Zespołowi w Japonii udało się właśnie osiągnąć oszałamiającą prędkość łącza internetowego wynoszącą ponad 402 Tb/s, co jest szybkością wystarczającą do pobrania dowolnej gry w mniej niż sekundę.

Prędkość Internetu w Stanach Zjednoczonych jest różna, przy czym niektóre większe miasta oferują łącza światłowodowe, które mogą przesyłać dane z prędkością do 10 Gb/s bezpośrednio do komputera do gier.

Magowie technologii od lat próbują sprawdzić, jak szybki może być transfer danych, ale jednemu zespołowi z Japonii udało się ustanowić rekord świata.

Zgodnie z raportem opublikowanym przez Japonię Narodowy Instytut Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnychzespołowi udało się osiągnąć prędkość ponad 402 Terabitów na sekundę. To pobiło poprzednie rekordy 321 Tbps z października 2023 r. i 226 Tbps z marca 2022 r.

Wynosi to około 50 terabajtów na sekundę, co teoretycznie pozwoliłoby na pobranie dowolnej gry dostępnej obecnie na rynku – w tym Call of Duty: Black Ops 6 I Wrota Baldura 3 – w ciągu zaledwie milisekund.

Jednak nie zobaczysz takich prędkości w domu w najbliższym czasie. Największą przeszkodą byłby ogromny koszt, jaki musieliby ponieść dostawcy usług internetowych, aby spróbować osiągnąć prędkości takie jak 402 Tbps. Firmy musiałyby również przerzucić cenę na konsumenta, co oznacza, że ​​miesięczny rachunek prawdopodobnie byłby astronomiczny.

Gdyby udało się to wprowadzić do domu, użytkownicy musieliby się zmierzyć z problemem kompatybilności sprzętowej. Większość płyt głównych, które byłyby używane w komputerach do gier w 2024 r., oferuje obsługę zaledwie 1 Gb/s i 2,5 Gb/s, z okazjonalnymi 10 Gb/s – prawie 400 000 razy wolniej niż obecny rekord.

Nie wspominając o tym, że nawet gdyby płyta główna Twojego komputera obsługiwała te prędkości, zostałbyś uderzony kolejnym wąskim gardłem – dyskiem SSD i pamięcią RAM. Obecna technologia high-end, taka jak PCI-E 5. generacji a najwyższe prędkości DDR5 nadal będą tak ograniczać wydajność Twojego komputera, że ​​przeprowadzanie gruntownej modernizacji w Twoim domu będzie w najbliższej przyszłości bezcelowe.



źródło