![„Niszczenie ludzkich doświadczeń”: reklama Apple iPad wywołuje reakcję w Internecie | Jabłko „Niszczenie ludzkich doświadczeń”: reklama Apple iPad wywołuje reakcję w Internecie | Jabłko](https://i.guim.co.uk/img/media/ad379c5ba256a2dc1bfb5111fe9f7a6640ddcd94/0_344_2000_1200/master/2000.jpg?width=1200&height=630&quality=85&auto=format&fit=crop&overlay-align=bottom%2Cleft&overlay-width=100p&overlay-base64=L2ltZy9zdGF0aWMvb3ZlcmxheXMvdGctZGVmYXVsdC5wbmc&enable=upscale&s=b7c375a678892ab7ecc15fbb9bdabb5a)
Apple spotkało się z ostrą krytyką w Internecie po reklamie nowego iPada, na której znajduje się prasa hydrauliczna wielkości przemysłowej miażdżąca kolekcję przedmiotów i gadżetów, w tym instrumenty muzyczne i książki.
Reklama zaprezentowana we wtorek przez dyrektora generalnego Apple, Tima Cooka, przedstawia maszynę zgniatającą szereg przedmiotów – od pianina i metronomu po puszki z farbą i grę zręcznościową – zanim iPada Następnie na ich miejscu pojawia się Pro. Następnie głos z lektora stwierdza: „Najpotężniejszy iPad w historii jest jednocześnie najcieńszy”.
Poznaj nowego iPada Pro: najcieńszy produkt, jaki kiedykolwiek stworzyliśmy, najbardziej zaawansowany wyświetlacz, jaki kiedykolwiek wyprodukowaliśmy, z niesamowitą mocą chipa M4. Wyobraź sobie wszystkie rzeczy, do tworzenia których będzie używany. pic.twitter.com/6PeGXNoKgG
— Tim Cook (@tim_cook) 7 maja 2024 r
Komentatorzy w mediach społecznościowych odmiennie postrzegali pogląd, że iPad może wcisnąć kulturową sprawność ludzkości w obiekt o głębokości 5 mm. aktor Hugh Grant napisał na X że reklama przedstawiała „zniszczenie ludzkiego doświadczenia dzięki uprzejmości Doliny Krzemowej”.
Justine Bateman, amerykańska reżyserka, która skrytykowała wpływ sztucznej inteligencji na jej branżę, napisała w X: „Dlaczego Apple stworzyło reklamę, która miażdży sztukę? Technologia i sztuczna inteligencja oznaczają zniszczenie sztuki i społeczeństwa w ogóle.
Niekorzystne porównania przeprowadzono także z Ridleyem Scottem Reklama Apple Macintosh z 1984 rokuktóry przedstawiał orwellowską przyszłość rzucaną przez bohaterkę z młotem kowalskim i zawierał slogan „zobaczycie, dlaczego rok 1984 nie będzie taki jak „1984”.
Christopher Slevin, dyrektor kreatywny brytyjskiej agencji marketingowej Inkling Culture, napisał na LinkedIn: „Wygląda na to, że Apple sam stał się Wielkim Bratem, subtelnie kształtując nasze cyfrowe życie w sposób, którego możemy nie do końca pojąć lub zignorować. Nowa reklama iPada Pro, choć oszałamiająca, wskazuje na przyszłość, w której nasza kreatywność ogranicza się do ekranów cyfrowych, a wszelka fizyczność zostaje zmiażdżona przez nieubłagany postęp technologii”.
Paul Graham, inwestor z Doliny Krzemowej, napisał w X, że współzałożyciel Apple, Steve Jobs, „nie wysłałby tej reklamy”. Dodał: „Patrzenie na to zbyt bardzo by go bolało”.
po promocji w newsletterze
Skontaktowano się z firmą Apple w celu uzyskania komentarza.