki zbierania i udostępniania danych przez osoby trzecie w The First Descendant, na którą Nexon prosi graczy o zgodę przed rozpoczęciem gry. To udostępnianie danych osobowych, jedna z głównych skarg pośród „mieszanych” ocen użytkowników Steam, jest rzekomo wymagane, ponieważ Nexon używa go do śledzenia tego, co gracze robią w The First Descendant, aby ją ulepszyć. Lee Beom-jun nalegał, że Nexon nie wykorzystuje danych osobowych graczy, a raczej pseudonimów, które wybierają.

Nie ma wyjaśnienia Ultra agresywna monetyzacja The First DescendantJednakże niektórzy gracze opisują to jako „piekło mikropłatności”.

Pomimo wszystkich tych problemów The First Descendant cieszył się dużym startem, z ogromną liczbą 239 513 graczy jednocześnie na Steamie. To wystarczy, aby umieścić grę w pierwszej piątce najczęściej granych gier na Steamie. Sony i Microsoft nie dzielą się liczbą graczy. Sprawdź IGN Recenzja The First Descendant w toku aby dowiedzieć się, co na razie sądzimy o grze.

Wesley jest redaktorem wiadomości w Wielkiej Brytanii dla IGN. Znajdź go na Twitterze @wyp100. Możesz skontaktować się z Wesleyem pod adresem [email protected] lub poufnie pod adresem [email protected].