Nintendo wypowiedziało się na temat kontrowersyjnej kwestii generatywnej sztucznej inteligencji w tworzeniu gier wideo, przedstawiając jej zalety i wady.

W Pytania i odpowiedzi akcjonariuszyPrezes Nintendo Shuntaro Furukawa został zapytany o inicjatywy firmy związane ze sztuczną inteligencją. W odpowiedzi Furukawa powiedział, że generatywną sztuczną inteligencję można wykorzystać „w kreatywny sposób”, ale stwierdził, że jej wykorzystanie „również rodzi problemy z prawami własności intelektualnej”.

Sztuczna inteligencja i jej zastosowanie w grach to jeden z najgorętszych tematów w branży gier wideo, a niektóre studia zajmują się tym tematem zachwalanie postaci niezależnych generowanych przez sztuczną inteligencję Lub Tworzenie poziomów przy użyciu sztucznej inteligencjiInni wyrazili obawy dotyczące potencjalnego wpływu na miejsca pracy, zwłaszcza w sztuce, zapewnianiu jakości i wydajności.

Dotychczas sztuczna inteligencja generatywna narysowana krytyka od graczy i Twórcy z powodu mieszanki kwestii etycznych, kwestii praw i zmagań AI z produkcją treści, które odbiorcy faktycznie lubią. Na przykład, Keywords Studios próbowało stworzyć grę eksperymentalną wewnętrznie, używając wyłącznie AI. Gra się nie powiodłaze słowami kluczowymi cytującymi inwestorów, że sztuczna inteligencja „nie jest w stanie zastąpić talentu”.

Shuntaro Furukawa (po prawej) i Shigeru Miyamoto (po lewej). Zdjęcie: KAZUHIRO NOGI/AFP via Getty Images.

Jeśli chodzi o Nintendo, które przygotowuje się do zaprezentowania i wydania następcy konsoli Switch, Furukawa powiedział, że firma jest „otwarta na wykorzystanie osiągnięć technologicznych”, ale „będzie pracować nad dalszym dostarczaniem wartości, która jest wyjątkowa dla Nintendo i nie może być stworzona wyłącznie za pomocą technologii”.

Oto pełna treść oświadczenia Furukawy:

W branży gier technologie podobne do AI są od dawna używane — na przykład do kontrolowania ruchów postaci przeciwników — więc uważam, że rozwój gier i technologia AI zawsze miały ze sobą ścisły związek. Generatywna AI, która ostatnio staje się ważnym tematem, może być wykorzystywana w kreatywny sposób, ale zdajemy sobie sprawę, że może również powodować problemy z prawami własności intelektualnej.

Mamy dziesięciolecia doświadczenia w tworzeniu najlepszych doświadczeń w grach dla naszych graczy. Chociaż jesteśmy otwarci na wykorzystanie rozwoju technologicznego, będziemy pracować nad dalszym dostarczaniem wartości, która jest unikalna dla Nintendo i nie może być stworzona wyłącznie przez technologię.

Mieszane oświadczenie Nintendo pojawia się tutaj, gdy jego konkurenci z konsol do gier wideo idą na całość w kwestii sztucznej inteligencji. Microsoft, na przykład, jest podobno powstaje chatbot Xbox AI aby zautomatyzować zadania związane ze wsparciem, takie jak zwroty pieniędzy za gry, rozwiązywanie problemów z zepsutymi konsolami i subskrypcjami, a także odpowiadać na pytania dotyczące kodów błędów.

Tymczasem szef PlayStation Productions i szef produktu w PlayStation Studios Asad Qizilbash zważył na temat AI powiedzieć, że jego wykorzystanie w grach wideo jest ważne dla graczy z generacji Z i generacji Alfa, którzy poszukują „personalizacji pod każdym względem”.

Choć jesteśmy otwarci na wykorzystanie osiągnięć technologicznych, będziemy pracować nad tym, aby nadal oferować wartość, która jest wyjątkowa dla Nintendo i nie może zostać stworzona wyłącznie przy użyciu technologii.

„Na przykład postacie niezależne w grach mogłyby wchodzić w interakcje z graczami na podstawie ich działań, dzięki czemu gra wydawałaby się bardziej osobista” – powiedział Qizilbash. „To ważne dla młodszych odbiorców z pokolenia Z i pokolenia Alfa, którzy są pierwszymi pokoleniami, które dorastały cyfrowo i szukają personalizacji we wszystkim, a także poszukują doświadczeń, które miałyby większe znaczenie”.

Wcześniej, tak, szef EA Andrew Wilson powiedział społeczności inwestorów, że „ponad 50% naszych procesów rozwoju będzie pozytywnie dotkniętych postępem w generatywnej sztucznej inteligencji”. Wilson, który nadzoruje gry EA Sports FC, The Sims i BioWare, dodał, że sztuczna inteligencja sprawi, że rozwój gier będzie „bardziej wydajny”, ujawniając, że twórcy EA Sports FC mogą teraz tworzyć stadiony w sześć tygodni, a nie w sześć miesięcy.

Aktor głosowy Wiedźmina Doug Cockle również wyraził ostrożność i frustrację w związku z rosnącą obecnością sztucznej inteligencji w branży gier wideo, nazywając ją „nieuniknioną”, ale „niebezpieczną”.

Wesley jest redaktorem wiadomości w Wielkiej Brytanii dla IGN. Znajdź go na Twitterze @wyp100. Możesz skontaktować się z Wesleyem pod adresem [email protected] lub poufnie pod adresem [email protected].

źródło